Fiat Punto MyLife

Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Fiat Punto MyLife

Bericht door tonyvandenbroek »

Laagste CO2-leiderschappositie verstevigt

Fiat Punto MyLife: 90 gram CO2, 85 pk, 200 Nm

Om haar leiderspositie op het gebied van laagste gemiddelde CO2-uitstoot in Europa te verstevigen, introduceert Fiat de compleet uitgeruste Punto ‘MyLife’.

MyLife staat voor comfortabel, ‘fun to drive’, compleet èn voor minimale impact op het milieu. Fiat investeert al jaren om de impact van mobiliteit op het milieu te minimaliseren. Fiat is hierin uniek, niet alleen zorgt het merk ervoor dat de producten steeds milieuvriendelijker worden -zoals bijvoorbeeld met de MultiAir en TwinAir techniek-, ook spreekt Fiat actief de bestuurder aan en stimuleert deze een eco-vriendelijkere rijstijl te hanteren. Het ‘Eco:Drive’ systeem is een innovatief software programma dat de rijstijl van de bestuurder analyseert en helpt de rijstijl aan te passen om het brandstofverbruik en emissies te minimaliseren. Dit alles via een USB-poort en het Blue&Me systeem.

Fiat werkt hard aan duurzame mobiliteit zonder in te boeten aan rijplezier.
De nieuwe Fiat Punto MyLife is hier geen uitzondering op. De viercilinder dieselmotor is goed voor 200 Nm, 85 pk, een gemiddeld verbruik van 1 op 28,5 en heeft een gemiddelde CO2-uitstoot van slechts 90 g/km. Deze verbeterde prestaties zijn onder meer mogelijk dankzij een verbeterde stroming van olie en koelvloeistof èn optimalisatie van de oliepomp. Tevens gebeurt het laden van de accu nu met name tijdens afremmen. Dankzij deze waarden wordt de auto beloond en hoeft er tot 2014 geen wegenbelasting en BPM betaald te worden. Zakelijke rijders betalen 14% bijtelling.

Ter introductie is de Fiat Punto MyLife er vanaf € 14.495 en wordt alleen geleverd met de belastingvrije 1.3 MultiJet 16v motor. Standaard is de auto voorzien van onder meer Blue&Me communicatiesysteem, B-stijl èn beschermstrips in pianolak zwart, gordijnairbags, airconditioning, in carrosseriekleur gespoten buiten-spiegels en handgrepen, Radio/CD/MP3 speler met radiobediening op het stuurwiel èn TomTom Live.
Speciaal voor de Punto MyLife is er een optiepakket samengesteld dat bestaat uit: elektrisch verwarmbare buitenspiegels, in delen neerklapbare achterbank, 15" Lichtmetalen velgen, lederen stuurwiel en versnellingspookknop én mistlampen voor met ‘cornering’ functie. Het ‘MyLife Plus Pakket’ kost € 600, maar vertegenwoordigt een waarde van € 1170.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Fiat Punto MyLife

Bericht door rdcmrt »

Let op de details zoals Abarth koplampjes en alle raampjes geblindeerd.
Mooie verkooptruc, de auto er beter uit laten zien dan het origineel.
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Fiat Punto MyLife

Bericht door Bennink »

De MyLife heb ik echt veel zien rijden in Italië. Mooie auto, met de zwart gelakte bumperdelen. Zal in Italië nog wel niet de 90gram CO2 auto zijn geweest.

En die velgen... het lijkt wel wederom 17"...
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Ivo Herijgers
Senior Stato
Berichten: 515
Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11

Re: Fiat Punto MyLife

Bericht door Ivo Herijgers »

Hmm..dat was ook wel een aantrekkelijk actiemodel geweest, wist mijn dealer zeker niks van 5 weken geleden .. Alleen jammer van de hand airco, of zou dual zone airco optie zijn?
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Afbeelding
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Fiat Punto MyLife

Bericht door alfawiel »

Volgens mij de normale EVO koplampen en 15" 208 velgen.
Lijkt me een aantrekkelijke aanbieding.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Fiat Punto MyLife

Bericht door Hellfire »

