Speakers Fiat Evo

DaDragon

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door DaDragon »

blackEVO85 schreef:
DaDragon schreef:
Evo-Erik schreef:Ik heb die problemen totaal niet, maar misschien ligt het aan het interscope-systeem dat ik er in heb zitten.

Ik ben benieuwd waar de dealer mee komt.
Ik heb ook interscope.. Het geluid klinkt beter dan standaard maar ik had er persoonlijk nog wel iets meer van verwacht.
Misvormt al bij een geluidsniveau van 20.
Vind ik ook! Op lage volumes is het wel aardig en klinkt het vol.

Maar als je bepaalde muzieksoorten echt hard zet valt het me erg tegen! Vindt dat de speakers niet echt een hoge belastbaarheid hebben :(
Verder is het een topauto .)
Inderdaad.. de belastbaarheid is hetzelfde als de normale standaard speakers.
Heb nu in een punto het verschil mogen ervaren.

Enige verschil wat ik vind is de sub die het geluid voller maakt.

Dus betere speakers in de deur??? no-way. Zou me ook niets verbazen als dat gewoon dezelfde zijn als standaard.

Misschien ga ik nog wel eens aan de klooi met het geluid zoals ik in mijn andere auto's ook altijd deed. Dan heb je strak geluid op laag niveau en op wat hoger niveau.
Want ik zie mogelijkheden met subwoofer op de plaats van het reservewiel. Die plaats is lekker ruim en groot. Het busje met de pomp als je band lek is, kan ook plaatsnemen links of rechts in de hoek direct bij de klep. Zonder dat het in de weg zit.
zwollywood
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: za nov 20, 2010 18:05

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door zwollywood »

Sunrise schreef:~~ welkom. Als je partner er ook 1 heeft maak dan maar eens een paar mooie pixels van het 2-tal :-]
Bedankt he enne zal binnenkort ff een leuk plaatje schieten! :lol:
zwollywood
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: za nov 20, 2010 18:05

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door zwollywood »

Bennink schreef:Hee mooie kleurtje! :-D Welkom hier!
Bedankt Bennink! Zal me hier wel vermaken al hoop ik geen problemen te krijgen met m,n Evo :lol:
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door Speedy »

Heb dit ook, dacht dat ik het me inbeelde, maar ben dus niet de enige. Vond het geluid in de GP ook beter klinken moet ik zeggen. Beide auto's had/heb ik overigens InterScope zitten
Dat de speakers niet zouden afwijken vind ik vreemd.. In de GP Sport die ik had zat al een sub in, zou wel vreemd zijn als je dan 450 euro moest neerleggen voor enkel een ander logo. Geluid week daar ook degelijk af. In de EVO heb ik de vergelijking niet gehoord, gewoon blind besteld :)
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door Bennink »

Hmm... dat is wel jammer dat het geluid niet zoveel beter is als in de GP met/zonder Interscope... Vond het geluid in Tony's auto altijd wel goed klinken. Als je nu nog voor de losse subwoofer zou kunnen kiezen...

@Speedy: zou het te maken kunnen hebben met het verschil in deuren?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door Speedy »

Wellicht, bij de GP had je een dun metalen rooster over de speakers (jou vast bekend ;)), bij de Evo is het meegegoten in in het kunstof en een stuk dikker. Verklaart alleen niet echt waarom ik af en toe hoor dat er iets "los" zit, zou je bij dat meegegoten rooster niet verwachten. Wellicht zit er echt iets los, maar hoor het ook weer niet altijd :roll:
Laatst gewijzigd door Speedy op di nov 23, 2010 9:16, 1 keer totaal gewijzigd.
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door Bennink »

Ja, dat weet ik nog wel... de Evo dus niet :|
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door Giovanni Tutore »

Speedy schreef:Wellicht, bij de GP had je een dun metalen rooster over de speakers (jou vast bekend ;)), bij de Evo is het meegegoten in in het kunstof en een stuk dikker. Verklaart alleen niet echt waarom ik af en toe hoor dat er iets "los" zit, zou je bij dat meegegoten rooster niet verwachten. Wellicht zit er echt iets los, maar hoor het ook weer niet altijd :roll:
Weet niet wat het verschil is tussen de GP's maar bij mij is het kunststof :shock: en ingegoten :!:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door Bennink »

Oh, ja, nu begin ik ook weer te twijfelen... misschien had de sport wel metalen roosters? Of GP's met interscope metalen roosters?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door Speedy »

Nou, heb nooit de moeite genomen om de binnenkant van de portierbekleding te bekijken :lol: maar bedoel het metalen rooster aan de buitenkant (dus waar je tegen aan kijkt), dat is bij de Evo gegoten kunstof en bij de GP was dat een losse plaat. Wat er achter zat kan natuurlijk precies hetzelfde zijn, dat het enkel voor het oog anders is.
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door Giovanni Tutore »

Bennink schreef:Oh, ja, nu begin ik ook weer te twijfelen... misschien had de sport wel metalen roosters? Of GP's met interscope metalen roosters?
Volgens mij niet :P Ysco had ze gespoten, misschien herinner je je dat :?:
goony
Junior Stato
Berichten: 296
Lid geworden op: do nov 04, 2010 23:20
Locatie: Drachten

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door goony »

@zwollywood: ff off topic. Mooie kleur heeft ie! Ik zat in de twijfel tussen die prachtige blauwe kleur van jou en progressive black. ienemienemutte en het werd zwart voor mij. Anders koop ik er gewoon een blauwe bij :lol: :lol:
Ik heb trouwens ook in Zwollywood gewoond (van ittersumstraat) Leuke stad.
Sinds 15 februari 2011 Punto Evo Multijet85, 5drs, Progressive Black, C&B, Dynamic+, lederen stuurwiel en pook, Chromen spiegelkappen en 208 velgen.
Afbeelding
Kiekerjan
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 8:23

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door Kiekerjan »

en nu weer echt on-topic : Ik ben vrijdagmiddag met het speaker-probleem bij mijn dealer geweest. Ik was wat aan de late kant. 5 voor 5 op vrijdag, dan gebeurt er in de werkplaats natuurlijk niets meer.

Dan maar even de verkoper erbij gehaald en het probleem laten zien/horen. Probleem was hen nog niet bekend, maar vrijdag a.s. wordt mijn Pevootje naar binnen gehaald om het op te lossen. Ben benieuwd...
Edje T.
Berichten: 7
Lid geworden op: vr nov 26, 2010 21:26

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door Edje T. »

Goed te horen dat deze kwaal vaker voorkomt. Ik heb namelijk ook dat de rechterportier bij een lage bass een beetje mee resoneert. Verder ben ik wel erg tevreden over het geluid. Deze is beter (!) dan die uit mijn vorige Audi A3 SB.
Gebruikersavatar
Sander_Sonja
Senior Stato
Berichten: 852
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 12:17
Locatie: Almere

Re: Speakers Fiat Evo

Bericht door Sander_Sonja »

Dealeroplossing is natuurlijk gratis (mits garantie) maar misschien eens artikeltje lezen over dynamat e.d. en volgens mij zijn de factoryspeaker gepopnageld en dat is niet de meest audiofiele oplossing. Hoe dan ook, hopelijk wordt het snel gefixed en anders kun je altijd zelf nog eens de speakers upgraden als je de boel aan het ontdreunen bent. :)
- :) Ik begrijp alleen wat je zegt, niet wat je bedoeld :) -
#93 Sander_Sonja, Dynamic, Duallogic, Psychedelic Azure.

Afbeelding
Plaats reactie