Door oranje gereden en toch een boete...

Gebruikersavatar
koenissegg
Nuovo Arrivato
Berichten: 121
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 15:01

Door oranje gereden en toch een boete...

Bericht door koenissegg »

Gisteravond een boete gekregen voor het negeren van een Rood verkeerslicht :evil: waar het naar mijn mening oranje was voor ik omder het verkeerslicht doorreed.

Maar ja, staande gehouden, en geen legitimatie bij me. Dat mocht ik later komen tonen aan het bureau.

Wel raar, beboet voor een discutabel feit, en voor een gepleegde overtreding - geen legitimatie kunnen tonen - een waarschuwing gehad.

De agente noemde het 'donkerrood' terwijl ze achter me reden zonder hinder te hebben van kruisend verkeer, donkerrood me reet!

Ik ga zeker in beroep, zeker omdat op het PV een verkeerde straat vermeld staat! Ik hou jullie op de hoogte van de vordering(en).

Daar gaat m'n iPad...
'Nulla tenaci invia est via'
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Door oranje gereden en toch een boete...

Bericht door tonyvandenbroek »

Als er een fout staat in het proces verbaal, dan heb je nu al gewonnen.
Dit heeft mijn Pa ook ooit gehad, en heeft het laten voorkomen. Verkeerde adres erop, en ze noemen het een vormfout, dus vrijspraak van het Proces verbaal.

Dus toch een Ipad voor je
Afbeelding
Gebruikersavatar
Italia
Junior Stato
Berichten: 348
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 8:23
Locatie: Noord-Holland

Re: Door oranje gereden en toch een boete...

Bericht door Italia »

Heeeee dit lees ik op mijn Ipad :oops:
Abarth GP Wit, spiegels in de Italiaanse kleuren, veel plezier ///// Non parole, ma fatti !..
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Door oranje gereden en toch een boete...

Bericht door evotaxfree »

vergeet het maar!
vormfouten worden allang niet meer geaccepteerd als excuus om niet te hoeven betalen.
daarnaast is het jouw woord tegen het woord van een politieagente,dat verlies je ALTIJD.
het woord van een politie-ambtenaar onder ede telt voor de rechter zwaarder dan jouw woord.

wanneer je geen getuige(n) hebt en de agente houd vol dat je door rood reed,trek je altijd aan het kortste eind.
Gebruikersavatar
koenissegg
Nuovo Arrivato
Berichten: 121
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 15:01

Re: Door oranje gereden en toch een boete...

Bericht door koenissegg »

Ik heb wel eens gelezen dat vormfouten verbeterd worden, eerste boete wordt naar de prullemand verwezen, en dan krijg je alsnog een verbeterde versie...

Maar aan de andere kant, dan moet ik ook nog een kans krijgen. Als een agent de fout mag verbeteren mag ik dat ook. In principe zijn we allemaal gelijk (aleen is de ene gelijker dan de andere...)

Dus één discutabel feit, een vormfout en een onbestrafte overtreding, hoezo niet consequent.

Er is overigens een getuige, en dat het m'n vriendin is maakt volgens mij niets uit.
'Nulla tenaci invia est via'
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Door oranje gereden en toch een boete...

Bericht door evotaxfree »

als de agente alleen in de auto zat en jij was met je vriendin dan maak je een (kleine) kans.
indien er een collega agent bij haar in de auto aanwezig was ben je hopeloos verloren.
ElSjiepo
Junior Stato
Berichten: 452
Lid geworden op: di nov 25, 2008 10:47
Locatie: Heiloo

Re: Door oranje gereden en toch een boete...

Bericht door ElSjiepo »

Klinkt bekend. Vorig jaar ook gehad, 4 marechaussees in de auto die allemaal beweren te hebben gezien dat het licht rood was toen ik er langs reed. Feit is wel dat je vanaf hun positie het stoplicht van de achterkant ziet... heb dus bezwaar aangetekend (2x), mag binnenkort naar de kantonrechter. Als ze achter je reden word het natuurlijk een ander verhaal en word het moeilijk om je gelijk te krijgen....
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: Door oranje gereden en toch een boete...

Bericht door JB2 »

ElSjiepo schreef:Klinkt bekend. Vorig jaar ook gehad, 4 marechaussees in de auto die allemaal beweren te hebben gezien dat het licht rood was toen ik er langs reed. Feit is wel dat je vanaf hun positie het stoplicht van de achterkant ziet... heb dus bezwaar aangetekend (2x), mag binnenkort naar de kantonrechter. Als ze achter je reden word het natuurlijk een ander verhaal en word het moeilijk om je gelijk te krijgen....
Precies, jij kunt nooit gezien hebben of het rood was op het moment dat je de stopstreep passeerde, je achterligger wel. Bovendien ging je in principe al de fout in door niet te stoppen bij het gele (oranje) licht. Dat laatste wijst doorgaans op óf slecht opletten, óf te hard rijden.

m.a.w. je positie lijkt mij bar slecht. (sorry) :roll:

Voor wat betreft de verkeerde straatnaam heb je een kansje, maar het is op zich te repareren door de agent(e).
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
waldo79
Nuovo Arrivato
Berichten: 122
Lid geworden op: za jan 22, 2011 21:28
Locatie: Tiel

Re: Door oranje gereden en toch een boete...

