Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Floppus
Nuovo Arrivato
Berichten: 89
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 19:08

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door Floppus »

Nou nou... Dat is wel erg kort door de bocht... Er wordt netjes gemeld dat dat de deal is. Als je mensen wil kopen om een review te plaatsen dan zijn er wel betere en goedkopere manieren. Het idee om iemand uit een bestaande community te kiezen is over het algemeen omdat er meer vertrouwen in gesteld wordt door de lezer. Een lid van de community is ook minder geneigd oneffenheden achter te houden, omdat anderen die nav de review hetzelfde kopen zijn integriteit dan in twijfel zullen stellen.

Daarom is zoiets populair bij bedrijven die vertrouwen hebben in hun spullen en kunnen.

Nu heb je in één post het bedrijf beschuldigd van poging tot omkopen, een andere gebruiker van het zich laten omkopen, je hebt zonder basis al geconcludeerd dat de review ondeugdelijk zal zijn en alvast laten weten dat je zelf de integriteit ontbeert en je graag om laat kopen. Ik kan niet voor dat bedrijf en de user spreken, maar als je mij zoiets zou flikken zou ik je virtueel tot de grond toe afbranden - en terecht. Gelukkig zal de waarde hier van een review van jou sowieso niet veel waarde bieden, omdat je verder nog niets hebt bijgedragen aan de community - en DAT is nu juist de waarde van een dergelijke review.
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door evotaxfree »

Clocker schreef:Alleen al omwille van het feit dat evotaxfree's GP gratis gechipt + bankrun wordt in ruil voor wat 'onrechtstreeks gedwongen positieve reclame' kan ik dit tuningsbedrijf niet au serieux nemen. Dit is ten op zichte van anderen hier die voor hetzelfde €600 moeten neertellen een oneerlijke deal. Als dat zo zit wil ik ook gerust een positieve review schrijven over mijn GP 1.9 mJTD mits deze een gratis chipbeurt + bankrun krijgt maar waarop baseer je je selectie dan? Omdat ik de eerste ben die zich aanbied met een 1.9?

Sorry maar dit is niet serieus. Had er dan op zijn minst een soort van eerlijke looting van gemaakt en het zeker niet gratis aangeboden maar eventueel aan een licht gereduceerd bedrag. Als deze deal zo doorgaat kan ik jullie nu al vertellen wat evotaxfree's review uiteindelijk zal inhouden. Een review moet gebaseerd zijn op eerlijke neutrale ervaringen en niet op onrechtstreekse omkoperij en dat kan alleen als je iedereen gelijk behandeld. Dennis je sjot je 2x tegen je eigen schenen op deze manier.

Ondanks deze mening wil ik hiermee geen afbreuk doen aan de kwaliteit van tuning van dit bedrijf daar ik op dat gebied geen ervaring heb met dit bedrijf.

niet omdat ik nu degene ben van wie de auto straks gratis word gechipt,maar je reactie is niet echt neutraal.
juist omdat er nogal wat onzekerheid is over het chippen van deze nieuwe auto's heb ik de mijne als "testauto" aangeboden.
als het chippen positief uitvalt zal ik daar zeker positief over schrijven en kunnen andere forumleden met een gerust hart hun auto bij dit bedrijf laten chippen.
als het chippen niet bevalt of er zijn zijn complicaties dan zal ik dat ook melden zodat andere forumleden het bedrijf kunnen mijden.
voor dennis is dit ook een uitdaging.
zijn reputatie valt of staat met het resultaat van het chippen.
mocht je het topic goed gelezen hebben dan had je ook gelezen dat dennis een groepsaanbieding heeft gedaan tegen een sterk gereduceerd tarief voor alle forumleden.
wat overigens door een aantal leden werd toegejuicht.

overigens is het hier gebruikelijk dat een nieuwe gebruiker zich eerst even voorstelt en zich daarna pas in topics mengt.
Gebruikersavatar
BennieGTA
Nuovo Arrivato
Berichten: 185
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:07

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door BennieGTA »

Een collega tuner? -]
Grande Punto Tjet Lusso - Skydome - Novitec verlagingsveren - Squadra getuned - 17 inch BBS Lemans replica antraciet - FK logoloze grill - FK donkere koplampen - Abarth ventieldopjes :)
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door evotaxfree »

BennieGTA schreef:Een collega tuner? -]
zoiets dacht ik ook...........
EaGler
Junior Stato
Berichten: 208
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 17:13
Locatie: Bennekom

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door EaGler »

100% zeker ja, een jaloerse ook nog eens. Speciaal aangemeld om dat bericht neer te zetten. Zwak hoor...

Hij kent het bedrijf niet, maar zijn naam wel.. en gaat hier zo'n bericht plaatsen, denk het ook.
Gebruikersavatar
Clocker
Nuovo Arrivato
Berichten: 78
Lid geworden op: ma okt 25, 2010 0:13
Locatie: België

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door Clocker »

Geen collega tuner, was het maar zo. Dan zocht ik niet achter een geschikte chipper voor mijn GP. Enkel iemand die zijn mening wil uiten. Of mag dat ook al niet meer? Ik heb het topic zeker doorgenomen, en wat de groepsreductie betreft, dit kan ik enkel toejuichen. Ik ben enkel van mening dat er op deze manier geen eerlijke review kan gemaakt worden. Als dat wel kan, des te beter. Maar heb al meerdere reviews gezien (daarom niet enkel over chippen) die op deze manier werden beïnvloed. En al zou ik al iets bijgedragen hebben aan de community, is dat dan een referentie? Voor €600, of zelfs €400 minder is een mens best wel beïnvloedbaar. Ik wil hiermee niet zeggen dat jij dat ook daadwerkelijk bent evotaxfree. Maar ik ken je niet, net zoals de meerderheid die dit topic zal lezen je niet persoonlijk zullen kennen.

