Geklop bij onvlakke weg?

Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door Mike »

Vandaag mijn GP weer opgehaald, heeft 3 dagen in de garage gestaan om alles op te lossen.
Ritssluiting stoel was kapot, slot bestuurderszijde werkte niet, en het "geklop" van de schokbrekers.

Ze hebben de gemodificeerde rubbers geplaatst (blijkbaar alleen te bestellen voor GP's met het "geklop")
Er werd hun verteld dat ze nog maar bij enkele auto's geplaatst waren.

Mijn GP is nu weer helemaal Klop vrij! ~~
Hij lijkt ook veel steviger aan te voelen qua rijden over een hobbel weg.
Verder had ik nog geklaagd dat mijn wielbouten al verroest waren, rondom bij alle wielen gratis nieuwe geplaatst.

Ik ging dus met een :mrgreen: naar huis!
Wel een omweg genomen want had al 3 dagen niet meer in mijn GP kunnen rijden :lol:

Top service van DC Berkel, spijkenisse.
Laatst gewijzigd door Mike op za jan 30, 2010 0:25, 1 keer totaal gewijzigd.
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Gebruikersavatar
Sander_Sonja
Senior Stato
Berichten: 852
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 12:17
Locatie: Almere

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door Sander_Sonja »

Good for you. :)
- :) Ik begrijp alleen wat je zegt, niet wat je bedoeld :) -
#93 Sander_Sonja, Dynamic, Duallogic, Psychedelic Azure.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door Sunrise »

~~ hoop voor je dat het "stil" blijft :-]
Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door Mike »

Bij verschillende GPC leden al opgelost door het plaatsen van de gemodificeerde rubbers.

.)
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door Goose »

gisteren andere velgen op de GP gezet, de 15" wolfracejes vervangen door 17" Toora's.

en wat raad je, vertrekken vanuit stilstand hoor ik een bonk, en zoals al eerder beschreven in dit topic, als je eens wat meer toeren maakt, en weer loslaat, hoor ik ook een geklop :( , lijkt me dus idd dat er iets losgekomen is, mijn eerste gedacht was dat het de uitlaat zou zijn die tegen het blok slaat, ...

Is misschien door het opkrikken dat het blok idd iets of wat verschoven is, en dit nu lawaai maakt, ik hoop alleen maar dat het niets is met de versnellingsbak of zo, ...

Deze namiddag, als ik er de tijd voor vind, dan maar eens de wolfracejes der terug op plaatsen, om te kijken of het gebonk dan weg is,...

van zodra 'k meer nieuws heb, laat ik hier iets weten.
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door hbassen »

wat kost zo'n grapje. om nieuwe rubbers te laten plaatsen?

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door Mike »

hbassen schreef:wat kost zo'n grapje. om nieuwe rubbers te laten plaatsen?
Geen idee wat het kost, dit viel namelijk nog onder de garantie.
Schokbrekers loshalen en weer monteren, 2 uur arbeids kosten?

Het heeft wel geholpen, nog steeds klopvrij.
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door hbassen »

Net bij de dealer geweest.
Moet rechts een nieuwe stabilisator stang op. gaat volgende week dinsdag gebeuren.
Ook gelijk een vakantie check laten uitvoeren. |dan is de GP klaar voor de vakantie.

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door Goose »

en bij mij stond 1 van de nieuwe wielen blijkbaar niet vast genoeg, wielen afgehaald, langs weerzijden opgekrikt, en dus in het ijle rondgereden, geschakeld, niets meer te horen

weer goed vastgezet, en het geklop was weg, ...
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Gebruikersavatar
typhoon
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: ma aug 16, 2010 13:17

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door typhoon »

ik heb ook last van geklop zowel aan de linker als aan de rechter zijde ( rechts het felst). Ik vind wel dat het bij mij eerder een krakend geluid heeft.

Kan iemand mij vertellen hoe lang de garantie voor dit probleem is ( mijn gewone garantiebewijs geeft me maar 2 jaar garantie maar de auto is bijna 3 jaar ( 27 september) ). Heeft er anders iemand een idee van de kostprijs ( rubbers of stabilisatortang)?

Het rare is dat ik hem pas gekocht heb MET tweedehandskeuring ( hebben niets gemerkt op keuring). bij mijn vorige wagen (polo 6n) kreeg ik vaak opmerkingen over slechte rubbers bij een gewone jaarlijkse keuring.
GP 1.3 90pk sport bj: 09/2007
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door hbassen »

typhoon schreef:ik heb ook last van geklop zowel aan de linker als aan de rechter zijde ( rechts het felst). Ik vind wel dat het bij mij eerder een krakend geluid heeft.

