Velgen vraag

Plaats reactie
hullo
Nuovo Arrivato
Berichten: 25
Lid geworden op: wo feb 02, 2011 19:39
Locatie: Nunspeet

Velgen vraag

Bericht door hullo »

Hallo ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Henk 47 jaar en woon op de veluwe.

Ik heb vorige week ook een evo besteld.... :mrgreen: , een witte met een diesel motor en met de nodige opties.
Nu komt die..... mijn evo wordt op de antracite 15inch licht metaal geleverd maar ik wil graag 17 inch (433), ik had al overlegt met mijn dealer of het niet mogelijk was om de 15 inch velgen voor aflevering om te ruilen voor de 17 inch en dat was geen probleem volgens mijn dealer.
Ik heb het er toen verder niet over gehad wat ik toe moet betalen, wat is in jullie ogen een redelijk bedrag, en zijn er verder forumleden met de zelfde ervaring?

Ik wacht jullie reactie af.... Groet...
Evo M-jet 85
Gebruikersavatar
Peek
Nuovo Arrivato
Berichten: 28
Lid geworden op: zo nov 28, 2010 13:58
Locatie: Tilburg

Re: Velgen vraag

Bericht door Peek »

Ik heb toevallig de prijslijst voor de Evo van april 2010 nog liggen.
Daar was (voor een benzine uitvoering( een upgrade mogelijk van de 15"LM-velgen naar de 17"LM-velgen(344) mogelijk met bijbetaling van €150.-
daar vanuit gaande denk ik dat je nooit meer bij moet betalen dan hooguit €200.-
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Velgen vraag

Bericht door jpkramer »

Peek schreef:Ik heb toevallig de prijslijst voor de Evo van april 2010 nog liggen.
Daar was (voor een benzine uitvoering( een upgrade mogelijk van de 15"LM-velgen naar de 17"LM-velgen(344) mogelijk met bijbetaling van €150.-
daar vanuit gaande denk ik dat je nooit meer bij moet betalen dan hooguit €200.-
Dan gaan er in de fabriek al 17" onder.
Bij de diesel wordt de auto af fabriek geleverd op 15" en moet de dealer apart 17" bestellen.

Ik had op m'n GP 15" LM en die heb ik later bij de dealer omgeruild met een set 17" LM van de sport uitvoering die de dealer overhad.
Ik heb toen €500,- bijbetaald en de 15" bij de dealer achter gelaten.
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: Velgen vraag

Bericht door Nimbus »

Wat ik weet van mijn debakel met mijn velgen is dat de 17" multispaak velgen van de GP bij Tuynder iets van €165 ex btw per stuk waren en dat het schadebedrijf er €245 ex btw per stuk voor moest betalen bij de dealer. Dit is alles zonder band.

Dus reken maar uit.
"Shaven, not furred"
Gebruikersavatar
Peek
Nuovo Arrivato
Berichten: 28
Lid geworden op: zo nov 28, 2010 13:58
Locatie: Tilburg

Re: Velgen vraag

Bericht door Peek »

4 x €165.- + 19% BTW, maar je inruil van de 15" velgen+banden gaat daar weer vanaf natuurlijk.
hullo
Nuovo Arrivato
Berichten: 25
Lid geworden op: wo feb 02, 2011 19:39
Locatie: Nunspeet

Re: Velgen vraag

Bericht door hullo »

Het lijkt mij dat tussen de 3 en 3,5 honderd euro redelijk is, ik lever wel een set LM in en die zal los ook rond de 6 honderd euro kosten. En de set die ik wil hebben staat in de folder voor 9 honderd euro bij inlevering van een set wielen op stalen velg....
Evo M-jet 85
Gebruikersavatar
ben2907
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: zo jan 23, 2011 13:04
Locatie: Schoonebeek

Re: Velgen vraag

Bericht door ben2907 »

Bij mijn dealer heb dat ook gevraagd, als ik de 15" inruil voor de 433 moest €500,00 toe betalen en bij de 434 zelfs €1084,00. dan kan je volgens mij beter ergens een mooi set lm kopen. dan heb je in ieder geval je 15"lm nog!!!! :idea:
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: Velgen vraag

Bericht door Nimbus »

Peek schreef:4 x €165.- + 19% BTW, maar je inruil van de 15" velgen+banden gaat daar weer vanaf natuurlijk.
Vergeet niet dat je ook nog banden om je 17" velgen nodig hebt.

