Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door Giovanni Tutore »

We gaan duidelijk naar de langste dag :mrgreen:
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door swans »

die van mij geeft ook altijd iets van 650km actieradius aan als tie net vol getankt is,.. na 1km rijden is dit weer gewoon 500km :wink:
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door Hellfire »

Het gaat aardig hier... Na 573,5 kilometer rijden kreeg ik er niet meer dan 36,70 liter ingedruppeld. Ik heb echt heel erg mijn best gedaan, maar hij stroomde bijna over. :oops:

36,70 / 573,5 * 100 = 6,4 liter per 100 km. Minder dan fabrieksopgave ~~ (Zonder aanpassen van mijn rijstijl)
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door skippy47 »

ik haal maar 525km met een vol tank and dan moet ik wel heel gepast rijen, niet boven de 3000 toren met schakelen en niet boven 110km op de snelweg, een 1200 is toch niet zo zuinig als ze zegen.
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door Sunrise »

skippy47 schreef:ik haal maar 525km met een vol tank and dan moet ik wel heel gepast rijen, niet boven de 3000 toren met schakelen en niet boven 110km op de snelweg, een 1200 is toch niet zo zuinig als ze zegen.
:shock: dan kun je je GP beter inruilen voor een Abarth -]
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door skippy47 »

Sunrise schreef:
skippy47 schreef:ik haal maar 525km met een vol tank and dan moet ik wel heel gepast rijen, niet boven de 3000 toren met schakelen en niet boven 110km op de snelweg, een 1200 is toch niet zo zuinig als ze zegen.
:shock: dan kun je je GP beter inruilen voor een Abarth -]
had ik daar de geld maar voor,,, het is wel een wens van mijn om een abarth te hebben ~]
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
machoboy
Nuovo Arrivato
Berichten: 38
Lid geworden op: ma feb 15, 2010 18:33

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door machoboy »

Hellfire schreef:Het gaat aardig hier... Na 573,5 kilometer rijden kreeg ik er niet meer dan 36,70 liter ingedruppeld. Ik heb echt heel erg mijn best gedaan, maar hij stroomde bijna over. :oops:

36,70 / 573,5 * 100 = 6,4 liter per 100 km. Minder dan fabrieksopgave ~~ (Zonder aanpassen van mijn rijstijl)
Wat is dan je rijstijl want ik haal dat nooit. 8)
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door Hellfire »

Er zijn enkele factoren die toch wel meehielpen:
  • De temperatuur was tijdens die tank tussen de 18 en 22 graden. Dat komt aardig overeen met de temperatuur tijdens de officiële verbruikstests. (Ik verdenk Fiat van Cycle bashing)
  • Werkzaamheden op een deel van mijn woon-werkverkeer betekent extra file en minder lang 120km/u rijden.
  • Weinig korte ritten
Maar verder heb ik eigenlijk gewoon gereden zoals ik altijd doe. Wat ik wel probeer is zo weinig mogelijk te remmen: snelheid die je niet verliest, hoef je ook niet terug erin te gassen.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Joland
Junior Stato
Berichten: 422
Lid geworden op: vr aug 29, 2008 12:01
Locatie: Tiel

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door Joland »

Tis gisteren eindelijk gelukt :-]

Afbeelding

Laatste meters toch wel met angstzweet op m'n voorhoofd gereden, wijzertje gaf aan dat ie leeg was en de actieradiusmeter riep al 150 km eerder dat ie honger kreeg, maar blijkbaar was ie niet eens helemaal leeg. Ging in totaal 44,5 liter in bij het tanken, dus ongeveer 1:22,8 :D
MY08 - 1.3 MultiJet 90pk - New Orleans Blue - 17" Wipe Out - Afbeelding
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door swans »

das niet mis.... knappe prestatie hoor!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
puntosport
Nuovo Arrivato
Berichten: 92
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 10:07
Locatie: Heemstede

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door puntosport »

phoe!! 820,5 km gereden met mn 16Vtje!! :-]

boordcomputer gaf 18,1 aan, maar na voltanken (47,22 L) is het toch ietwat optimistisch!! :?

maar 1/17,4 is ook best netjes aangezien 1/16 de fabrieks voor de 16V is!!

ik wilde de 850 proberen, maar had geen mogelijkheid om later te tanken..... heb ook al n keer 52,2 liter getankt, dus het zou makkelijk moeten kunnen, sterker nog, ik heb niet heel zuinig gereden. 900 km is dus ook nog wel n keer haalbaar, maar dat gaat me toch iets te langzaam.... :D
rode Grande Punto sport 1.4 16v bluetooth 2006
ElSjiepo
Junior Stato
Berichten: 452
Lid geworden op: di nov 25, 2008 10:47
Locatie: Heiloo

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door ElSjiepo »

Holy shit! Dat is écht veel. Ik ben momenteel bezig met 'zuinig rijden' (2 bekeuringen gehad in anderhalve week tijd, voor resp. 4 en 6km/h te hard.. toch weer 60 euro's) en heb nu een gemiddelde van 1:18.2 volgens de BC over 200km en een actieradius van 650km (tank is nu een kwart leeg), maar de kans dat ik dat ga halen is aardig klein. Heb je wel stadsverkeer en/of snelweg gereden?
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door Hellfire »

Vanochtend volgetankt en een ritje naar Almelo gemaakt. Het was rustig op de weg, dus ik heb het hele stuk op cruisecontrol gereden. Bij aankomst gaf de boordcomputer een score van 5,9l/100km. Terugreis was een ander verhaal. Vanwege drukte op de A50 heb ik de Duitse A31 genomen. Het was me veel te warm om hard te rijden, dus dat deed ik alleen om vrachtwagens of zo in te halen. Daarna nog wat file gehad op de A67. Uiteindelijk is de score op 6,2l/100km gekomen over ongeveer 520 km (Met de airco de hele tijd op 25 graden!) Ik kan nog zo'n 200km rijden op de tank. Daar zit namelijk nog ongeveer een kwart in. Het lijkt echt alsof de GP na verloop van tijd zuiniger wordt.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
machoboy
Nuovo Arrivato
Berichten: 38
Lid geworden op: ma feb 15, 2010 18:33

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door machoboy »

Haha is net een soort sport merk ik aan mezelf :oops: verslaving aan zuinig rijden met ergernis aan de mensen achter me :P
Soni
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: zo aug 22, 2010 12:02

Re: Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Bericht door Soni »

Ik heb mijn GP 1.4 8v nu twee maanden. Gebruik zit tussen 12,5 en 14,5 km/l. Maar moet wel vermelden dat ik een ex-AR 1.9 JTD rijder ben. Dus wat mij betreft niet slecht. Maar ik denk dat de GP zeker 15 km/l kan rijden, zonder dat de andere weggebruikers zich aan je ergeren :).
GP 1.4 8v, feb 2007
Plaats reactie