Ivo Herijgers schreef:Hmm..dat was ook wel een aantrekkelijk actiemodel geweest, wist mijn dealer zeker niks van 5 weken geleden .. Alleen jammer van de hand airco, of zou dual zone airco optie zijn?
Nee, helaas. Die MyLife is echt een goedkope uitvoering die je niet kunt "misbruiken" om een stevig aangeklede Punto te krijgen voor wat minder geld.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
Dupje
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 636
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 16:19

Re: Fiat Punto MyLife

Bericht door Dupje »

Heb erin gezeten bij de dealer. Geen leren stuur en versnellingspook, nasty!
Belg, 30, 2007 NOB GP 1.3 JTD, bedenker van de wachtkamer
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Fiat Punto MyLife

Bericht door jpkramer »

Dupje schreef:Heb erin gezeten bij de dealer. Geen leren stuur en versnellingspook, nasty!
Dat zit in het MyLife Plus pakket.
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Fiat Punto MyLife

Bericht door rdcmrt »

Plus pakket, kijk ga je al :roll:
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Fiat Punto MyLife

Bericht door jpkramer »

rdcmrt schreef:Plus pakket, kijk ga je al :roll:
Voor 600 euro krijg je: elektrisch verwarmbare buitenspiegels, in delen neerklapbare achterbank, 15" Lichtmetalen velgen, lederen stuurwiel en versnellingspookknop én mistlampen voor met ‘cornering’ functie.

Altijd doen lijkt me...
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Fiat Punto MyLife

Bericht door rdcmrt »

Mwah, valt inderdaad erg mee.
Veel voor weinig :D
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: Fiat Punto MyLife

Bericht door Evo-Erik »

Vooral de 90gram CO2 klinkt goed, is toch weer een stap voorwaarts. Zou dit ook betekenen dat er een software-update is voor de 95gram modellen?
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Fiat Punto MyLife

Bericht door Hellfire »

Ik verwacht van niet:
tonyvandenbroek schreef:De viercilinder dieselmotor is goed voor 200 Nm, 85 pk, een gemiddeld verbruik van 1 op 28,5 en heeft een gemiddelde CO2-uitstoot van slechts 90 g/km. Deze verbeterde prestaties zijn onder meer mogelijk dankzij een verbeterde stroming van olie en koelvloeistof èn optimalisatie van de oliepomp. Tevens gebeurt het laden van de accu nu met name tijdens afremmen.
Het lijken vooral "hardware"-wijzigingen te zijn.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Deantjuh
Senior Stato
Berichten: 568
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 1:05
Locatie: Midden Limburg

Re: Fiat Punto MyLife

Bericht door Deantjuh »

Hellfire schreef:Ik verwacht van niet:
tonyvandenbroek schreef:De viercilinder dieselmotor is goed voor 200 Nm, 85 pk, een gemiddeld verbruik van 1 op 28,5 en heeft een gemiddelde CO2-uitstoot van slechts 90 g/km. Deze verbeterde prestaties zijn onder meer mogelijk dankzij een verbeterde stroming van olie en koelvloeistof èn optimalisatie van de oliepomp. Tevens gebeurt het laden van de accu nu met name tijdens afremmen.
Het lijken vooral "hardware"-wijzigingen te zijn.
Kun je niet de huidige 95gr laten ombouwen? Bedoel kan weinig verschil lezen eigenlijk.. Of iets over het hoofd gezien?
Afbeelding
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Fiat Punto MyLife

Bericht door Maarten »

Deantjuh schreef: Kun je niet de huidige 95gr laten ombouwen? Bedoel kan weinig verschil lezen eigenlijk.. Of iets over het hoofd gezien?
Ik denk het wel:
verbeterde stroming van olie en koelvloeistof èn optimalisatie van de oliepomp. Tevens gebeurt het laden van de accu nu met name tijdens afremmen.
Optimalisatie van de oliepomp zou in het gunstigste geval ingebouw kunnen worden met een nieuwe oliepomp. Laden van de accu in het gunstigste geval met een softwareupdate.
Maar een verbeterde stroming van olie en koelvloeistof zal toch wel een motorwisseling inhouden.
Plaats reactie