Modificatie stuurhuis

Gebruikersavatar
marcopunto
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo aug 15, 2007 11:16
Locatie: Kalmthout

Re: Modificatie stuurhuis

Bericht door marcopunto »

hbassen schreef:Ik moest een afspraak maken en het zou ongeveer 3 uur duren, zegt mijn dealer

HB

het heeft bij mij nog geen 5 minuten geduurd, echt niet ...
10e Fiat, 3e Punto: GP 3d 1.3jtd 90pk emotion dualogic-chemical grey-leder-skydome-17"-skirts-dakspoiler-esp-subwoofer-park-en regensensor-donkere zijruiten,
2e Lancia: Delta 1.6jtd sixtronic platino - grigrio tempesta/nero lava opaco
Gebruikersavatar
ZotteMoris
Nuovo Arrivato
Berichten: 41
Lid geworden op: di mar 17, 2009 22:12
Locatie: België , West-Vlaanderen

Re: Modificatie stuurhuis

Bericht door ZotteMoris »

hbassen schreef:
Dupje schreef:
hbassen schreef:Ik moest een afspraak maken en het zou ongeveer 3 uur duren, zegt mijn dealer

HB
Dat is 3 uur met inbegrip van het rijden naar een dealer die die sleutel wél heeft waarschijnlijk ;).

Die zou de officieele Fiat dealert toch in huis moeten hebben?

HB
In België hebben enkel de Hoofdagenten van Fiat de speciale momentsleutel ( kost +/- 700 € )
"If Everything Seems Under Control, You're Just Not Going Fast Enough"
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Modificatie stuurhuis

Bericht door hannes »

:shock: :shock: :shock: speelt dat stuurhuizen gedoe nog steeds !!!!!!!!
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Modificatie stuurhuis

Bericht door Giovanni Tutore »

Nope, is wel met stuurhuis maar iets anders. Het stuurhuis bestaat uit een aantal onderdelen (ja héhé) en het middengedeelte zit vast met een aantal bouten. Bouten moeten aangedraaid worden met een bepaalde kracht(moment) om lostrillen te voorkomen.
FIAT heeft de waarde voor deze bouten te laag ingeschat. (draai je te hard dan draai je ze naar de kl#$%n)
Deze trillen dus los. Dit heeft echter een ketting effect. De bouten zelf valt wel mee maar een ander onderdeel krijgt het door het loszitten voor de kiezen en kan breken. Terugroep actie is dus bouten vastzetten met nieuwe momentwaarde en om claims te kunnen beoordelen wordt dit gedaan met een uitleesbare momentsleutel. Kreng wordt gekoppeld aan het interweb en uitgelezen voor het archief. ~]
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Modificatie stuurhuis

Bericht door ed.de.vries »

vanmorge naar de dealer om 10.15 afspraak, auto afgegeven aan monteur.
om 10.30 ree ik weer richting home.
stuur inrichting gecontroleerd ivm terugroep actie.
dus al met al 15 minuten was het gefikst (controle) niks aan t,handje.
Typies Fiat hé!! alles oke aan boord.
:der ALTE:
Kubus
Nuovo Arrivato
Berichten: 31
Lid geworden op: di jul 28, 2009 19:41

Re: Modificatie stuurhuis

Bericht door Kubus »

Ben ook geweest afgelopen vrijdag.

Dichtstbijzijnde FIAT/Alfa garage omdat ik geen zin had om 45min te rijden naar mijn dealer waar de auto gekocht is.
Van te voren afspraak gemaakt waar ze niet heel blij waren dat ik mijn auto niet bij hun aangeschaft had, maar in de brief stond duidelijk dat het overal kon...

Heb nog geen 10 minuten hoeven wachten en toen ik wegreed voelde ik het meteen... Ik had een slechte :roll:
Auto stuurt nu tikkeltje zwaarder met meer feedback (zoals een elektrische stuurbekrachtiging normaal reageert.. ) Qua sturen lijkt het nu op een MiTo wat ook logisch is omdat de GP zijn basis was.