Bericht door waldo79 »

Zoek maar in de afdeling Juridisch van het forum van Flitsservice.
Punto Evo 85 MJ, Brit Pop Blue, Bordeaux-rood interieur, Cool en Blue, Dynamic Plus en regensensor, dimmende binnenspiegel.
Gebruikersavatar
koenissegg
Nuovo Arrivato
Berichten: 121
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 15:01

Re: Door oranje gereden en toch een boete...

Bericht door koenissegg »

Ik ga het er toch op wagen, de politie auto kwam uit een zijstraat en reed niet direct achter me. Door geel rijden is niet strafbaar, ik heb niet veel hoop op succes maar dat 'mens' was zooo arrogant. U reed door 'donkerrood'... Als dat zo was dan moet er sprake zijn geweest van kruisend verkeer, dat was er niet.


Ik heb de politieauto gezien voordat ik het verkeerslicht passeerde, ik zou wel erg dom zijn om dan door rood te rijden.

Voor m'n gevoel bleef dit verkeerslicht erg kort op oranje (of is het nu geel?).

Zwart-wit komt het er op neer dat ik vindt dat ik bestraft ben voor een overtreding die ik niet begaan heb, en onbestraft ben voor een overtreding die ik wel begaan heb (het niet kunnen tonen van legitimatie)

Tegenwoordig kunnen ze de vorm fout zonder meer aanpassen, dus is het niet meer dan redelijk dat ik mijn 'fout' ook mag aanpassen.

Ik moest later m'n rijbewijs tonen op het bureau. Zegt ze: 'U bent snel.' Ik zeg: 'Klopt, ik ben door rood gereden...'
'Nulla tenaci invia est via'
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Door oranje gereden en toch een boete...

Bericht door swans »

Ten eerst heb ik de kleur DONKERrood nog niet gezien op stoplichten


ten tweede; kan het volgende ook nog tegen je gebruikt worden
koenissegg schreef: Ik moest later m'n rijbewijs tonen op het bureau. Zegt ze: 'U bent snel.' Ik zeg: 'Klopt, ik ben door rood gereden...'

Maar iig veel suc6!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
GP Sportivo
Nuovo Arrivato
Berichten: 182
Lid geworden op: wo nov 10, 2010 15:20

Re: Door oranje gereden en toch een boete...

Bericht door GP Sportivo »

Wat heb je als verklaring gegeven aan de agente?
Grande Punto 1.4 16V T-Jet Sport Nero Provocatore

Pipercross paneelfilter / MW Motorsport grille / Abarth koplampen
Gebruikersavatar
koenissegg
Nuovo Arrivato
Berichten: 121
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 15:01

Re: Door oranje gereden en toch een boete...

Bericht door koenissegg »

GP Sportivo schreef:Wat heb je als verklaring gegeven aan de agente?
Ik heb de Agente gezegd dat ik duidelijk zag dat het oranje was, bevestigd door mijn vriendin, en dat het voor mij niet mogelijk is om door m'n dak heen te kijken en dat het licht aardig snel veranderde, en dat ik vlsk voor de stopstreep niet meer ga remmen met 40km/h.

Ik heb ook aangegeven dat het licht zeker niet 'domkerrood' was omdat ze zon 10 meter achter me reed en geen last had van kruisend verkeer.

Nogmaals, ik heb er een hard hoofd in maar niet geschoten is zeker gemist...
'Nulla tenaci invia est via'
Vin_cent
Junior Stato
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 21:33

Re: Door oranje gereden en toch een boete...

Bericht door Vin_cent »

Waarom al die moeite doen? Je verliest het toch. Verkeerslichten staan in het algemeen 3 tot 5 seconden op oranje en dan heb je al een stopplicht. Als je 40 km/u reed had je dan makkelijk kunnen stoppen.

Dat er nog geen kruisend verkeer is lijkt mij logisch. Het duurt een aantal seconden voordat een verkeerslicht op groen springt nadat de andere op rood zijn gegaan. Dan duurt het nog minimaal 1 seconde voordat men begint op te trekken en voordat men echt de kruising oprijdt zijn er weer een paar seconden voorbij. In die tijd had jij al 5 seconden door rood kunnen rijden en 1 is al te veel :wink:
waldo79
Nuovo Arrivato
Berichten: 122
Lid geworden op: za jan 22, 2011 21:28
Locatie: Tiel

Re: Door oranje gereden en toch een boete...

Bericht door waldo79 »

Als de agenten uit een zijstraat zijn gekomen dan kunnen zij nooit met eigen ogen hebben geconstateerd welke kleur het licht van koenigsegg toonde.

Zou er in elk geval de pv's van opvragen en later bezien of je het tot aan de kantonrechter laat komen.
Punto Evo 85 MJ, Brit Pop Blue, Bordeaux-rood interieur, Cool en Blue, Dynamic Plus en regensensor, dimmende binnenspiegel.
Plaats reactie