Sprintjes trekken :D

Vin_cent
Junior Stato
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 21:33

Re: Sprintjes trekken :D

Bericht door Vin_cent »

Ik kan wel reageren maar dan zal je wel weer iets "verzinnen".
SjonnieKroket
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: ma jan 17, 2011 19:04

Re: Sprintjes trekken :D

Bericht door SjonnieKroket »

als je googled: Audi A4 nokkenas probleem, doet google de rest voor je, want je verteld niet eens dat het om een 2.5 TDI gaat, maar google toont dat wel meteen.. en dit is niet het enige gevalletje wat bekend is van zo'n Audi. Je doet nu net alsof Audi niet kapot kan, ik zal je uit een droom helpen, Audi heeft de laatste jaren meer kwaliteitsproblemen dan welk ander merk dan ook!

Complete veerpoten die afbreken bij bijvoorbeeld Audi R8
Wiel legering wat niet in orde is
Hoogmatige bandenslijtage
MMI systeem wat niet meer functioneert bij het vriespunt
LED achterlichten
Automaten die aan stront lopen


http://www.audiforum.nl/forum/algemene- ... bleem.html
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Sprintjes trekken :D

Bericht door tonyvandenbroek »

Maar daar ging het hier niet om. Of VAG niet goed of slecht is, zal mij een worst wezen. Daar hebben ze VAG forums voor.
Hier gaan we weer lekker verder met sprintjes trekken. Daar is dit topic voor bedoeld.
Afbeelding
Vin_cent
Junior Stato
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 21:33

Re: Sprintjes trekken :D

Bericht door Vin_cent »

Sjonnie je hoeft me helemaal niet uit mijn dromen te helpen. Elk merk heeft zijn problemen, ik zeg ook nergens dat audi perfect is, alleen dat de auto van mijn collega behoorlijk snel is en nog als een zonnetje loopt, hij heeft de auto helemaal niet na 150.000 km gekocht....... en toevallig is zijn 2,5 TDI een van de latere bouwjaren die een stuk minder problemen heeft. Je suggereert van alles maar je kent mij en mijn collega helemaal niet en zijn auto al helemaal niet.

Zullen we het maar weer over sprintjes trekken hebben zoals tony ook al aangeeft?
SjonnieKroket
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: ma jan 17, 2011 19:04

Re: Sprintjes trekken :D

Bericht door SjonnieKroket »

De nieuwe 2.5/2.7 en 3.0 hebben dezelfde problemen hoor.

Maargoed, helaas is m'n Fiat ook niet probleem vrij. Dus Exit Fiat, ''hello DS3''
Afbeelding
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: Sprintjes trekken :D

Bericht door ulti »

Dus.... iemand nog een leuk SPRINT verhaal.. :mrgreen:

Laatst nog wel een volvo station.. v70 diesel..

Alleen die was ik snel kwijt haha.. moet je ook maar niet links naast me gaan staan.. :mrgreen:
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Sprintjes trekken :D

Bericht door tonyvandenbroek »

ulti schreef:Dus.... iemand nog een leuk SPRINT verhaal.. :mrgreen:

Laatst nog wel een volvo station.. v70 diesel..

Alleen die was ik snel kwijt haha.. moet je ook maar niet links naast me gaan staan.. :mrgreen:

Wel een leuk stoplicht sprint verhaal, alleen niet met de GP.
Vorige week met de Volvo S60 T5 van mijn schoonpa in Nijmegen een BMW 320 (nieuwe) er uit getrokken, en dik! Ze wilde wel, maar ze had niet meer :mrgreen: Sjezus wat gaat zo'n T5 dan lekker. Met de GP heeft het allemaal zo weinig zin. Met 95pk word ik eerder er uit getrokken dan ik iemand te grazen neem. Ach het kan me niet zo boeie, oogt mooi, oogt snel, maar helaas..... :wink:

Ik tour lekker rond met de GP en ben nog dik tevreden
Afbeelding
Vin_cent
Junior Stato
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 21:33

Re: Sprintjes trekken :D

Bericht door Vin_cent »

Deed de V70 echt mee en welke diesel was het? De D5 kan aardig meekomen met een Abarth lijkt me?

