usb stick / harddisk voor blue & me

Incure
Nuovo Arrivato
Berichten: 23
Lid geworden op: di aug 10, 2010 18:30

Re: usb stick / harddisk voor blue & me

Bericht door Incure »

tantepoes schreef:Dit is pas interessant........
Leg eens uit......... dat betekent dus al je muziek over tien mappen verdelen?
Het heeft denk ik meer met het maximum aantal nummers te maken, dan met het aantal mappen. Ik heb mijn mp3's ingedeeld in mappen (1 map per album) en op een gegeven moment kon ik nog maar 4 nummers van een bepaalde map zien, de rest was niet geïndexeerd. De mediabibliotheek heeft denk ik een beperkte (opslag)capaciteit. Alleen is nergens te vinden hoeveel dit precies is. Het kan ook zijn dat Blue&Me problemen heeft gehad met het indexeren van een bepaalde mp3 doordat er b.v. rare tekens in de bestandsnaam zaten, het bestand corrupt was etc. en dat die daarom vanaf daar gestopt is met indexeren.

Ik ga nu dus eerst proberen mijn 16GB usb stick vol te zetten en als dat allemaal goed gegaan is, verder experimenteren met de mobiele 2.5" hdd's.
Fiat Punto Evo 1.3 MultiJet 85 Dynamic - 5 deurs
Gebruikersavatar
koenissegg
Nuovo Arrivato
Berichten: 121
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 15:01

Re: usb stick / harddisk voor blue & me

Bericht door koenissegg »

Ik ben benieuwd, ben zelf op zoek naar een manier om de USB disk via wifi te kunnen benaderen. Uploaden als ie voor de deur geparkeerd staat.

Ik heb hierbij twee problemen (op z'n minst) 1, hoe blijft de stroom op de stick staan en 2, hoe krijg ik wifi in de GP...
'Nulla tenaci invia est via'
tantepoes
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: za jun 24, 2006 20:57
Locatie: Beverwijk

Re: usb stick / harddisk voor blue & me

Bericht door tantepoes »

tantepoes schreef:Toch ga ik het proberen met een Samsung S1 mini (120Gb HD) en erg klein en in de kleur van mijn interieur.

Afbeelding
Vooralsnog doet hij het prima......
....::: Fiat Punto 1.3MJ Dynamic :::....

Afbeelding
mvwengerden
Nuovo Arrivato
Berichten: 18
Lid geworden op: zo feb 13, 2011 19:25
Locatie: Rotterdam

Re: usb stick / harddisk voor blue & me

Bericht door mvwengerden »

He Tantepoes,

Werkt ie nog steeds. Ik zit namelijk te twijfelen wat ik moet doen.
Ik heb nu een Ipod 80 gb die vol is en wil dus een grotere hebben. Nu kan ik kiezen tussen een Ipod van 160 GB voor €225 of een oplossing zoals die van jou.
Ik heb idd bij de IPod ook gemerkt dat hij niet altijd alle nummers laat zien maar ja, als je gewoon per album selecteerd kan je gewoon wel alle nummers beluisteren toch of slaat hij nummers over?
tantepoes
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: za jun 24, 2006 20:57
Locatie: Beverwijk

Re: usb stick / harddisk voor blue & me

Bericht door tantepoes »

Helaas het heeft niet gewerkt. B&M kan het simpelweg gewoon niet aan. Het lijkt een poos goed te gaan, totdat het wel erg op begint te vallen dat de keuze steeds op dezelfde liedjes valt. Daarna raakte het systeem zo in de war, dat ik de boel moest laten resetten bij de dealer. Nu werk ik met een aantal USB-sticks van 4 tot 8Gb. Op iedere stick een ander genre.
....::: Fiat Punto 1.3MJ Dynamic :::....

Afbeelding
Incure
Nuovo Arrivato
Berichten: 23
Lid geworden op: di aug 10, 2010 18:30

Re: usb stick / harddisk voor blue & me

Bericht door Incure »

Het is inderdaad erg jammer dat het Blue&Me systeem niet van grote capaciteiten externe HDD's kan lezen. Als je een nieuwe Punto hebt dan zit er nu ook een normale aux ingang bij de USB poort, waarmee een grote iPod de beste oplossing is.

Zelf hoop ik nog op een update van Blue&Me die het AD2P protocol gaat ondersteunen. Hiermee kun je gewoon via Bluetooth muziek luisteren, bijvoorbeeld vanaf je iPhone. Ik lees helaas berichten dat het Blue&Me systeem waarschijnlijk nooit AD2P gaat ondersteunen omdat dit niet in de hardware zou zitten...
Fiat Punto Evo 1.3 MultiJet 85 Dynamic - 5 deurs
waldo79
Nuovo Arrivato
Berichten: 122
Lid geworden op: za jan 22, 2011 21:28
Locatie: Tiel

Re: usb stick / harddisk voor blue & me

Bericht door waldo79 »

Ik ervaar bij een aantal tracks die ik speel vanaf de USB-stick dat het liedje begint met een pieptoon en dan loopt het halverwege over in een ander nummer. Het lijkt wel of een aantal bestanden op de USB-stick 'corrupt' is geraakt :?
Punto Evo 85 MJ, Brit Pop Blue, Bordeaux-rood interieur, Cool en Blue, Dynamic Plus en regensensor, dimmende binnenspiegel.
Gebruikersavatar
matthijs
Nuovo Arrivato
Berichten: 180
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 16:01

USB stick is dood

Bericht door matthijs »

Een hele poos deed de stick t prima, Moskeyto (ik heb 8 GB geloof ik) van Lacie: http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?id=10425 .. niet zomaar een merk hemelvaart dus!