Normaal had ik een een soort deining/hang aan de voorkant wat erg op onderstuur leek. Je kan natuurlijk geen messcherp stuurgedrag verwachten van een 'stadsauto' met 'sportonderstel' maar met 4 nieuwe Pirelli's begon ik me toch een beetje zorgen te maken. Ben dus wel 2 maanden gefopt want auto stuurt VEEL beter! Minder stuuruitslag en hij loopt minder naar buiten bij wat het wat hardere stuurwiel draaien :mrgreen:

Kan nu trouwens zeggen dat Pirelli P-zero's echt goed zijn :-] Alleen jammer dat het winter is...
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Re: Modificatie stuurhuis

Bericht door Maxximum »

Heb morgen om 08:15 een afspraak bij Auto Mondo Terneuzen,
Nu nog ff keijzer afbellen :oops:

---edit---
zojuist gedaan, had hem zelf aan de lijn.
Vond het geen probleem. De bedoeling van het:
"breng hem naar hier en dan brengen wij hem naar daar en weer terug"
was zodat ze natuurlijk zelf ook een beetje contact houden met de klant en dat het onzin was om op zo'n
klein stukje (zeeuws-vlaanderen) 2 van die momentsleutels aan te schaffen.
Dat snap ik wel...
swans schreef: dus woensdag ochtend ga ik ff langs!
Om hoelaat ga je, misschien tref ik je nog!
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Modificatie stuurhuis

Bericht door swans »

later op de ochtend pas!

Ik ga eerst mijn velgen bij mijn zus op stalling leggen en dan op het gemakje richting Terneuzen (zo rond een uurtje of 11)
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Re: Modificatie stuurhuis

Bericht door Maxximum »

swans schreef:later op de ochtend pas!

Ik ga eerst mijn velgen bij mijn zus op stalling leggen en dan op het gemakje richting Terneuzen (zo rond een uurtje of 11)
Ohw, lekker hoor...
Ik moet nog 3 dagen werken, daarna lekker weekendje centerparcs!

Gisteren trouwens voor het eerst iets raars gehoord bij de GP (hoor wel vaker iets raars natuurlijk).
Toen ik wilde inparkeren, en ik het stuur volledig naar links draaide, tot zijn stop zegmaar, een piepend/schurend/jankend geluid.
Volgens mij de stuurbekrachtiging.
Direct weer terug gestuurd en even later nogmaals gedaan maar niet meer gehoord.
Zou dat met deze campagne te maken kunnen hebben?
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Gebruikersavatar
Dupje
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 636
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 16:19

Re: Modificatie stuurhuis

Bericht door Dupje »

Hier ook een gecontroleerde auto intussen!
Belg, 30, 2007 NOB GP 1.3 JTD, bedenker van de wachtkamer
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Modificatie stuurhuis

Bericht door hbassen »

Morgen is de grote dag dat mijn GP het stuurhuis ding krijgt, bij Timmermans in Assen.

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Modificatie stuurhuis

Bericht door swans »

Maxximum schreef:
swans schreef:later op de ochtend pas!

Ik ga eerst mijn velgen bij mijn zus op stalling leggen en dan op het gemakje richting Terneuzen (zo rond een uurtje of 11)
Ohw, lekker hoor...
Ik moet nog 3 dagen werken, daarna lekker weekendje centerparcs!

Gisteren trouwens voor het eerst iets raars gehoord bij de GP (hoor wel vaker iets raars natuurlijk).
Toen ik wilde inparkeren, en ik het stuur volledig naar links draaide, tot zijn stop zegmaar, een piepend/schurend/jankend geluid.
Volgens mij de stuurbekrachtiging.
Direct weer terug gestuurd en even later nogmaals gedaan maar niet meer gehoord.
Zou dat met deze campagne te maken kunnen hebben?

dat lijkt me eerder de bescherming die achter de remschijf zit! heb het ook eens gehad (meerdere keren) Maar toen ik naar de garage ging was het over!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
tygernoot
Nuovo Arrivato
Berichten: 10
Lid geworden op: wo nov 18, 2009 15:10
Locatie: Vallauris, France
Contacteer:

Re: Modificatie stuurhuis

Bericht door tygernoot »

Exact hetzelfde probleem gehad, zie begin deze topic (http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 05#p122105)
Tyka developer
Grande Punto Estivale 1.3
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Modificatie stuurhuis

Bericht door ExTaxi »

en jullie hebben wel een chassisnummer in de betreffende reeks?
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Re: Modificatie stuurhuis

Bericht door Mike »

Maxximum schreef:Gisteren trouwens voor het eerst iets raars gehoord bij de GP (hoor wel vaker iets raars natuurlijk).
Toen ik wilde inparkeren, en ik het stuur volledig naar links draaide, tot zijn stop zegmaar, een piepend/schurend/jankend geluid.
Dit heb ik ook gehad, ze hebben mijn remschijven wat bij geslepen.
Kwam door mijn sportieve rijgedrag :oops:

maar daar zijn remmen toch voor :lol:
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Plaats reactie