Het grote detailing (poets) topic

Gebruikersavatar
black GP
Junior Stato
Berichten: 309
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 14:17
Locatie: België- Gent

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door black GP »

Ernst schreef:
black GP schreef:Gisteren men auto terug eens onder handen genomen en na iets langere tijd (3 weken :p) terug gewassen. tot mijn grote verbazing kwam ik iets erg tegen. aan de rechterkant van mijn wielen zowel voor als achteraan ( maar vooral vooraan) zit er witte spatten.
EN het voelt aan als GIPS. keihard dus en er niet af te krijgen. mischien met hoge druk maar daar ben ik altijd voorzichtig mee en doe het dus liever niet.

Ik denk dat ik eens over wegenverf (je weet wel de verf die men gebruikt voor wegmarkeringen en zebrapaden ed.) heen zal gereden heb, en dat het nu opgehard is en er dus niet zomaar afgaat.

morgen plaats ik wel een foto voor meer duidelijkheid.

weet iemand met wat/ welk product/ en hoe ik dit eraf kan krijgen ? :|
Dat is toevallig, tijdje terug reed ik met 180 tegen soort van emmer.. Zag ik later dat de halve auto onder de witte stippen zat.. Ben ik zo stom geweest om het een dag te laten zitten.. Toen was het spul keihard.. Eerst met de nagel wezen peuteren.. Maar aangezien mij dat te lang duurde. Heb ik de DAP 500 er maar bij gepakt.. Middag bezig geweest en toen was dat rot spul eindelijk weg.. Je krijgt het wel weg hoor.. Verf spetters van een jaar oud krijg heb ik ook weg gekregen.. Dus dit gaat je ook wel lukken.. Succes

Polieren en schuren enzo hou ik liever als laatste stap. alvast bedankt voor die tip!
Nu ik heb even gebeld naar de garage om even na te vragen watvoor tips zij hadden. Daar raadde men aan om (witte) wasbenzine te gebruiken die in elke doe het zelve zaak te vinden is. deze zou de lak zeker niet beschadigen. wat denken jullie? de moeite waard om het te proberen?
mijn schoonpa heeft ooit nog teerplekken gehad. met een anti teer middel verdween het wel. het voelde het zelfde aan als de wegenverf hier. zou dit eventueel ook kunnen helpen denken jullie?
1.4 8.v Dynamic Crossover Black Gp (bj: 2008) : SOLD new car: Ford Fiesta titanium 1.6 TDi (bj: 2010)
Gebruikersavatar
black GP
Junior Stato
Berichten: 309
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 14:17
Locatie: België- Gent

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door black GP »

zo hier de foto's van mijn probleem ter verduidelijking van vorige berichten:

1e foto van aan het voorwiel:
Afbeelding

foto van aan het achterwiel:
Afbeelding

terug vooraan
Afbeelding

voorwiel
Afbeelding

ik hoop dat het zo duidelijk is en dat jullie me zo beter kunnen helpen :lol:
1.4 8.v Dynamic Crossover Black Gp (bj: 2008) : SOLD new car: Ford Fiesta titanium 1.6 TDi (bj: 2010)
Ernst
Junior Stato
Berichten: 268
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 17:08

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Ernst »

is precies het zelfde als wat ik had omdat ik mijn auto vaak op hijs kan ik goed onder de auto kijken.. Echt de hele onder kant zat eronder maar dat was niet het ergste... Ik heb het niet geprobeerd. Maar bij nader inzien probeer eens warm water.. Word het dan niet zacht..zachtjes inwrijven...
Laatst gewijzigd door Ernst op ma nov 16, 2009 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu : Volvo C30 T5 R-design Cosmic White..
Was: GP T-Jet Sport (BJ 12-2007) Pilot Bi-xenon..
Gebruikersavatar
black GP
Junior Stato
Berichten: 309
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 14:17
Locatie: België- Gent

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door black GP »