Ik heb 2 leuke sprint verhaaltjes, de eerste zag ik gebeuren terwijl ik zelf op de baan voor links af stond en ondanks dat het zeker 10 jaar terug is staat het me nog als de dag van vandaag bij.

Ik reed al een tijdje achter een hagelnieuwe M5, deze reed gewoon normaal dus ik kon hem goed bekijken. Bij een stoplicht ga ik links staan om af te slaan de de M5 helemaal rechts vooraan. Dan komt er een 325 cabrio naast hem staan met wat jonge lui er in, deze was een jaar of 6-8 oud schat ik. De cabrio geeft steeds gas om de M% uit te dagen. In de M% zit een ouder echtpaar van een jaar of 60-65. Deze reageren dus totaal niet.

Stoplicht gaat op groen en de 325 schiet weg. Ik zie de man even naar zijn vrouw kijken in de M5, de vrouw knikt even en wat er dan gebeurd is iets wat ik tot op de dag van vandaag niet meer heb gezien. De 325 is al een meter of 40 verder maar binnen no time vliegt de M5 de 325 al voorbij en hoe! Bij het volgende stoplicht in de verte zie ik de 325 nederig achter de M5 plaats nemen ipv er weer naast :mrgreen:

Het tweede verhaal is ook van een jaar of 10 terug, toen was ik net van werkgever gewisseld en omdat ik eerst een leaseauto had, heb ik snel een corolla 1.6 16v gekocht, destijds een jaar of 10 oud maar tot op heden nog steeds een van de snelst optrekkende auto's die ik zelf gehad heb.

Ik reed op een rondweg met een veel stoplichten. Er komt een ibiza cupra naast me staan en als het stoplicht op groen gaat trek ik redelijk vlot op, het was me niet om te winnen, maar ik zie dat de ibiza naast zijn best aan het doen is om me voor te blijven. Bij het volgende stoplicht denk ik ik win het nooit maar laten we eens kijken hoe en wat. Het is de ibiza rijder ook duidelijk dus bij het volgende stoplicht gaan we beiden vol weg. De eerste meters zijn voor mij, dan komt de ibiza op gang, gaat me voorbij, als we beiden naar de 2 schakelen kom ik weer dichter bij en ga er zelfs dik voorbij. Die jongen kan dus niet rijden...... Uit eindelijk haalt hij mij wel weer in maar blijkbaar geen coureur, dit herhaalt zich steeds bij de komende stoplichten. Op het eind zit een bocht en ik heb de binnen baan dus ben benieuwd wat hij doet. Als we daar aankomen gaat hij rustig op de rem en neemt als een bejaarde de bocht. Daarna heb ik hem niet meer gezien :mrgreen:
Gebruikersavatar
RippiN
Nuovo Arrivato
Berichten: 32
Lid geworden op: do mei 12, 2011 1:57
Locatie: Leusden, Utrecht

Re: Sprintjes trekken :D

Bericht door RippiN »

Alweer een tijdje terug een rollende start gedaan (30kmpu) tegen een 600cc thundercat van een vriend van me.
Zijn motor is teruggevoerd, omdat hij nog geen 21 is.
Heb hem netjes bijgehouden tot 170kmpu, toen toch maar afgeremd door de 80 zone waar we in reden..
Nu de punto 170 pk is, misschien toch een 0-100kmpu sprintje wagen.
Waarschijnlijk verlies ik, maarja het blijft leuk om te proberen :)
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Sprintjes trekken :D

Bericht door Bennink »

