Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door Xander »

BartCCC schreef:Een detailspray en een wax is natuurlijk appels en peren ;)
Zo denk ik eerlijk gezegd ook over jouw vergelijking tussen een glasreiniger en een product om de ruit waterafstotend te maken...

Ik heb de voorruit van mijn vorige auto een keer met Aquapel behandeld. Dat bleef zo'n 3 maanden werkzaam. De ruiten krabben ging ook een stuk simpeler (en deed ik toen maar met een rubberen trekker ipv met een echte krabber).

Gaat die glasreiniger datzelfde effect geven en werkt dat even goed / lang? Dan bestel ik het morgen nog. Krijg ik mijn geld terug als het niet bevalt? :P
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door Speedy »

Dat "plakken" ervaar ik niet, maar wat ik wel vreselijk irritant vind (en ook vond op m'n GP) is dat er bij weer zoals vandaag de dag een baan precies voor je zicht wordt getrokken (midden van de wisser) aan pekel. Daarboven en onder heb ik beter zicht, zat gister op de snelweg net boven het stuur uit te kijken om redelijk te kunnen zien. Volgens mij is er dus simpelweg te weinig druk op het middenstuk, daar waar de wisser vast zit.
De sproeiers lijkt Fiat overigens wel wat aan gedaan te hebben tov de GP, krijg iig iets op m'n ruit nu :)
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door Maarten »

Zijn de sproeiers wel af te stellen? Het boekje is er onduidelijk over, daar staat alleen dat de achtersproeier niet af te stellen is. Maar van de voorste wordt niets gezegd.
Bij mij komt alles op 10cm van de onderrand op de ruit. Het is wel te doen, maar niet ideaal.
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door Evo-Erik »

Gewoon een naald pakken en de sproeiers wat omhoog zetten.
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door Giovanni Tutore »

Maarten, zoek even op sproeiers :wink: PS zoeken zit rechts boven...
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door Martijn007 »

Evo-Erik schreef:Gewoon een naald pakken en de sproeiers wat omhoog zetten.
Heb je dit geprobeerd? Volgens mij gaat dat niet werken...
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door Sunrise »

Giovanni Tutore schreef:Maarten, zoek even op sproeiers :wink: PS zoeken zit rechts boven...
:shock: ...zal wel een "beetje" helpen -] KLIK (zo geweldig die zoekfunctie)
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door RaydeJee »

Speedy schreef:maar wat ik wel vreselijk irritant vind (en ook vond op m'n GP) is dat er bij weer zoals vandaag de dag een baan precies voor je zicht wordt getrokken (midden van de wisser) aan pekel.
Ja dat heb ik dus ook. Zwaar irritant. Ik ga morgen even kijken hoe hij zit en of er iets aan te doen is.
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door BartCCC »

Xander schreef:
BartCCC schreef:Een detailspray en een wax is natuurlijk appels en peren ;)
Zo denk ik eerlijk gezegd ook over jouw vergelijking tussen een glasreiniger en een product om de ruit waterafstotend te maken...

Ik heb de voorruit van mijn vorige auto een keer met Aquapel behandeld. Dat bleef zo'n 3 maanden werkzaam. De ruiten krabben ging ook een stuk simpeler (en deed ik toen maar met een rubberen trekker ipv met een echte krabber).

Gaat die glasreiniger datzelfde effect geven en werkt dat even goed / lang? Dan bestel ik het morgen nog. Krijg ik mijn geld terug als het niet bevalt? :P

In de basis is het het belangrijkste dat een raam perfect schoon en glad is zodat het vuil makkelijk eraf gaat. Dus goed reinigen en ontvetten. Hiermee heb je al het waterafstotende effect. Dat is een stap die doorgaans half half wordt gedaan en er wordt meteen naar zwaarder geschut gegrepen. Dat zijn goede producten, begrijp me niet verkeerd, maar vaak kan meer ook met minder behaald worden.

