Subwoofer

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik
Senior Stato
Berichten: 856
Lid geworden op: za okt 23, 2010 22:33

Subwoofer

Bericht door Rik »

Dag mensen,

Ik heb al wat rond gezocht op het forum, maar het is mij toch niet helemaal duidelijk!
Ik wil aankomende week een AUX-plug bestellen voor mijn BP radio, maar had in gedachten om ook gelijk een subwoofersetje te bestellen.
Is een subwoofer+versterker op een standaard Blaupunkt radio (zonder Mp3) aan te sluiten? Kabels leggen e.d. is geen probleem dat doe ik sowieso, maar is er een aansluiting voor?

Ik heb een GP uit 2006 zonder Blue&Me.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Subwoofer

Bericht door Giovanni Tutore »

Rik,

Er zit geen pre-uitgang op de standaard radio. De af-fabriek sub werkt het geluid van het achterste paar boxen. Daar heb je dus een actieve sub voor nodig. ~]
MarcoGP11
Nuovo Arrivato
Berichten: 10
Lid geworden op: di feb 01, 2011 18:43

Re: Subwoofer

Bericht door MarcoGP11 »

Hoe werkt dat precies? Want ik een vriend van mij heeft een opel astra met geïntergreerde autoradio. Maar die wou ook een subwoofer, dus die heeft een soort converter gekocht die het signaal van de achterspeakers weg trekt.

Hij moest wel zo'n rode plus kabel naar achterleggen voor de versterker. De versterker kan die met een of andere knop achterin aan en uit zetten.

Ik zag ergens anders op het forum ook iets met high/low converters, of een versterker met high inputs. Hoe werkt dit?

Ik wil namelijk ook bij m'n (lease) auto, wel een subje achterin, maar ik wil nergens in boren, of dingen kapot maken ofzo omdat het dus lease is.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Subwoofer

Bericht door buxol »

MarcoGP11 schreef:Hoe werkt dat precies? Want ik een vriend van mij heeft een opel astra met geïntergreerde autoradio. Maar die wou ook een subwoofer, dus die heeft een soort converter gekocht die het signaal van de achterspeakers weg trekt.

Hij moest wel zo'n rode plus kabel naar achterleggen voor de versterker. De versterker kan die met een of andere knop achterin aan en uit zetten.

Ik zag ergens anders op het forum ook iets met high/low converters, of een versterker met high inputs. Hoe werkt dit?

Ik wil namelijk ook bij m'n (lease) auto, wel een subje achterin, maar ik wil nergens in boren, of dingen kapot maken ofzo omdat het dus lease is.
Ik zou het zelfde als je vriend doen. Alleen dan niet in een astra :lol:
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Plaats reactie