Hoeveel liter nog over als het tanklampje brandt?

Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Hoeveel liter nog over als het tanklampje brandt?

Bericht door BartCCC »

En ook qua welk soort benzine (veel / weinig schuimmakers e.d.)..
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Hoeveel liter nog over als het tanklampje brandt?

Bericht door Maarten »

Gisteren voor het eerst meer dan 1.000 km op een tank gereden, zelfs 1.042 km met 42.88 liter waarbij ik volgens mij heel erg schuimende diesel had, want in eerste instantie wilde hij na de eerste keer afslaan nog niet eens meer verder. Maar met wat geduld toch twee keer na kunnen tanken. Dus het verbruik (1:24.3) zal wel ongeveer kloppen.

De wijzer stond ook weer midden op het laatste rode streepje, helaas geen foto van kunnen maken want mijn PDA deed vreemd.
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Hoeveel liter nog over als het tanklampje brandt?

Bericht door BartCCC »

Begrijp ik dus goed dat de auto eerst 'waarschuwingssignalen' afgeeft door enkele keren af te slaan voordat je echt he-le-maal zonder staat?
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Hoeveel liter nog over als het tanklampje brandt?

Bericht door ed.de.vries »

inderdaad Bart-CCC, je krijg een vrouwenstem die je waarschuwd, *als het goed werkt.*
Die waarschuwd je, maar!!! ik zou hierop net téveel vertrouwen hebben.
Een keer heb ik dat stemmetje gehoord, bij proef op de som leeg rijden.(2x gedaan)
De andere keer hoorde ik niks-nada-noppes-niente, maar moest wel bijtanken,want de grande had alle "spritt" uit de totaal lege tank gezogen. Dus............????????.
Groetsels uit Limburg!
:der ALTE:
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Hoeveel liter nog over als het tanklampje brandt?

Bericht door BartCCC »

Een vrouwenstem die me zegt wat te doen...........that sounds familiar :D Zelf neem ik toch inderdaad ook het zekere voor het onzekere, lijkt me ook niet echt prettig om alle slib onderaan de tank door je pomp en filters te zien dwarrelen..
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
SjonnieKroket
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: ma jan 17, 2011 19:04

Re: Hoeveel liter nog over als het tanklampje brandt?

Bericht door SjonnieKroket »

Het is erg slecht je tank helemaal leeg te rijden...
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Hoeveel liter nog over als het tanklampje brandt?

Bericht door Jarnoootje »

lampje branden = iets meer dan 35liter tanken.

Ik ga dus volgende keer als het lampje gaat branden nog rustig één keer op en neer naar kantoor (120km)
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Hoeveel liter nog over als het tanklampje brandt?

Bericht door Hellfire »

BartCCC schreef:Begrijp ik dus goed dat de auto eerst 'waarschuwingssignalen' afgeeft door enkele keren af te slaan voordat je echt he-le-maal zonder staat?
Nee, ik denk dat hij het vulpistool van de dieselpomp bedoelt:
Maarten schreef:in eerste instantie wilde hij na de eerste keer afslaan nog niet eens meer verder. Maar met wat geduld toch twee keer na kunnen tanken.
Dus nadat de pomp de eerste keer afsloeg weigerde de pomp om er nog meer diesel bij te gooien, waarschijnlijk vanwege een hoop schuim.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Hoeveel liter nog over als het tanklampje brandt?

Bericht door Maarten »

Ah, nu begrijp ik pas die opmerking van BartCCC. Ja, dit was het afslaan van het tankpistool bij het tanken. Niet het het afslaan van de auto.
Gebruikersavatar
ElzaNL
Junior Stato
Berichten: 461
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 15:19
Locatie: Fryslân

Re: Hoeveel liter nog over als het tanklampje brandt?

Bericht door ElzaNL »

Ik heb dit nu een beetje meegelezen een poosje maar ik kom gewoon tot de conclusie ongeacht de resterende hoeveelheid brandstof in mijn tank.... bij 100km actieradius gaat het lampje aan; bij 58km actieradius begint hij te melden dat er dringend getankt moet worden; en bij 50km actieradius houdt hij het niet meer bij en geeft gewoon streepjes en mag je dus zelf gokken hoever je nog kan.

