xenon in orginele koplampen

Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door Leon »

Verder letten ze naar mijn weten bij de APK alleen op het lichtbeeld wat je lamp produceert en niet welke lamp erin zit!
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
PvK
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: do mar 11, 2010 23:10

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door PvK »

Pat schreef:Mijn linker voorlamp is kaduuk. :( Ik zou er graag een xenonlampie in zetten (6000k) en dan meteen ook rechtsvoor.

Iemand enige ervaring of een de dealer bij een leaseauto een xenonlamp erin wil zetten? Of begint de leasemaatschappij/werkgever dan moeilijk te doen? Ongeacht de reacties ga ik het gewoon vragen morgen bij de dealert :twisted: Nee heb ik.....
Ik krij de indruk dat je denkt dat xenon een gewoon een ander lampje is. Maar dat is niet zo... Het kost ongeveer 10 tot 20x zoveel als een normaal lampje en om een set netjes in te bouwen ben je wel een uurtje bezig. Dat gaat de leasemaatschappij echt niet pikken...

Daarnaast zal je auto misschien nog wel dusdanig jong zijn dat het uberhaupt niet mag volgens de APK normen. Dat is ook een "no go" voor de leasemaatschappij.
EaGler
Junior Stato
Berichten: 208
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 17:13
Locatie: Bennekom

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door EaGler »

Nou die indruk heb ik wel ja. Dat het gewoon een ander lampje is. Tenminste zoals ik het bij Sunrise zie. Klopt dit? Of heb je ook zo'n hele kabelboom moeten inbouwen.
Gebruikersavatar
Pyrofreak
Nuovo Arrivato
Berichten: 20
Lid geworden op: wo okt 14, 2009 12:57
Locatie: Enschede

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door Pyrofreak »

Ja helaas wel en dan ook nog een klein kastje (ballast) per lamp.
machoboy
Nuovo Arrivato
Berichten: 38
Lid geworden op: ma feb 15, 2010 18:33

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door machoboy »

Sunrise schreef:
tnx schreef:
machoboy schreef:Ja maar ieder jaar in en uitbouwen is minder leuk :P plus kan op bekeuring.
ja dat is waar :lol:
officieël mag het na 01-01-2007 nie, maarruh heb het toch in onze Abarth van 2009. Ben al diverse keren gecontroleerd en heb nog nooit een op-/aanmerking erop gehad. Zorg iig. dat ze "iets" lager staan afgesteld dat ze niet verblinden -]. De rest is eigen risico ~]
Oke thanks en tjsa en last van apk heb je nog niet natuurlijk.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door Sunrise »

EaGler schreef:Nou die indruk heb ik wel ja. Dat het gewoon een ander lampje is. Tenminste zoals ik het bij Sunrise zie. Klopt dit? Of heb je ook zo'n hele kabelboom moeten inbouwen.
:shock: hele boom met Canbus-ballasten natuurlijk. Was wel passen & meten in de Abarth want die zit ver vol, maarruh in de vorige GP hadden we het ook, maarruh da was "legaal" -]
In de GP:
...rechts (linksvoor) onder de koplamp aan het spatscherm:
Afbeelding
...links (rechtsvoor) onder de koplamp aan het spatscherm:
Afbeelding
Afbeelding
In de Abarth:
...links (rechtsvoor) achter het luchtfilter & rechts (linksvoor) tussen het reservoir van de ruitensproeier en de accu:
Afbeelding
Gebruikersavatar
®fighter®
Junior Stato
Berichten: 288
Lid geworden op: zo nov 15, 2009 19:57
Locatie: Westende - Belgie

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door ®fighter® »

van mij zitten de ballasten op identiek dezelfde plaats.
het vakje net achter de wielkast.
mooi en proper weg gewerkt + voor de keuring geen probs
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door swans »

Bij keuring kijken ze niet wat voor lampen je hebt!... alleen maar of ze het doen en of ze goed afgesteld staan,....



btw er zijn ook mini ballasten te verkrijgen van pilot voor motoren bijv. maar ook als je een iet wat overvolle motorruimte hebt!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
EaGler
Junior Stato
Berichten: 208
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 17:13
Locatie: Bennekom

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door EaGler »

Oke kijk, dit verduidelijkt het allemaal goed! Bedankt.
Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door Leon »

Ik was vandaag ook bezig om mijn H4 Bi-xenon setje te monteren.
Getest op de GP en het werkte, toen alles netjes wegwerken, maar opeens deed de koplamp die het meest ver van de relais zat het niet meer, daarna allebei niet..
Stekker die in de originele H4 stekker gaat en de rest gecontroleerd, deed het weer, maar daarna weer niet :cry:
Ik vermoed dat het niet goed ge-aard is oid..
Waar hebben jullie de xenon-kit ge-aard?
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door Sunrise »

Leon schreef:Waar hebben jullie de xenon-kit ge-aard?
:oops: weet nie, heb laten inbouwen. Zal Zaterdag/Zondag even voor je kijken als we terug zijn uit Parijs (is nu "iets" te donker) ~]
Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door Leon »

Thanks!

Andere mensen mogen natuurlijk ook vertellen waar ze die van hun hebben ge-aard =)
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
ElSjiepo
Junior Stato
Berichten: 452
Lid geworden op: di nov 25, 2008 10:47
Locatie: Heiloo

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door ElSjiepo »

Ik had mijne volgens mij geaard op de minpool van de accu en de andere onder een schroef bij de rechter koplamp in het frame/carosserie (even eruit draaien, verf eraf krabben (voor extra goed contact, of het nodig is? Waarschijnlijk niet), oogje van de xenon-aarde-kabel erom en weer terug draaien). Werkte prima, maar 1 van mijn lampen heeft het begeven en ik heb even geen geld voor nieuwe, dus rij nu weer met halogeen licht rond. Viel/valt wel weer tegen, als je xenon gewend bent hoor...
Gebruikersavatar
Tzone86
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: za jul 31, 2010 22:01

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door Tzone86 »

ik plaats hem maar hier neer :P

heeft iemand ervaring met HID light xenon set? bij xenonlamp.nl is het namelijk in de aanbieding :oops:

Gr. Thomas
GP 1.4 16V Tjet Sport, Wit, 18 inch LM velgen, chrome grill, chrome spiegelkappen, geblindeerde ramen, B&M, Lederen interieur. etc

Miiieeeeeepppp Mieeeeepppp Zooooeeeeffff Zoeeeefffff
Gebruikersavatar
Clocker
Nuovo Arrivato
Berichten: 78
Lid geworden op: ma okt 25, 2010 0:13
Locatie: België

Re: xenon in orginele koplampen

Bericht door Clocker »

Zou onderstaande kitjes de moeite zijn, en zou dit eventueel canbus problemen kunnen geven?

http://www.rojac.nl/index.php?main_page ... cts_id=187

of

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-Box- ... ccessories
Fiat GP Sport 1.9mJTD 165pk/405Nm
Plaats reactie