Probleem met airbag/waarschuwings lampje

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Krijtje
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: do okt 14, 2010 0:37
Locatie: Zoetermeer

Probleem met airbag/waarschuwings lampje

Bericht door Krijtje »

Enkele dagen terug ging tijdens het rijden ineens het waarschuwingslampje van de airbags branden. Eerst brandde het af en toe als ik een bocht nam. Ik kreeg dan ook een piepje en een waarschuwing om mijn handboek te raadplegen. In het handboek staat alleen dat ik zsm naar dealer moet... :? Inmiddels brandt het lampje continu en krijg ik ook steeds het advies mijn handboek erbij te pakken. Dus vandaag is er naar gekeken; het zou ws een los stekkertje zijn en zo verholpen zijn...
Helaas is er meer aan de hand en moeten ze het hele aitbagsysteem nalopen. Maandag gaat mijn evootje dus een dagje de garage in.
Ik ben benieuwd.
CarMechanic
Nuovo Arrivato
Berichten: 111
Lid geworden op: do okt 14, 2010 12:50

Re: Probleem met airbag/waarschuwings lampje

Bericht door CarMechanic »

Ik gok op vuil tussen de airbag stekker onder de bestuurders stoel door natte schoenen met sneeuw en pekel (voorbeeld)

Edit

Of schuivende dingen onder je stoelen, dat tezamen met je stoel verstellen waarbij die langs je stekker komt.
Bruutil
Nuovo Arrivato
Berichten: 51
Lid geworden op: zo mei 30, 2010 8:49

Re: Probleem met airbag/waarschuwings lampje

Bericht door Bruutil »

Of wat ik in mijn Stilo had: schakelaartje dat registreert als je op de stoel zit werkt niet goed of is verschoven.
Gebruikersavatar
Krijtje
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: do okt 14, 2010 0:37
Locatie: Zoetermeer

Re: Probleem met airbag/waarschuwings lampje

Bericht door Krijtje »

Er blijkt een nieuwe regelaar in te moeten. Deze is in bestelling. Waarschijnlijk kan ik morgenmiddag mijn Pevootje weer ophalen en de kale leen-Panda weer inleveren. Wat een verschil!
Gebruikersavatar
koen k
Nuovo Arrivato
Berichten: 112
Lid geworden op: wo jul 01, 2009 14:44
Locatie: Lisse

Re: Probleem met airbag/waarschuwings lampje

Bericht door koen k »

afgelopen vrijdag ging bij mij ook spontaan het airbag lampje branden ik ben afgelopen maandag naar de dealer geweest ze konden zo snel niet weten waar de fout zat.
dus maar een afspraak gemaakt afgelopen woensdag is hij er geweest hun de sensoren gecontroleerd geen problemen mee dan maar de snoer in de kabelboom meten of er spanning op zit niet dus daar zat de fout zat een breuk in het snoertje van mijn airbag in de kabelboom.
hun dat snoertje vervangen en het lampje brand niet meer oftewel hij zou het weer moeten doen.(hoop er nooit achter te hoeven komen.)
wel een kostenplaatje van 220.90 euro :shock: goeiemorgen.
Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet Sport New Orleans Blue , chromen grill en opnieuw gepoedercoatte antraciete doublecork velgen.
Gebruikersavatar
Krijtje
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: do okt 14, 2010 0:37
Locatie: Zoetermeer

Re: Probleem met airbag/waarschuwings lampje

Bericht door Krijtje »

Zo da's een bak geld, zeg.
Gelukkig is bij mij alles geregeld onder de garantie, maar dat mag je ook niet anders verwachten bij een auto van 3 maanden oud!
DaDragon

Re: Probleem met airbag/waarschuwings lampje

Bericht door DaDragon »

koen k schreef:afgelopen vrijdag ging bij mij ook spontaan het airbag lampje branden ik ben afgelopen maandag naar de dealer geweest ze konden zo snel niet weten waar de fout zat.
dus maar een afspraak gemaakt afgelopen woensdag is hij er geweest hun de sensoren gecontroleerd geen problemen mee dan maar de snoer in de kabelboom meten of er spanning op zit niet dus daar zat de fout zat een breuk in het snoertje van mijn airbag in de kabelboom.
hun dat snoertje vervangen en het lampje brand niet meer oftewel hij zou het weer moeten doen.(hoop er nooit achter te hoeven komen.)
wel een kostenplaatje van 220.90 euro :shock: goeiemorgen.
garantie neem ik aan?
Gebruikersavatar
koen k
Nuovo Arrivato
Berichten: 112
Lid geworden op: wo jul 01, 2009 14:44
Locatie: Lisse

Re: Probleem met airbag/waarschuwings lampje

Bericht door koen k »

neej geen garantie hij is 2 en een half en had geen garantie erbij gekocht. helaas :?
Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet Sport New Orleans Blue , chromen grill en opnieuw gepoedercoatte antraciete doublecork velgen.
Plaats reactie