Ruitensproeier

Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Ruitensproeier

Bericht door Hellfire »

Ze doen het ook alleen goed als je stil staat. Boven de 80 km/u kan je beter niet sproeien...
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
mark123
Nuovo Arrivato
Berichten: 88
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 16:16

Re: Ruitensproeier

Bericht door mark123 »

Ik meng het zelf altijd. Een klein flesje van ik geloof 3-4 euro kan je mengen op 25 liter water. Daar kan geen bouwmarkt tegenop!
Gebruikersavatar
fra-boy
Senior Stato
Berichten: 748
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 20:44
Locatie: Groningen

Re: Ruitensproeier

Bericht door fra-boy »

Hellfire schreef:Ze doen het ook alleen goed als je stil staat. Boven de 80 km/u kan je beter niet sproeien...
Bij mij was de teleurstelling wel groot toen ik achterkwman dat de Evo nog steeds 'pisstraaltjes' produceerde, net als de GP.
Dat ze dat nou niet even konden veranderen, na alle kritiek. :cry:
Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet
Gebruikersavatar
Wessels
Nuovo Arrivato
Berichten: 23
Lid geworden op: zo okt 24, 2010 11:36

Re: Ruitensproeier

Bericht door Wessels »

Stond wel raar te kijken toen onlangs de ruitensproeier niets meer deed..... in onze, in september afgeleverde, Evo zat zomervloeistof :oops:

Paar keer bijvullen met wintervloeistof en het probleem was verholpen. Trouwens: inderdaad niet echt geweldig afgestelde sproeiers, ze spuiten tegen de onderkant van de wissers aan. Met dit weer maak ik trouwens toch wel regelmatig het hele raam plus de koplampen schoon anders wordt de kijkhoek wel erg beperkt :D
Punto Evo 5 deurs 1.3 JTD 85, Progressive Black, Bordeauxrood interieur, dynamic plus pakket, regensensor, auto dimmende spiegel, ESP, leerpakket, chromen spiegelkappen.... en geen wegenbelasting en BPM ;-)
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Ruitensproeier

Bericht door Maarten »

Ik heb in een maand tijd een hele vulling er doorheen gejaagd. Dat vind ik ook wel kras. Nu krijg je ook een zondvloed aan water op de ruit als je sproeit. Dan heb ik toch liever dat er wat minder water gesproeid wordt en dat je wat langer moet sproeien en kunt wissen.

Wat ik ook niet helemaal begrijp is dat er drie bultjes op de motorkap zitten maar er zijn er maar twee waar water uit komen. Waar is die middelste voor? Voor de sier? Dat is toch totaal overbodig?

Ik haal trouwens bij het lokale tankstation 2 l voor € 3,95 wat goed is tot -70, of aangelengd tot 6 liter goed tot -12.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Ruitensproeier

Bericht door tonyvandenbroek »

Maarten schreef:Ik heb in een maand tijd een hele vulling er doorheen gejaagd. Dat vind ik ook wel kras. Nu krijg je ook een zondvloed aan water op de ruit als je sproeit. Dan heb ik toch liever dat er wat minder water gesproeid wordt en dat je wat langer moet sproeien en kunt wissen.

Wat ik ook niet helemaal begrijp is dat er drie bultjes op de motorkap zitten maar er zijn er maar twee waar water uit komen. Waar is die middelste voor? Voor de sier? Dat is toch totaal overbodig?

Ik haal trouwens bij het lokale tankstation 2 l voor € 3,95 wat goed is tot -70, of aangelengd tot 6 liter goed tot -12.

Er gaat maar een liter of 2 in, heb toevallig vandaag wéér bijgevuld. Was helemaal leeg, en met twee liter stond deze tot aan de rand vol. Dat derde "bultje" zal inderdaad wel voor het Italiaans Design zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peek
Nuovo Arrivato
Berichten: 28
Lid geworden op: zo nov 28, 2010 13:58
Locatie: Tilburg

Re: Ruitensproeier

Bericht door Peek »

IK HEB AL VERSCHILLENDE MERKEN GEREDEN MAAR NOG NOOIT EEN WAARSCHUWINGSLAMJE GEZIEN VOOR EEN LEGE RUITENSPROEIERTANK!
(o.a. opel, seat, renault, citroen,ford, toyota, mitsubishi)
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Ruitensproeier

Bericht door Xander »

Die zwarte strook bestaat uit twee delen, de scheiding zit volgens mij onder dat middelste bultje... toch? 't is te koud om buiten te gaan kijken. :P
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Ruitensproeier

Bericht door Sunrise »

:mrgreen: ...hier vandaag ook weer bijgevuld. 1,5 liter binnen 2 weken :lol: :lol:
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Ruitensproeier

Bericht door Maarten »

Ik geloof dat het reservoir voor auto's met koplampsproeiers wel 4,5 liter is. Misschien dat dat gewoon past, ook in auto's zonder koplampsproeier?
DaDragon

Re: Ruitensproeier

Bericht door DaDragon »

Maarten schreef:Ik geloof dat het reservoir voor auto's met koplampsproeiers wel 4,5 liter is. Misschien dat dat gewoon past, ook in auto's zonder koplampsproeier?
Mijn oude Fiat Marea had ook 4,5 liter. zonder koplampsproeiers.
GenD
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: di apr 27, 2010 19:53

Re: Ruitensproeier

Bericht door GenD »

Het bestaat dus wel een melder voor de ruitensproeier... Mijn vader heeft het namelijk ook op zijn Lexus RX 450h...
goony
Junior Stato
Berichten: 296
Lid geworden op: do nov 04, 2010 23:20
Locatie: Drachten

Re: Ruitensproeier

Bericht door goony »

Peek schreef:IK HEB AL VERSCHILLENDE MERKEN GEREDEN MAAR NOG NOOIT EEN WAARSCHUWINGSLAMJE GEZIEN VOOR EEN LEGE RUITENSPROEIERTANK!
(o.a. opel, seat, renault, citroen,ford, toyota, mitsubishi)
Er zijn veel auto's geproduceerd die dit wel hebben. Mijn Passat uit 2004 bijvoorbeeld had wel zo'n waarschuwingslampje.
Ach, je kan niet alles hebben.
Sinds 15 februari 2011 Punto Evo Multijet85, 5drs, Progressive Black, C&B, Dynamic+, lederen stuurwiel en pook, Chromen spiegelkappen en 208 velgen.
Afbeelding
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Ruitensproeier

Bericht door Giovanni Tutore »

Maarten schreef:Ik geloof dat het reservoir voor auto's met koplampsproeiers wel 4,5 liter is. Misschien dat dat gewoon past, ook in auto's zonder koplampsproeier?
Als je van een uitdaging houdt -]
Afbeelding
Ik zie heel andere bevestigingspunten, maar de "pomp elektrisch" heeft het zelfde onderdeel nummer. ~]
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Ruitensproeier

Bericht door Maarten »

Ik zat nog even in het instructieboekje te bladeren, en wat zie ik daar bij "onderhoud en zorg"?

Elke 35.000 km "Werking ruitenwissers/-sproeiers voor/achter controleren en eventueel sproeiermonden afstellen".

Dus het kan wel?
Plaats reactie