Gisteren stond ik naast een rode V70, met 2-liter turbo. Ik natuurlijk kansloos, maar heb m wel even laten schrikken :-) Ik kende het kruispunt dus wist wanneer het groen zou worden. Nadat hij in de twee nog ff bandenspin had sprintte hij me toch voorbij... maar ja: 115pk meer dan mijn auto :wink:
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Sprintjes trekken :D

Bericht door scoop »

Afgelopen maandag nog een Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi het leven zuur gemaakt. M'n bijrijder riep nog: dahaaag! :mrgreen:
SjonnieKroket
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: ma jan 17, 2011 19:04

Re: Sprintjes trekken :D

Bericht door SjonnieKroket »

scoop schreef:Afgelopen maandag nog een Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi het leven zuur gemaakt. M'n bijrijder riep nog: dahaaag! :mrgreen:
Ow ow Dahaag, gore stad vol met......
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Sprintjes trekken :D

Bericht door Bennink »

Haha, ik moest twee keer lezen maar snap m :-D
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: Sprintjes trekken :D

Bericht door Nimbus »

Vandaag heb ik me vermaakt in Utrecht, industrietrein Lage Weide op de weg parallel aan de A2. Dit is een van mijn favoriete wegen, aangezien je daar eigenlijk geen andere mensen tot last bent.

Kwam vanaf A2 uit de vanuit Amsterdam en er reed volgens mij een Toyota Corolla voor me met een regenpijp eronder. Bij het stoplicht de A2 over reed hij rap weg, toen ie door had dat ik wilde spelen trok hij 'm door. Aangezien ik eigenlijk dacht dat hij niet wilde, reed ik al in zijn 4. Desalniettemin hield ik 'm toch goed bij.
De eerste bocht naar rechts de, parallelweg op, is redelijk scherp en richting de apex is geplaveid ipv asfalt, maar ik zette 'm veel breder in en zat 'm daardoor direct op de bumper.
Volgende bocht is een snelle doordraaier, waar je op moet letten hoe je 'm instuurt want anders kan je daar niet vol doorhalen. Daar trok hij 'm ook goed doorheen en moest wel even opletten om 'm bij te houden.
De linkerbocht daarna is een lastige, want de vorm van de bocht is niet in te schatten. Ik rij der met enige regelmaat en ik heb 'm nog steeds niet helemaal door. Hier had hij duidelijk meer last van en had hij wederom een heel duidelijk beeld van het Fiat logo in zijn achteruitkijkspiegel.

Hierna kwamen we wat verkeerd tegen en hij maakte verder geen aanstalte om er omheen te gaan, dus was het uit met de pret. Jammer, want daar heb je net een recht stuk. En de bocht daarna kan je met 3 cijfers op de teller doorheen (terwijl er een bordje "50" staat :).
Wel erg leuk om dat stuk eens te rijden samen met een auto die ongeveer even snel is. 8)
"Shaven, not furred"
wouter1974
Nuovo Arrivato
Berichten: 62
Lid geworden op: do jun 23, 2011 20:00

Re: Sprintjes trekken :D

Bericht door wouter1974 »

ik had eens een vervangwagen van mijn dealer en die trok waanzinning hard. Ik kon hem amper op de weg houden toen ik de electronische beschermengelen uit had gezet. Wat een vermogen had die.

Alle gtitjes, abarthtjes, en andere onzin zagen alleen mijn achterkant. En het grappige was dat je het de auto helemaal niet zou aangeven.

De auto betrof een 130i van bmw, zes cillinders met 3 liter motor in een klein gebakkie, hand geschakelde 6 bak, volgens mij close ratio.

Tjonge jonge jonge, wat een bloed bloed bloed snel ding was dat. Zijn kont ging bij vollast gewoon kwispelen en maar tegensturen om dat spul op de weg te houden.

Tegen zoiets is geen enkele fiat abarth opgewassen denk ik....

Het leukste vond ik een oudere porsche 911 carrerra 2 aan stoplichten. Jonge gast, zonnebril, blonde chick naast hem,.... Hij kon die BMW 1 langs geen kanten bij houden.
Plaats reactie