kachelhuis vervangen!

Plaats reactie
sgtdfeat
Berichten: 8
Lid geworden op: do mar 11, 2010 18:30

kachelhuis vervangen!

Bericht door sgtdfeat »

hey jongens,

ben hier reeds meerdere keren geweest en ben altijd goed geholpen geweest, heb nu nieuw account aangemaakt omdat ik bij de oude geen nieuw password kon krijgen.

ik zit met nog maar eens een probleem aan mijn gp.

2 jaar geleden heeft de knop van de standen van de verwarming het begeven. in de garage zeiden ze dat er schade was aan het kachelhuis en dat deze moest worden vervangen. dashboard eraf, deuren eruit, kortom een bijzonder kostelijke bedoening voor "lucht".

ik heb toen bij een andere fiatdealer een "oplossing" gevonden. zij konden het maken voor nog geen 100 euro maar de knop werkte zeer stroef en enkel als de verwarming op z'n warmst lucht blaasde. ze zeiden mij dat als ik te hard draaide aan de knop het spel volledig om zeep zou zijn en ik dan effectief een nieuw kachelhuis zou moeten plaatsen.

nu heb ik gisteren iets te hard gedraaid blijkbaar en heeft de achel het begeven en staat nu permanent op de grote blazers

ik ben hier serieus over aan het nadenken want het is tenslotte lucht maar mijn wagen staat buiten en ik moet mijn voorruit kunnen onwasemen want de kachel is nu vastgelopen op de grote verluchtingsgaten (zal al meer een zeemvel meepakken straks)

is hier misschien iemand dat zijn kachelhuis al heeft laten vervangen? en kan die mij zeggen wat dat ongeveer gaat kosten? of iemand met een andere oplossing? want bij de dealer konden ze mij zeggen rond de 1000-1300 euro. veel geld voor lucht...

grtz
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Re: kachelhuis vervangen!

Bericht door johnb »

Ik heb hetzelfde gehad en dit is onder garantie gemaakt, want volgens mijn dealer was het een fabrieksfout die ook na de garantietemijn gratis gemaakt zou zijn. Dit laatste kan ik dus niet bewijzen en kan ook een promotiepraatje van de dealer zijn geweest Ook bij mij zijn deuren en het dashboard eruit gehaald om e.e.a. te repareren. Als ik het had moeten betalen, zou ik €1200-1300,- kwijt geweest zijn, aldus de dealer :!: :!:
sgtdfeat
Berichten: 8
Lid geworden op: do mar 11, 2010 18:30

Re: kachelhuis vervangen!

Bericht door sgtdfeat »

ik had de auto nog maar net 2dehands particulier gekocht toen het gebeurde.

ik had nog enkele maanden garantie dus ging terug de dealer.
daar kwam aan het licht dat mijn wagen reeds ingeschreven was in 2005 en bouwjaar op de papieren is 2006!!!blijkbaar was mijn wagen oorspronkelijk een promowagen in Italië geweest en daarna ingevoerd naar België.
daar is bij aanmaak van de nieuwe papieren het bouwjaar (al dan niet opzetelijk) foutief ingevuld.

en daar stond ik dan, fier op men nieuwe wagen...met 1500 euro kosten....

iemand anders ook al gehoord dat dit gratis gemaakt wordt na de garantietermijn

@ johnb: mij hebben ze verteld dat het dashboard naar alle waarschijnlijkheid zou kraken en piepen na demontage en reassemblage??

last van? want ik overweeg het te doen...kan niet anders...wil hem wel verkopen maar wie koopt nu een wagen met kapotte verwarming
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Re: kachelhuis vervangen!

Bericht door johnb »

sgtdfeat schreef:ik had de auto nog maar net 2dehands particulier gekocht toen het gebeurde.

ik had nog enkele maanden garantie dus ging terug de dealer.
daar kwam aan het licht dat mijn wagen reeds ingeschreven was in 2005 en bouwjaar op de papieren is 2006!!!blijkbaar was mijn wagen oorspronkelijk een promowagen in Italië geweest en daarna ingevoerd naar België.
daar is bij aanmaak van de nieuwe papieren het bouwjaar (al dan niet opzetelijk) foutief ingevuld.

en daar stond ik dan, fier op men nieuwe wagen...met 1500 euro kosten....

iemand anders ook al gehoord dat dit gratis gemaakt wordt na de garantietermijn

@ johnb: mij hebben ze verteld dat het dashboard naar alle waarschijnlijkheid zou kraken en piepen na demontage en reassemblage??
last van? want ik overweeg het te doen...kan niet anders...wil hem wel verkopen maar wie koopt nu een wagen met kapotte verwarming
Nooit last van gehad :!:
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: kachelhuis vervangen!

Bericht door Xander »

Geen idee hoe het in België zit, maar in Nederland zou niet repareren niet eens een optie zijn... de voorruitontwaseming is verplicht, zonder kom je niet door de APK heen.
sgtdfeat
Berichten: 8
Lid geworden op: do mar 11, 2010 18:30

Re: kachelhuis vervangen!

Bericht door sgtdfeat »

hier is het een inbreuk tegen het verkeersreglement om te rijden met aangevroren of aangedampte ruiten op straf van beldboete maar bij de technische controle gaan ze niet aan de knopjes op het dashboard draaien om te zien of die stand gaat :)
Fiorino
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: di sep 01, 2009 22:33

Re: kachelhuis vervangen!

Bericht door Fiorino »

Is waarschijnelijk wat een laat antwoord, maar reparatie hoeft helemaal geen geld te kosten, is gewoon een tandwieltje onder dashboard verschoten, als je beetje handig en lenig bent is dat in 5 min. verholpen.
1.4 8v 2006, sinds kort een Alfa 33 1.5 erbij die het gewoon beter doet dan de GP??? wie is er nu gek???
Plaats reactie