Met een goede glasdoek die meegeleverd wordt, (redelijk ruw), krijg je ook een scrub effect die aangekoekte contaminaties verwijderd. Eventueel kan glas ook licht geclayed worden met een milde klei mocht het noodzakelijk zijn. Een glasreiniger laat geen laag achter op je raam welke soms voor vervelende problemen kunnen zorgen. De Porsche die je ziet op het filmpje is ook alweer 3 maand geleden behandeld.........loopt er nog goed af om het zo maar te zeggen ;)

Persoonlijk raad ik altijd aan om de lak na het wassen na te lopen met een detailspray en een zachte doek. Zo haal je eventuele achtergebleven kalkvlekjes weg, haalt de glans op en zet in het algemeen de puntjes op de i. Met een detailspray zonder wax / polymeren kun je na deze behandeling ook makkelijk je ramen updaten voor w.b. waterafstotendheid. Probeer deze methode maar eens een keer uit, ik weet zeker dat je het als positief gaat ervaren :)
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door Maarten »

Nou, ik vind ze nog niet veel beter, maar wat veel erger is is dat er zich een krasspoor op de voorruit begint af te tekenen. En niet een krasje, nee een spoor van een centimeter breed, dat lijkt te worden veroorzaakt door de clip in het midden van de ruitenwisser.

Dus ik ben er vanmiddag even mee langs de dealer geweest en hij constateerde dat ook. Maar volgens hem zit de linker wisser verkeerd. Hij liet me een paar andere PE's zien, en waar bij mij de rechterkant van het wisserblad in ruststand ruim op de paravan ligt, is dat bij andere modellen niet, of zelfs een paar centimeter los ervan.
De monteur die erbij geroepen werd constateerde dat de wisserarm achterover gebogen is. Lekker dan. Aan de wisser is verder geen beschadiging te zien. Voor mij een duidelijk geval van productiefout.

Er zijn foto's van gemaakt en er wordt een dossier opgesteld. De verkoper begon met dat de ruit vervolgschade is en dat we even goed moeten kijken hoe we die onder garantie vervangen krijgen, maar dat is iig wel mijn insteek. Want nu zit er in het gezichtsveld een circelvormige streep.
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door Maarten »

Inmiddels heb ik nieuwe ruitenwissers en een nieuwe voorruit gekregen. Het is... een openbaring. Wat, die ruitenwisser maakt geen geluid als hij wist? Zelfs over een droge ruit niet?
Dat had ik nog niet meegemaakt.

Het is nu dus gefixed en de ruitenwisser gedraagt zich nu prima.
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door Xander »

:-] Zei ik toch :P
Xander schreef:Nee, dat lijkt me niet normaal. Ik vind de wissers van een Grande Punto / Punto Evo juist erg fijn. De eerste maanden dat ik in mijn Grande Punto reed vergat ik die dingen altijd uit te zetten als ze niet meer nodig waren, zo stil zijn ze op een droge ruit...?
Gelukkig kun jij de wiskwaliteit nu dan ook ervaren! Netjes dat ze ook de gehele ruit vervangen hebben. :)
Gebruikersavatar
Fabrom
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: zo feb 06, 2011 20:56
Locatie: Doetinchem

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door Fabrom »

Mijn ruitenwissers waren ook een ramp. :shock:
Ze stonden zelfs niet goed,...... veel te ver naar onderen op het plastic (in rust stand) en in werking kwam de grote wisser niet ver genoeg in de hoek van het raam. :?:
Ook had ik veel strepen op de ruit tijdens het wissen.

Terug naar de dealer, die heeft de stand van de wissers afgesteld en de bladen vervangen door nieuwe van Bosch :D en die zijn echt 100% beter dan de originele :-]
Fiat Punto Evo 1.4 Racing (Progressive Black) - 3 deurs - TomTom Blue & Me - Sport Pakket - Cruisecontrol - 17" Lichtmetalen Velgen
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Kwaliteit wissen van ruitenwissers

Bericht door Maarten »

Bij mij lag de lange wisser ook op het plastic onder de ruit, maar de hele wisserarm was getordeerd.

Verder... ik kan er nog altijd niet over uit hoe stil de ruitenwisser nu is. Met dit weer 's morgens heb je dauw die steeds terugkomt als je rijdt (zolang de verwarming het niet doet). Ik had vanmorgen de ruitenwisser gewoon op interval staan. Daar zou ik voorheen nog niet aan denken. Ik reed liever halfblind door het donker dan die ellendige ruitenwisser te gebruiken.
Plaats reactie