Alfa Romeo MiTo QV

Een liefde voor een ander model Fiat? Deel die liefde hier.
Plaats reactie
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Alfa Romeo MiTo QV

Bericht door Nimbus »

Tja ik denk weer aan een ander......

Aangezien ik lease rijd, eindelijk wat meer ga verdienen en dit ding in de 20% zit ben ik aan het kijken naar een Alfa Romeo MiTo QV. Inclusief 1.4 Multiair turbo blok goed voor 170 pk.

Alleen wat ik me afvraag is of bij deze wel de ESP uit te zetten is, weet iemand dit? Dat is voor mij namelijk een punt van ergernis aan mijn GP Sport.
"Shaven, not furred"
s1karting
Nuovo Arrivato
Berichten: 56
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 21:46
Locatie: Putten

Re: Alfa Romeo MiTo QV

Bericht door s1karting »

Oei oei, goede keuze, zeker met 20% bijtelling. Ik heb net snel even gekeken bij Athlon en daar doet ie 900 en een beetje euro per maand. Mij toch iets te gek. Maar ach, ik moet nog 2 jaar met de GP.

Wat betreft de ESP is een goede vraag. Niet kunnen vinden.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Alfa Romeo MiTo QV

Bericht door Sunrise »

Nimbus schreef:Alleen wat ik me afvraag is of bij deze wel de ESP uit te zetten is, weet iemand dit? Dat is voor mij namelijk een punt van ergernis aan mijn GP Sport.
...als dit hetzelfde is als met de series 2 van de Abarth die we nu hebben is het NIET volledig uitschakelbaar volgens mij ~]
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Alfa Romeo MiTo QV

Bericht door swans »

is dat ook niet een punt wat dan ten kosten zou gaan van de Ncap sterretjes?
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Alfa Romeo MiTo QV

Bericht door Giovanni Tutore »

Nimbus schreef:Tja ik denk weer aan een ander......

Aangezien ik lease rijd, eindelijk wat meer ga verdienen en dit ding in de 20% zit ben ik aan het kijken naar een Alfa Romeo MiTo QV. Inclusief 1.4 Multiair turbo blok goed voor 170 pk.

Alleen wat ik me afvraag is of bij deze wel de ESP uit te zetten is, weet iemand dit? Dat is voor mij namelijk een punt van ergernis aan mijn GP Sport.
Een groot verschil daarbij is wel dat de QV Q2 heeft en je huidige brommer niet. Ik verwacht daarom dat ook hier de hulpmiddelen niet geheel uitschakelbaar zullen zijn, want ook electronisch :idea:
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: Alfa Romeo MiTo QV

Bericht door Nimbus »

Giovanni Tutore schreef:
Nimbus schreef:Tja ik denk weer aan een ander......

Aangezien ik lease rijd, eindelijk wat meer ga verdienen en dit ding in de 20% zit ben ik aan het kijken naar een Alfa Romeo MiTo QV. Inclusief 1.4 Multiair turbo blok goed voor 170 pk.

Alleen wat ik me afvraag is of bij deze wel de ESP uit te zetten is, weet iemand dit? Dat is voor mij namelijk een punt van ergernis aan mijn GP Sport.
Een groot verschil daarbij is wel dat de QV Q2 heeft en je huidige brommer niet. Ik verwacht daarom dat ook hier de hulpmiddelen niet geheel uitschakelbaar zullen zijn, want ook electronisch :idea:
Goed punt inderdaad!

Misschien dat ik toch maar wacht op de Guilietta, aangezien ik toch eigenlijk wat groters wil gaan rijden. En die vind ik ook nog een stuk fraaier.
"Shaven, not furred"
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: Alfa Romeo MiTo QV

Bericht door Nimbus »

Hmmz....vandaag even wezen koekeloeren bij een alfa dealer. Ik moet zeggen dat ie een beetje tegen viel. LET WEL, ik heb er niet in gereden.

Het uiterlijk is fraai, maar niet exceptioneel. Als ik heel eerlijk ben vind ik mijn GP mooier. Er is iets aan de MiTo wat 'm niet doet kloppen. Vanuit bepaalde hoeken is het een schitterende auto, vanuit andere hoeken is het net de helm van Bob de Bouwer. Wat ik wel erg mooi vind zijn de deuren zonder B stijl.
Ze hadden een parelmoer witte en rode staan. Vooral de witte kon mij totaal niet roeren. De rode, alhoewel ik zelf nooit een rode auto zou willen, was een stuk mooier. Zeker met het contrasterende QV klaverblad logo op de zijkant van de neus.
Tevens was ik verbaasd over de tildrempel bij de achterbak. Nu zul je waarschijnlijk denken: "Wat lul je nou gast!?" Maar als een lift, die mij en kratjes bier de auto in kon tillen, een optie op de GP was, dan had ik die optie gekozen. Noem me lui, ik noem mezelf kieskeurig in lichamelijke activiteiten.

Het interieur is niet verkeerd, maar ERG herkenbaar. De stuurkolom, de knoppen voor de mistlampen etc en het materiaal boven op het dashboard zijn allemaal uit de GP. Daarbij waren de stoelen, alhoewel mooier bekleed en met het Alfa logo erin gestikt, minder dan in de GP sport. De stoelen van de GP geven meer zijdelingse steun. Nu ben ik zeker niet breed gebouwd, dus laten we zeggen dat de Alfa QV niet alleen bedoeld is voor mensen met een dikkere portemonee is.....
Toen ik erin zat kwam de auto als geheel mij een stuk kleiner over, alsof het een brede Italiaan was die en te klein colbert had aangetrokken. Ook het zicht naar achter is nog minder dan bij de GP, mede dankzij de gedrongen daklijn. Op de achterbank heb ik niet gezeten, maar wat ik zo even snel zag leek het mij even ruim als bij de GP. En ik moet zeggen dat ik daar bijna nooit klachten over heb gehad, maar dat komt voornamelijk omdat er bijna nooit iemand achterin zit.

Al met al zeg ik heel eerlijk, als deze auto er was geweest toen ik mijn GP heb gekozen, dan was ik waarschijnlijk voor deze gegaan. Maar voor nu vind ik het niet waard om de moeite te nemen mijn GP kwijt proberen te raken aan een collega, om daarna meer te gaan betalen voor wat in essentie dezelfde auto is met meer pk's

Achteraf denk ik inderdaad wel goed dat ik geen proefrit heb gemaakt, want dan had ik waarschijnlijk heel anders gepiept...
"Shaven, not furred"
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Alfa Romeo MiTo QV

Bericht door swans »

alfa's zijn altijd wat aan de kleine kant natuurlijk....

voor de rest een mat witte mito :-]
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Alfa Romeo MiTo QV

Bericht door ExTaxi »

Sja ik heb 'm ook op de lijst staan, maar denk ook niet dat 't 'm gaat worden......niet nog 4 jaar in deze klasse rondrijden denk ik.
Ik hoop heel hard dat zijn grote broer betaalbaar is in de lease.
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Plaats reactie