Ernst schreef:is precies het zelfde als wat ik had omdat ik mijn auto vaak op hijs kan ik goed onder de auto kijken.. Echt de hele onder kant wat eronder maar dat was niet het ergste... Ik heb het niet geprobeerd. Maar bij nader inzien probeer eens warm water.. Word het dan niet zacht..zachtjes inwrijven...
Bedankt, kga dit zeker deze middag al eens testen. ik laat wel wat weten
1.4 8.v Dynamic Crossover Black Gp (bj: 2008) : SOLD new car: Ford Fiesta titanium 1.6 TDi (bj: 2010)
Gebruikersavatar
black GP
Junior Stato
Berichten: 309
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 14:17
Locatie: België- Gent

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door black GP »

alweer een kleine update, HEET water helpt niet.
wasbenzine/ Petrol helpt ook niet.
wat wel helpt is thinner. Nu weet ik niet of dit kwaad kan voor de lak. ik heb een klein stukje geprobeerd en het gaat er wel snel af met thinner. maar aangezien dit eigenlijk dient om verf te verdunnen zal dit wel een risico inhouden zeker?
1.4 8.v Dynamic Crossover Black Gp (bj: 2008) : SOLD new car: Ford Fiesta titanium 1.6 TDi (bj: 2010)
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Hellfire »

JA! Ben HEEL voorzichtig met thinner. Daarmee kan je de verf van je auto af wassen.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door swans »

Vreemd,...

misschien kunnen ze bij een schadehersteller wat meer info geven!



Ik ga deze week de auto weer eens lekker onderhanden nemen binnen en buiten. (voor zover het gaat dan ziektewettechnisch gezien dan)

de voorkant en het dak moeten weer in de wax iig (ik zet de auto nooit helemaal in 1x in de wax, maar deel voor deel. scheelt weer een zere schouder!)
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
black GP
Junior Stato
Berichten: 309
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 14:17
Locatie: België- Gent

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door black GP »

Hellfire schreef:JA! Ben HEEL voorzichtig met thinner. Daarmee kan je de verf van je auto af wassen.
I know, ik heb het dan ook heel voorzichtig aangepakt. zonder lakschade. is ook niet dof ofzo geworden.
vandaag doe ik het plastiek gedeelte ( aan de wielkuip) wel met de thinner, dan is dat gedeelte er toch al af.
1.4 8.v Dynamic Crossover Black Gp (bj: 2008) : SOLD new car: Ford Fiesta titanium 1.6 TDi (bj: 2010)
Rob84
Senior Stato
Berichten: 826
Lid geworden op: di nov 13, 2007 17:57
Locatie: Wieringerwerf

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Rob84 »

black GP schreef:
Hellfire schreef:JA! Ben HEEL voorzichtig met thinner. Daarmee kan je de verf van je auto af wassen.
I know, ik heb het dan ook heel voorzichtig aangepakt. zonder lakschade. is ook niet dof ofzo geworden.
vandaag doe ik het plastiek gedeelte ( aan de wielkuip) wel met de thinner, dan is dat gedeelte er toch al af.
Is het al gelukt om het er af te krijgen? Anders kan Ik morgen wel wat spullen meenemen, denk dat het met klei er ook wel af komt. En anders heb ik nog een scala aan andere middeltjes ;)
I've joined the dark side...
Gebruikersavatar
jeroengt
Junior Stato
Berichten: 471
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 10:31
Locatie: Ede

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door jeroengt »

ik zou dus echt niet met thinner aan de gang gaan al wordt het nu niet dof het kan wel zijn dat het oppervlak er ruw van wordt en dan krijg je het de volgende keer nooit meer schoon ik had voor teer van autoglymm spul en dat werkte perfect zonder de lak aan te tasten
Abarth 500
Berichten: 7
Lid geworden op: di dec 01, 2009 12:40

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Abarth 500 »