@Fabrom, dat ziet er erg netjes uit! Kleur van de velgen past mooi bij de auto en voor after-market velgen zijn ze erg netjes. After-market kunnen, in mijn ogen, heel overdreven er uit zien.
"Shaven, not furred"
Gebruikersavatar
Masterofevil
Nuovo Arrivato
Berichten: 70
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 21:42

Re: Velgen vraag

Bericht door Masterofevil »

Ik heb ook een witte met 433 17" velgen.
Kosten waren € 1050 met banden. Ik heb de dealer zelf de 15 inchers uit laten kiezen.
Zij hebben de 15 inchers doorverkocht op een andere Pevo. De 17" 433 heb ik uitgehandeld met de inruil.
Zie mijn foto's op de voorstel pagina onder masterofevil

Oh ja, Ook leuk ik heb mijn remklauwen rood laten spuiten.
Afbeelding
Opties NIET genomen: 3e hoofdsteun, esp, bandenspanning, rest alle opties incl. 17" LM velgen "Take off", uitlaatsierstuk, 2e afstandssleutel, pro care behandeling
hullo
Nuovo Arrivato
Berichten: 25
Lid geworden op: wo feb 02, 2011 19:39
Locatie: Nunspeet

Re: Velgen vraag

Bericht door hullo »

Masterofevil schreef:Ik heb ook een witte met 433 17" velgen.
Kosten waren € 1050 met banden. Ik heb de dealer zelf de 15 inchers uit laten kiezen.
Zij hebben de 15 inchers doorverkocht op een andere Pevo. De 17" 433 heb ik uitgehandeld met de inruil.
Zie mijn foto's op de voorstel pagina onder masterofevil

Oh ja, Ook leuk ik heb mijn remklauwen rood laten spuiten.
Staat er gaaf onder een witte evo die velgen, ik kom er wel ut met mijn dealer, ik krijg nagenoeg de zelfde alleen geen skydak en leer, wel weer een derde hoofdsteun.... haha...

Zo,n skydak bij een witte evo staat wel gaaf, ik denk dat ik mijn dak laat wrappen met carbon folie....

Veel plezier met je evo.....
Evo M-jet 85
ADRIE
Junior Stato
Berichten: 366
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 19:08
Locatie: Wagenborgen

Re: Velgen vraag

Bericht door ADRIE »

Masterofevil schreef:Ik heb ook een witte met 433 17" velgen.
Kosten waren € 1050 met banden. Ik heb de dealer zelf de 15 inchers uit laten kiezen.
Zij hebben de 15 inchers doorverkocht op een andere Pevo. De 17" 433 heb ik uitgehandeld met de inruil.
Zie mijn foto's op de voorstel pagina onder masterofevil

Oh ja, Ook leuk ik heb mijn remklauwen rood laten spuiten.
Heb je ook een foto van het uitlaatsierstuk op je EVO Masterofevil??
Gebruikersavatar
Masterofevil
Nuovo Arrivato
Berichten: 70
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 21:42

Re: Velgen vraag

Bericht door Masterofevil »

Dat heb ik echter niet van heel dichtbij. Hierbij een foto van het uitlaat sierstuk.

Afbeelding
Afbeelding
Opties NIET genomen: 3e hoofdsteun, esp, bandenspanning, rest alle opties incl. 17" LM velgen "Take off", uitlaatsierstuk, 2e afstandssleutel, pro care behandeling
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: Velgen vraag

Bericht door Nimbus »

Masterofevil schreef:Dat heb ik echter niet van heel dichtbij. Hierbij een foto van het uitlaat sierstuk.
Iets staat me bij dat ik dit uitlaatpijpje laatst op de a12 richting Utrecht heb gezien.
"Shaven, not furred"
HenkN
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: di mar 22, 2011 20:04

Re: Velgen vraag

Bericht door HenkN »

Ik heb bij aankoop afgesproken dat ik de 15" lm velgen Rial Milano in zilver wilde hebben om dat ik in de showroom een Pevo zag staan met deze velgen in antraciet. Ik wilde ze echter in zilver en men zou ze bestellen, korte tijd later een telefoontje dat deze in zilver.niet meer geleverd worden door Rial voor de europese markt maar alleen voor de Amerikaanse. Heb na lang zoeken nu de Dezent V gekozen, men legt de standaard Conti's hierop en ik krijg de stalen velgen met wieldoppen mee voor winterbanden. Totale kosten 400,- euro, is wel een redelijk bedrag vindt ik.
Plaats reactie