Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

tantepoes
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: za jun 24, 2006 20:57
Locatie: Beverwijk

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door tantepoes »

Ik gebruik Ruitensproeiervloeistof van Halfords. 10 liter voor 7 euro.

Vind alleen het tuutje waar het in moet wel erg klein en die rommel schuimt nogal. Net cola light.

Maar het werkt prima. Over bevriezen weet ik niets, aangezien mijn Pevo altijd binnen mag slapen!
....::: Fiat Punto 1.3MJ Dynamic :::....

Afbeelding
Uncle Scrooge
Nuovo Arrivato
Berichten: 53
Lid geworden op: ma okt 04, 2010 7:34

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door Uncle Scrooge »

Ik haal ze meestal bij de Gamma.
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door jpkramer »

Haal het altijd bij de Action. 5L voor € 2,95.
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door Xander »

tantepoes schreef:Ik gebruik Ruitensproeiervloeistof van Halfords. 10 liter voor 7 euro.

Vind alleen het tuutje waar het in moet wel erg klein en die rommel schuimt nogal. Net cola light.

Maar het werkt prima. Over bevriezen weet ik niets, aangezien mijn Pevo altijd binnen mag slapen!
Hm dat schuimen heb ik nooit last van gehad.

Maar ik gebruik dan ook spul dat je zelf moet aanmengen met water. Ik doe er meestal eerst water in en dan pas spul erbij, dat scheelt waarschijnlijk. ;)
DaDragon

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door DaDragon »

Xander schreef:
tantepoes schreef:Ik gebruik Ruitensproeiervloeistof van Halfords. 10 liter voor 7 euro.

Vind alleen het tuutje waar het in moet wel erg klein en die rommel schuimt nogal. Net cola light.

Maar het werkt prima. Over bevriezen weet ik niets, aangezien mijn Pevo altijd binnen mag slapen!
Hm dat schuimen heb ik nooit last van gehad.

Maar ik gebruik dan ook spul dat je zelf moet aanmengen met water. Ik doe er meestal eerst water in en dan pas spul erbij, dat scheelt waarschijnlijk. ;)
kan je beterr andersom doen.. dan mengt het goed in. anders krijg je dat sommige plekken weinig menging is. want het vormt als een soort buffer.
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door Roderick »

DaDragon schreef:Kan je beterr andersom doen.. dan mengt het goed in. anders krijg je dat sommige plekken weinig menging is. want het vormt als een soort buffer.
Maakt op zich niks uit, tijdens het rijden mengt het zeg wel :)
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door buxol »

Ja dûh, staat ook op de verpakking hoor, dat je minimaal 10km moet rijden om tot een goed mengsel te komen. :lol: :lol:
Had ook een GP met allemaal specificaties.
DaDragon

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door DaDragon »

buxol schreef:Ja dûh, staat ook op de verpakking hoor, dat je minimaal 10km moet rijden om tot een goed mengsel te komen. :lol: :lol:
Idd. maar de meeste mensen vullen als het leeg is. En ze willen gelijk gebruiken dus krijg je eerst water omdat het nog niet gemengd is.
Wil je het direct kunnen gebruiken moet je andersom vullen.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door buxol »

DaDragon schreef:
buxol schreef:Ja dûh, staat ook op de verpakking hoor, dat je minimaal 10km moet rijden om tot een goed mengsel te komen. :lol: :lol:
Idd. maar de meeste mensen vullen als het leeg is. En ze willen gelijk gebruiken dus krijg je eerst water omdat het nog niet gemengd is.
Wil je het direct kunnen gebruiken moet je andersom vullen.
Ik maakte een grap. (het mengsel maakt me echt niets uit, sorry)
Laatst gewijzigd door buxol op vr jan 07, 2011 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door Roderick »

buxol schreef:
DaDragon schreef:
buxol schreef:Ja dûh, staat ook op de verpakking hoor, dat je minimaal 10km moet rijden om tot een goed mengsel te komen. :lol: :lol:
Idd. maar de meeste mensen vullen als het leeg is. En ze willen gelijk gebruiken dus krijg je eerst water omdat het nog niet gemengd is.
Wil je het direct kunnen gebruiken moet je andersom vullen.
Ik maakte een grap.
Maar ik was bloedserieus :P
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door Giovanni Tutore »

OM het schuimen te voorkomen :idea: kun je ook even dat zeefje eruit trekken :D
freedive
Junior Stato
Berichten: 220
Lid geworden op: wo feb 11, 2009 13:10
Locatie: Utrecht

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door freedive »

Giovanni Tutore schreef:OM het schuimen te voorkomen :idea: kun je ook even dat zeefje eruit trekken :D
Zeefje ? nooit gezien....volgens mij had de vorige eigenaar dus ook last van schuimen :-]
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door Sunrise »

freedive schreef:Zeefje ? nooit gezien....volgens mij had de vorige eigenaar dus ook last van schuimen :-]
:shock: ...dopje openen en je ziet het zeefje zittten. Even met je vinger erin & je trekt het eruit :wink: . Binnen een minuut is je reservoir dan weer helemaal vol -]
Bruutil
Nuovo Arrivato
Berichten: 51
Lid geworden op: zo mei 30, 2010 8:49

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door Bruutil »

Maak je toch gewoon zelf:

30% spiritus
10% allesreiniger
60% water

Werkt prima en kost geen dr*l
Uncle Scrooge
Nuovo Arrivato
Berichten: 53
Lid geworden op: ma okt 04, 2010 7:34

Re: Welke ruitenwisser vloeistof gebruiken jullie?

Bericht door Uncle Scrooge »

Heeft iemand enig idee waar Sonax Red Energy verkrijgbaar is? Ben wel benieuwd naar (de geur van) dit goedje!

Afbeelding


Autobestuurders zullen zeer blij zijn met de komst van SONAX nieuwste ruitensproeiervloeistof „Red Energy“. De nieuwe ruitenreiniger zit in een opvallende rode verpakking en brengt een ongekende energie in je auto.

"Red-Energy“ is in een 2 liter flacon als concentraat leverbaar – dat levert 16 Liter reinigingsvloeistof op.

De gebruikelijke verontreinigingen, zoals insecten resten, stof en roet worden door de uiterst effectieve reiniging snel verwijderd. Het beschermt ook de gevoelige ruitenwisserbladen. Zoals met alle Sonax ruitenreinigers, is de nieuwe Red-energie formule ook ontworpen om het beste materiaal compatibiliteit. (Wie bei allen SONAX Scheibenreinigern ist die neue Red Energy Formel Außerdem auf beste materialvertraglichtkeit ausgelegt.

Gevoelige polycarbonaat lenzen op koplampen, plastic en rubber delen en gelakte oppervlakken worden met zorg behandeld door "Red Energy".
De nieuwe Sonax ruitenreiniger kost als twee-liter concentraat € 6,99 (adviesprijs)
Plaats reactie