Ik ben hier ook nieuw, ik zal me eerst even voorstellen zoals jullie al aan mijn gebr.naam hebt gezien heb ik sinds 3 weken geleden een splinternieuwe abarth 500 , een witte met rode stripping en spiegels , 17ers Abarth velgen , en met optie al een hele hoop swirls in mijn voor bumper en achterbumper!!!! :x :( dus ik heb de swirls heel plaatselijk hoe zo daar komen weet ik zelf niet , ik zou wel graag willen weten hoe ik ze weg krijg met de hand , ik heb me sinds dees week Meguiars Scratch X 2.0 aangeschaft , en ik heb het geprobeerd , nu het is is een beetje verminderd ( echt een heel beetje) maar volgens mij doe ik het niet juist of moet ik langer draai bewegingen maken ofzo kan er iemand mij helpen ??? want ik wordt er ziek van de swirls op mijn wagen en ook niet oh zo goedkope wagen.... :roll:
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Maxximum »

Abarth 500 schreef:Ik ben hier ook nieuw, ik zal me eerst even voorstellen zoals jullie al aan mijn gebr.naam hebt gezien heb ik sinds 3 weken geleden een splinternieuwe abarth 500 , een witte met rode stripping en spiegels , 17ers Abarth velgen , en met optie al een hele hoop swirls in mijn voor bumper en achterbumper!!!! :x :( dus ik heb de swirls heel plaatselijk hoe zo daar komen weet ik zelf niet , ik zou wel graag willen weten hoe ik ze weg krijg met de hand , ik heb me sinds dees week Meguiars Scratch X 2.0 aangeschaft , en ik heb het geprobeerd , nu het is is een beetje verminderd ( echt een heel beetje) maar volgens mij doe ik het niet juist of moet ik langer draai bewegingen maken ofzo kan er iemand mij helpen ??? want ik wordt er ziek van de swirls op mijn wagen en ook niet oh zo goedkope wagen.... :roll:
Ik zou hem eerst kleien,
daarna scratch X
daarna polish
daarna Wax...
Laatst gewijzigd door Maxximum op wo dec 02, 2009 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Gebruikersavatar
black GP
Junior Stato
Berichten: 309
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 14:17
Locatie: België- Gent

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door black GP »

Rob84 schreef:
black GP schreef:
Hellfire schreef:JA! Ben HEEL voorzichtig met thinner. Daarmee kan je de verf van je auto af wassen.
I know, ik heb het dan ook heel voorzichtig aangepakt. zonder lakschade. is ook niet dof ofzo geworden.
vandaag doe ik het plastiek gedeelte ( aan de wielkuip) wel met de thinner, dan is dat gedeelte er toch al af.
Is het al gelukt om het er af te krijgen? Anders kan Ik morgen wel wat spullen meenemen, denk dat het met klei er ook wel af komt. En anders heb ik nog een scala aan andere middeltjes ;)

damn, dat is jammer ik lees je antwoord nu nog maar :(
nuja zoals je hebt gezien in antwerpen is het meeste er ondertussen wel al af, althans op men carroserie... een heel ander verhaal is in mijn wielkassen daar is het nog steeds een fontein van witte spatten.
hoe heb ik het er nu af gekregen? met teerremover van motip, en heel veel geduld... want nog steeds ging het er niet zomaar van dus elk spatje met men nagel voorzichtig afgedaan...
1.4 8.v Dynamic Crossover Black Gp (bj: 2008) : SOLD new car: Ford Fiesta titanium 1.6 TDi (bj: 2010)
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door swans »

zulke resten zal ik zeker niet kleien dan klei je er dikke krassen in!!!!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Sunrise »

Abarth 500 schreef:Ik ben hier ook nieuw, ik zal me eerst even voorstellen zoals jullie al aan mijn gebr.naam hebt gezien heb ik sinds 3 weken geleden een splinternieuwe abarth 500 , een witte met rode stripping en spiegels , 17ers Abarth velgen
~~ welkom, misschien is dit ook wat voor je :wink: (http://www.abarthforum.nl)
Plaats reactie