Of ik nou hard of zacht rij bij door GP berekende 'nog 100km te gaan' begint gewoon het lampje te branden. Kan zelfs zo zijn naar mijn mening dat er nog wel ruim 10 liter inzit maar afhankelijk van de rijstijl (in dit voorbeeld dus flink doorrijdend) vindt de GP het gewoon tijd dat je gaat tanken.

Ik kijk nu gewoon beter op de rode streepjes en begin er al aardig aan te wennen. Liever trouwens op tijd getankt op een voor mij geschikt moment dan moeten tanken als je net lekker rijdt of net even geen tijd hebt. Daarbij tank ik ook niet altijd vol aangezien het ene merk prettiger en soms zuiniger rijdt dan het andere en dan tank ik later af met het voor mij favoriete merk brandstof.

Logica zit er mijns inziens qua tankinhoud dus niet in.
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: Hoeveel liter nog over als het tanklampje brandt?

Bericht door Martijn007 »

Wat? Tank jij hem soms niet helemaal vol? Tanken vindt ik zooo enorm saai en monteer nog liever een 100 ltr tank ofzo.. Nee, ik tank hem altijd vol!

Mijn mening is dat het lampje veul te snel begint te branden, als je dat eenmaal in de gaten heb.. gehehe doorrijden! :roll:
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Hoeveel liter nog over als het tanklampje brandt?

Bericht door Jarnoootje »

Martijn007 schreef:Wat? Tank jij hem soms niet helemaal vol? Tanken vindt ik zooo enorm saai en monteer nog liever een 100 ltr tank ofzo.. Nee, ik tank hem altijd vol!

Mijn mening is dat het lampje veul te snel begint te branden, als je dat eenmaal in de gaten heb.. gehehe doorrijden! :roll:
Heb het nu inderdaad in de gaten en ga rustig nog 100km verder als het lampje begint te branden :) scheeld toch weer een dag tanken.

Nu nog hopen dat het 'beesje' wat zuiniger wordt maar dat zal vanzelf wel komen :)
Jelle S
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 17:26
Locatie: Amsterdam

Re: Hoeveel liter nog over als het tanklampje brandt?

Bericht door Jelle S »

Het lampje gaat inderdaad wel erg snel branden.. ik let ook meer op de positie van het metertje, dan het lampje. Zo ook gisteren, ik reed naar Heerlen en net voor Heerlen ging het lampje branden. Op de weg terug naar Amsterdam bij de Lucht (net voor Zaltbommel, zo'n 130-140km) toch maar eens gaan tanken hoewel het metertje nog niet 'plat' lag... Heb uiteindelijk 45,22 liter getankt! Ben dus benieuwd hoe lang ik nog had kunnen doorrijden voordat ie begint te sputteren.
waldo79
Nuovo Arrivato
Berichten: 122
Lid geworden op: za jan 22, 2011 21:28
Locatie: Tiel

Re: Hoeveel liter nog over als het tanklampje brandt?

Bericht door waldo79 »

Tot het sputteren zou ik het niet laten komen 8)
Ik ga vandaag een krappe 300 km rijden. Volgens de actieradius zou ik dat niet redden :roll:
Punto Evo 85 MJ, Brit Pop Blue, Bordeaux-rood interieur, Cool en Blue, Dynamic Plus en regensensor, dimmende binnenspiegel.
zeefdrukker
Berichten: 2
Lid geworden op: za jun 04, 2011 12:11

Re: Hoeveel liter nog over als het tanklampje brandt?

Bericht door zeefdrukker »

Kan je zeggen dat ik zelf uit rome kom,en wat betreft zuinig rijden is daar met het verkeer
(files,files,files) onmogelijk,maar ja daar hebben ze gelukkig bij fiat over nagedacht(start&stop)
Wat betreft het tanken,zijn er net zoveel tankstations als apotheken daar.Dus snap niet
in welke godverlaten streek van italie je terecht bent gekomen :lol:
Plaats reactie