Kan iemand mij vertellen hoe lang de garantie voor dit probleem is ( mijn gewone garantiebewijs geeft me maar 2 jaar garantie maar de auto is bijna 3 jaar ( 27 september) ). Heeft er anders iemand een idee van de kostprijs ( rubbers of stabilisatortang)?

Het rare is dat ik hem pas gekocht heb MET tweedehandskeuring ( hebben niets gemerkt op keuring). bij mijn vorige wagen (polo 6n) kreeg ik vaak opmerkingen over slechte rubbers bij een gewone jaarlijkse keuring.

Stabi stang koste bij mij €23,85 zonder inbouw. Inbouwen is binnen 20 minuten gepiept dus voor 1 kant zo'n €50,-.

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
typhoon
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: ma aug 16, 2010 13:17

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door typhoon »

hbassen schreef:
typhoon schreef:ik heb ook last van geklop zowel aan de linker als aan de rechter zijde ( rechts het felst). Ik vind wel dat het bij mij eerder een krakend geluid heeft.

Kan iemand mij vertellen hoe lang de garantie voor dit probleem is ( mijn gewone garantiebewijs geeft me maar 2 jaar garantie maar de auto is bijna 3 jaar ( 27 september) ). Heeft er anders iemand een idee van de kostprijs ( rubbers of stabilisatortang)?

Het rare is dat ik hem pas gekocht heb MET tweedehandskeuring ( hebben niets gemerkt op keuring). bij mijn vorige wagen (polo 6n) kreeg ik vaak opmerkingen over slechte rubbers bij een gewone jaarlijkse keuring.

Stabi stang koste bij mij €23,85 zonder inbouw. Inbouwen is binnen 20 minuten gepiept dus voor 1 kant zo'n €50,-.

HB
bedankt! Hij mag volgende week donderdag naar de garage ( pas uit verlof, kon niet sneller) en dan zal ik weten wat het probleem is.
GP 1.3 90pk sport bj: 09/2007
WillyBilly
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 10:28

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door WillyBilly »

typhoon schreef:
hbassen schreef:
typhoon schreef:ik heb ook last van geklop zowel aan de linker als aan de rechter zijde ( rechts het felst). Ik vind wel dat het bij mij eerder een krakend geluid heeft.

Kan iemand mij vertellen hoe lang de garantie voor dit probleem is ( mijn gewone garantiebewijs geeft me maar 2 jaar garantie maar de auto is bijna 3 jaar ( 27 september) ). Heeft er anders iemand een idee van de kostprijs ( rubbers of stabilisatortang)?

Het rare is dat ik hem pas gekocht heb MET tweedehandskeuring ( hebben niets gemerkt op keuring). bij mijn vorige wagen (polo 6n) kreeg ik vaak opmerkingen over slechte rubbers bij een gewone jaarlijkse keuring.

Stabi stang koste bij mij €23,85 zonder inbouw. Inbouwen is binnen 20 minuten gepiept dus voor 1 kant zo'n €50,-.

HB
bedankt! Hij mag volgende week donderdag naar de garage ( pas uit verlof, kon niet sneller) en dan zal ik weten wat het probleem is.
Dat is de prijs van het koppelstangetje wat tussen de stabilisatorstang en de schokdemper zit en niet die van de 'echte' stabilisatorstang, want die is een paar honderd euro en daarvoor moet het subframe ook los, waardoor de boel weer uitgelijnd moet worden.
Met jouw deur hoef je niet tegen de mijne te zitten.
Gebruikersavatar
vinnie1985
Junior Stato
Berichten: 219
Lid geworden op: di okt 09, 2007 15:07
Locatie: Eijsden

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door vinnie1985 »

mijn auto heb ik Maandag gebracht naar de dealer voor dat geklop links voor ( rubbers vervangen, stabi stangetje , draagarm vervangen ) nix mocht helpen morgen gaan ze waarschijnelijkde de schokbrekers vervangen in de hoop dat het dan weg is .

weet iemnd anders wat het eventueel nog kan zijn , dat geklopt ?
Laatst gewijzigd door vinnie1985 op wo feb 09, 2011 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Verlaagde GP 1.4 16v Starjet Racing Metalic blauw 3 deurs
Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door NHke »

Bij mij hadden ze ook eerst een stabilisatorstang en draagarm vervangen en geklop was er nog.
Ben je zeker dat ze de vernieuwde rubbers hebben gebruikt?? Er is toen een brief nr de dealers verstuurd geweest van de modificatie van de topmountrubbers..
Bovenop de schokbrekers..
Plaats reactie