US pinker module

Gebruikersavatar
Fox-Racing
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 12:33
Locatie: Zevenhuizen
Contacteer:

Re: US pinker module

Bericht door Fox-Racing »

Dat is alleen achter "rood" bij amerikanen ;)
voorkant meestal wit..

deze knipperlichten zo aan is ook maar alleen aan de voorkant..
Grande Punto 1.4 16v Sport | Facebook | Twitter | LinkedIn | Website
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: US pinker module

Bericht door buxol »

matthijs schreef:dat dat zomaar mag, knipperlichten altijd aan .. ik vind t behoorlijk irritant als je knipperlichten aan ziet en moet wachten en staren of ze nou aan en uit gaan of niet ..

naja in ieder geval zijn deze oranje - bij amerikaanse auto's is het helemaal slecht te zien ... alles rood ..
Hahaha! Staren... Het kost zo veel tijd inderdaad! :lol:
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Re: US pinker module

Bericht door Maxximum »

bij amerikanen gaan toch ook juist de achterlichten knipperen?
dus lichten aan, branden ze, bij het aangeven van richting knipperen ze.
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Gebruikersavatar
matthijs
Nuovo Arrivato
Berichten: 180
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 16:01

Re: US pinker module

Bericht door matthijs »

buxol schreef:
matthijs schreef:dat dat zomaar mag, knipperlichten altijd aan .. ik vind t behoorlijk irritant als je knipperlichten aan ziet en moet wachten en staren of ze nou aan en uit gaan of niet ..

naja in ieder geval zijn deze oranje - bij amerikaanse auto's is het helemaal slecht te zien ... alles rood ..
Hahaha! Staren... Het kost zo veel tijd inderdaad! :lol:

Hehe .. had al wel zo'n reactie verwacht .. ik zit veel op de weg, 't komt vaak genoeg voor dat ik liever direct zie wat er aan de hand is dan dat ik er echt naar moet kijken .. je hebt niet altijd zeeen van tijd op de weg .. kwestie van veiligheid IMHO
Ik HAD een Evo 5D / 1.3d Mjet 85 / Ugrnd Grey / Leer int / Dyn+ / Cool&Blue / en zo .. (Foto's hier)
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: US pinker module

Bericht door Goose »

was een beetje aan't rondneuzen op Ebay, en zag dit plots staan,

wist dat die naam me bekend voorkwam, dus hopelijk is de persoon die ze hier zocht nog steeds op zoek :

http://cgi.benl.ebay.be/US-Standlicht-B ... 3a618fb3f4
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: US pinker module

Bericht door Maarten »

matthijs schreef:dat dat zomaar mag, knipperlichten altijd aan .. ik vind t behoorlijk irritant als je knipperlichten aan ziet en moet wachten en staren of ze nou aan en uit gaan of niet ..
In Nederland is dit niet legaal. Je stadslichten of markeringslichten mogen alleen wit of geel zijn, niet oranje. En knipperlichten die constant branden zijn geen knipperlichten meer maar gelden als stads- of markeringslichten.

Volgens mij zijn de regels in België op dit punt gelijk, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: US pinker module

Bericht door Hellfire »

Oranje lichten zijn toegestaan in Nederland als vlakmarkering. De Volvo S40/V40 van een tijdje terug had dat:

Afbeelding

Zo kan je permanent brandende knipperlichten dus ook uitleggen. Achterlichten moeten trouwens rood of amber zijn. Amber = ongeveer oranje, dus je knipperlichten gebruiken als achterlicht mag helaas ook. Het ziet wel erg stom uit en het leidt af. Ik kom in de ochtendspits regelmatig een Lancia Y tegen die zijn knipperlichten als achterlicht gebruikt. Het ziet echt totaal niet uit en iedere keer weer denk ik:

Afbeelding

Ga anderen afleiden, in plaats van je medeweggebruikers.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: US pinker module

Bericht door Maarten »

Hellfire schreef:Oranje lichten zijn toegestaan in Nederland als vlakmarkering. De Volvo S40/V40 van een tijdje terug had dat:
Maar die zaten aan de zijkant, en dan mogen ze als markeringslichten gelden. Knipperlichten zitten aan de voorkant.

En ik ben het volledig met je eens dat de positionering van die lichten bij de S/V40 zo slecht was gekozen dat het leek alsof hij constant het knipperlicht aan had. Vooral als je als fietser even snel kijkt zie je het verschil niet tussen een knipperend licht en een constant brandend licht. En als het dan zo dicht bij de hoek zit alsof het een zijknipperlicht is dan is dat heel erg verwarrend.
Hoe het RDW ooit daarvoor een typegoedkeuring heeft af kunnen geven is mij onduidelijk.
Plaats reactie