Maar nu ineens doet ie niets meer in de auto .. en ook niet op welke computer dan ook .. helemaal dood .. heeft misschien een oplawaai gehad van het electronische systeem .. :(

het was een mooi minuscuul dingetje, stond totaal niet in de weg maar ik wil niet weer het risico lopen dat er 1 kapot gaat .. dan maar een lompe van trust of zo ..

of kan het door de temperatuur in de auto komen als ie in de zon staat? lijkt me toch niet!!
Ik HAD een Evo 5D / 1.3d Mjet 85 / Ugrnd Grey / Leer int / Dyn+ / Cool&Blue / en zo .. (Foto's hier)
mvwengerden
Nuovo Arrivato
Berichten: 18
Lid geworden op: zo feb 13, 2011 19:25
Locatie: Rotterdam

Re: usb stick / harddisk voor blue & me

Bericht door mvwengerden »

Wat ik even niet helemaal helder heb is het volgende. Wat is het verschil tussen een Ipod Classic 80 gb en bijvoorbeeld een USB harddisk (zoals de samsung) van 80 gb. Ik heb met mij Ipod helemaal geen problemen. Werkt als een trein.

Ik gebruik nooit shuffle maar luister gewoon complete albums of zoek gewoon nummers op en dat werkt perfect. dit zou toch ook zo moeten zijn als je gewoon een grote harde schijf in de auto hangt.
Hij blijft bij mij ook in de auto zitten trouwens. Ik haal hem er nooit uit.
Gebruikersavatar
matthijs
Nuovo Arrivato
Berichten: 180
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 16:01

Re: USB stick is dood

Bericht door matthijs »

matthijs schreef:Een hele poos deed de stick t prima, Moskeyto (ik heb 8 GB geloof ik) van Lacie: http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?id=10425 .. niet zomaar een merk hemelvaart dus!

Maar nu ineens doet ie niets meer in de auto .. en ook niet op welke computer dan ook .. helemaal dood .. heeft misschien een oplawaai gehad van het electronische systeem .. :(

het was een mooi minuscuul dingetje, stond totaal niet in de weg maar ik wil niet weer het risico lopen dat er 1 kapot gaat .. dan maar een lompe van trust of zo ..

of kan het door de temperatuur in de auto komen als ie in de zon staat? lijkt me toch niet!!

Ff reactie op mijn eigen bericht .. ik dacht dat de auto's USB port dat ding had opgeblazen maar het blijkt gewoon een piece of sh*t te zijn .. zie de 'feedback' op deze site .. dus: hoewel het een super mooi klein ding is, niet kopen ....

http://www.newegg.com/Product/Product.a ... 6820154028
Ik HAD een Evo 5D / 1.3d Mjet 85 / Ugrnd Grey / Leer int / Dyn+ / Cool&Blue / en zo .. (Foto's hier)
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: usb stick / harddisk voor blue & me

Bericht door Hellfire »

Je kunt misschien deze eens proberen. Is ook heel klein, zoals de mosKeyto. De link wijst naar een 4GB-versie, maar je kunt ze ook in 8 en 16GB krijgen.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: usb stick / harddisk voor blue & me

Bericht door Jarnoootje »

Hellfire schreef:Je kunt misschien deze eens proberen. Is ook heel klein, zoals de mosKeyto. De link wijst naar een 4GB-versie, maar je kunt ze ook in 8 en 16GB krijgen.
zoiets heb ik ook, ik heb alleen een Buffalo. 4gig maar ze zijn ook in grotere formaten te krijgen. Handigst is om die via Ebay te bestellen, dan zijn ze uitermate goed betaalbaar. Standaard 2 jaar garantie :)
Hans1963
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: di apr 05, 2011 19:08
Locatie: Weert

Re: usb stick / harddisk voor blue & me

Bericht door Hans1963 »

Ik gebruik een mp3-speler die ik al een jaar of 2 heb.
Afbeelding
Zit een HDD in van 30GB en werkt goed. De 1e keer de index aanmaken duurde lang (10 minuten of zo) maar nu kan ik gemakkelijk wisselen tussen een USB stick en de mp3-speler. Kan probleemloos door de mappen bladeren etc. en de mp3-speler wordt via de USB-connectie ook nog eens opgeladen. Handig, want ik gebruik de mp3-speler ook overdag op m'n werk.
Punto Evo MultiJet 85 5D Progressive Black rood interieur, Cool & Blue, Dynamic Plus, velgen 208, middenarmsteun, lederen stuurwiel + pook, parkeersensoren, afn. trekhaak, lendensteun, PTC, ESP, reservewiel, antiwiphlash hoofdsteunen.

Afbeelding Afbeelding2011
Hans1963
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: di apr 05, 2011 19:08
Locatie: Weert

Re: usb stick / harddisk voor blue & me

Bericht door Hans1963 »

M'n mp3 speler is gesneuveld (laten vallen toen die nog aan stond dus hdd gecrashed) en nu heb ik maar een 32 GB usb-stick van Duracell (€ 25,-) aangeschaft. Kan lekker veel op en werkt ook prima.
Punto Evo MultiJet 85 5D Progressive Black rood interieur, Cool & Blue, Dynamic Plus, velgen 208, middenarmsteun, lederen stuurwiel + pook, parkeersensoren, afn. trekhaak, lendensteun, PTC, ESP, reservewiel, antiwiphlash hoofdsteunen.

Afbeelding Afbeelding2011
Plaats reactie