Wie ik ben? Is mezelf eerst voorstellen dan een vereiste om hier te mogen posten? Maar goed, zal me hier gerust dan al even kort voorstellen. Ik ben afkomstig uit het Belgische Limburg. Ben 23 jaar oud en bezit sinds enkele weken een zwarte GP Sport 1.9 mJTD. Ik volg dit forum dan ook al enkele weken zeer aandachtig. Qua chiptuning heb ik enkel ervaring met Inter-Tuning en Heinz. Ik kijk er zeker naar uit om enkele reviews over het werk van deze tuner te kunnen lezen, maar enkel reviews geschreven door mensen die de tuning op dezelfde voorwaarden kregen zoals iedereen ze zal krijgen. Dit zijn ook de meest eerlijke reviews.

Nogmaals, ik wil hiermee geen afbreuk doen aan de kwaliteiten van dit bedrijf en hoop voor hun dat ze kunnen waarmaken wat ze ook werkelijk allemaal beweren.
Fiat GP Sport 1.9mJTD 165pk/405Nm
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door scoop »

Voor het uiten van je mening zijn forums uitgevonden, dus ga vooral je gang zou ik zeggen. Ik kan me persoonlijk ook heel erg vinden in je standpunt, jammer dat sommigen het punt in jouw betoog missen. Het gaat hier niet om specifiek één persoon en één bedrijf, maar om de gedachte dat iemand die iets voor niets krijgt nooit helemaal objectief tegenover hetgeen dat aangeboden zou staan. Los van het feit of dat ook werkelijk zo is, maakt dat zo'n beoordeling voor buitenstaanders niet echt waardevol. Tenminste, als je kritisch en voorzichtig bent. Nogmaals, dit zegt niets over de betrokkenen zelf. Ik ben het dus met je eens Clocker.

Voorstellen is absoluut geen vereiste, maar het wordt wel op prijs gesteld. Dus bij deze welkom bij de GPC!
Floppus
Nuovo Arrivato
Berichten: 89
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 19:08

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door Floppus »

Tsja, ik kan hier een complete studie uiteenzetten over de menselijke psyche en de sterke neiging die de mens heeft aankopen 'goed' te praten. De extreme vorm is ook wel bekend als 'fanboy'. Daarnaast studies over marketing, community en groepsgevoel en waarom community-reviews wel of niet werken. Feit blijft dat iedereen voor zichzelf zal moeten bepalen hoeveel waarde die aan een review hecht. Ik blijf erbij dat het standpunt gratis dus (waarschijnlijk) onbetrouwbaar veel en veel te kort door de bocht is.

Als we dan toch in de lijn van marketing en presentatie van informatie zitten: de kneep zit hem niet in de mening zelf maar hoe die geuit wordt. "Kan je een neutrale review kan schrijven als je het gratis krijgt? Ik heb daar twijfels bij." klinkt nogal anders dan "Het is gratis dus ik weet al hoe de review eruit gaat zien". C'est le ton qui fait la musique ;)
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door Hellfire »

Clocker schreef:Wie ik ben? Is mezelf eerst voorstellen dan een vereiste om hier te mogen posten?
Nee, dat is geen vereiste. Vandaar dat ik me bij scoop aansluit: welkom bij GPC.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door Sunrise »

Hellfire schreef:
Clocker schreef:Wie ik ben? Is mezelf eerst voorstellen dan een vereiste om hier te mogen posten?
Nee, dat is geen vereiste. Vandaar dat ik me bij scoop aansluit: welkom bij GPC.
.) ...sluit ik me ook bij aan. Een menig is nog altijd persoonlijk :wink:
willumpie
Junior Stato
Berichten: 475
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 22:43
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door willumpie »

http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Fiat ... tml#header

Staat vlgns mij onze fijne Evo Multijet bij... gegevens komen in ieder geval overeen.... :)
Ziet er allemaal op papier mooi uit.... nu nog de vraag... zou het na de (kostbare) chiptuning wel zo gunstig uitpakken...? :shock:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door Hellfire »

Ik zou bij ziptuning eerst op Internet eens zoeken naar reviews van dit bedrijf.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
BennieGTA
Nuovo Arrivato
Berichten: 185
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:07

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door BennieGTA »

Ik mocht mijn Caddy van m'n werkgever bij Ziptuning laten tunen, is niks mis mee hoor 8) Hij heeft alleen zoveel koppel gekregen dat hij versnellingsbaklagers eet -]

Ik vind persoonlijk dat ze niet veel kennis hebben, en als je met een klacht komt zijn ze ineens niet thuis en bellen ze niet meer terug. Ik ga er voor een privé auto zeker niet heen (op basis van eigen ervaring)
Grande Punto Tjet Lusso - Skydome - Novitec verlagingsveren - Squadra getuned - 17 inch BBS Lemans replica antraciet - FK logoloze grill - FK donkere koplampen - Abarth ventieldopjes :)
willumpie
Junior Stato
Berichten: 475
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 22:43
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door willumpie »

:mrgreen: ik heb al genoeg gelezen over deze firma.... :roll:
Ik wil nog wel eff. Die zaak op bellen die ergens op het forum werd genoemd... Die alleen maar Italiaanse auto's doen...
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Chiptuning bij mobile-chiptuning.nl

Bericht door ExTaxi »

je bedoelt wellicht Squadra tuning, maar ik weet niet of die de 1.3 MJTD tuned. De 1.9 MJTD niet.
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Plaats reactie