Xander schreef:BartCCC schreef:Een detailspray en een wax is natuurlijk appels en peren
Zo denk ik eerlijk gezegd ook over jouw vergelijking tussen een glasreiniger en een product om de ruit waterafstotend te maken...
Ik heb de voorruit van mijn vorige auto een keer met Aquapel behandeld. Dat bleef zo'n 3 maanden werkzaam. De ruiten krabben ging ook een stuk simpeler (en deed ik toen maar met een rubberen trekker ipv met een echte krabber).
Gaat die glasreiniger datzelfde effect geven en werkt dat even goed / lang? Dan bestel ik het morgen nog. Krijg ik mijn geld terug als het niet bevalt?
In de basis is het het belangrijkste dat een raam perfect schoon en glad is zodat het vuil makkelijk eraf gaat. Dus goed reinigen en ontvetten. Hiermee heb je al het waterafstotende effect. Dat is een stap die doorgaans half half wordt gedaan en er wordt meteen naar zwaarder geschut gegrepen. Dat zijn goede producten, begrijp me niet verkeerd, maar vaak kan meer ook met minder behaald worden.
Met een goede glasdoek die meegeleverd wordt, (redelijk ruw), krijg je ook een scrub effect die aangekoekte contaminaties verwijderd. Eventueel kan glas ook licht geclayed worden met een milde klei mocht het noodzakelijk zijn. Een glasreiniger laat geen laag achter op je raam welke soms voor vervelende problemen kunnen zorgen. De Porsche die je ziet op het filmpje is ook alweer 3 maand geleden behandeld.........loopt er nog goed af om het zo maar te zeggen
Persoonlijk raad ik altijd aan om de lak na het wassen na te lopen met een detailspray en een zachte doek. Zo haal je eventuele achtergebleven kalkvlekjes weg, haalt de glans op en zet in het algemeen de puntjes op de i. Met een detailspray zonder wax / polymeren kun je na deze behandeling ook makkelijk je ramen updaten voor w.b. waterafstotendheid. Probeer deze methode maar eens een keer uit, ik weet zeker dat je het als positief gaat ervaren