Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Je moet vierdimensionaal denken, JP.
De Mito met 95pk 1.3 MultiJet was te koop bij elke Alfa Romeo-dealer: http://www.autoweek.nl/auto/56653/alfa- ... 13-jtdm-ss
De Mito met 95pk 1.3 MultiJet was te koop bij elke Alfa Romeo-dealer: http://www.autoweek.nl/auto/56653/alfa- ... 13-jtdm-ss
Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 18
- Lid geworden op: vr mei 13, 2011 7:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Ik sluit mij aan bij degenen die zijn/haar auto heeft laten tunen bij Squadra, je merkt duidelijk verschil.
Gr. Arno
Gr. Arno
Fiat Punto Evo 85 Squadra gechipt ( 98 pk, 246 Nm )
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Zou je wellicht het verschil kunnen omschrijven?A3klus schreef:Ik sluit mij aan bij degenen die zijn/haar auto heeft laten tunen bij Squadra, je merkt duidelijk verschil.
Gr. Arno
Dus wat jullie nou precies merken?
Veel sneller met optrekken bijvoorbeeld? Wanneer pakt de auto lekker op (bij welk toerental).
e.d. e.d.
Gewoon even een verslagje van de bevindingen.
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
dus kort samengevat, er zijn hier al een aantal leden die als eerste hun auto hebben gechipt, maar geen uitdraai hebben waar ze nou uiteindelijk voor hebben betaald??? vraagje voor diegenen; hebben ze bij squadra geen rollerbank? Zo ja; waarom geen uitdraai om de waar voor je geld te kunnen meten, als het ware soort bonnetje zodat je precies weet waar je voor hebt betaald, en voor alle nieuwsgierige mensen waaronder ikzelf, die graag je voorbeeld willen volgen...
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Ilim schreef:dus kort samengevat, er zijn hier al een aantal leden die als eerste hun auto hebben gechipt, maar geen uitdraai hebben waar ze nou uiteindelijk voor hebben betaald??? vraagje voor diegenen; hebben ze bij squadra geen rollerbank? Zo ja; waarom geen uitdraai om de waar voor je geld te kunnen meten, als het ware soort bonnetje zodat je precies weet waar je voor hebt betaald, en voor alle nieuwsgierige mensen waaronder ikzelf, die graag je voorbeeld willen volgen...
Juist ja, feiten willen we, en plaatjes......
Offe rij anders ff langs savali, die hebben een rollenbank
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 18
- Lid geworden op: vr mei 13, 2011 7:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Neem de moeite om de site van Squadra te lezen, dan weet je voldoende.Ilim schreef:dus kort samengevat, er zijn hier al een aantal leden die als eerste hun auto hebben gechipt, maar geen uitdraai hebben waar ze nou uiteindelijk voor hebben betaald??? vraagje voor diegenen; hebben ze bij squadra geen rollerbank? Zo ja; waarom geen uitdraai om de waar voor je geld te kunnen meten, als het ware soort bonnetje zodat je precies weet waar je voor hebt betaald, en voor alle nieuwsgierige mensen waaronder ikzelf, die graag je voorbeeld willen volgen...
Het grootste verschil vind ik, is het bij 100 km/h het gaspedaal intrappen en in no time 170 km/h rijden. Dit was voorheen wel anders.
Gr. Arno.
Fiat Punto Evo 85 Squadra gechipt ( 98 pk, 246 Nm )
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Hehehe.. geen antwoord op bovenstaande vragen dus.A3klus schreef:Neem de moeite om de site van Squadra te lezen, dan weet je voldoende.Ilim schreef:dus kort samengevat, er zijn hier al een aantal leden die als eerste hun auto hebben gechipt, maar geen uitdraai hebben waar ze nou uiteindelijk voor hebben betaald??? vraagje voor diegenen; hebben ze bij squadra geen rollerbank? Zo ja; waarom geen uitdraai om de waar voor je geld te kunnen meten, als het ware soort bonnetje zodat je precies weet waar je voor hebt betaald, en voor alle nieuwsgierige mensen waaronder ikzelf, die graag je voorbeeld willen volgen...
Het grootste verschil vind ik, is het bij 100 km/h het gaspedaal intrappen en in no time 170 km/h rijden. Dit was voorheen wel anders.
Gr. Arno.
En de site lezen? Tja, het was makkelijker om even een antwoord te geven toch?
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
A3klus schreef:Neem de moeite om de site van Squadra te lezen, dan weet je voldoende.Ilim schreef:dus kort samengevat, er zijn hier al een aantal leden die als eerste hun auto hebben gechipt, maar geen uitdraai hebben waar ze nou uiteindelijk voor hebben betaald??? vraagje voor diegenen; hebben ze bij squadra geen rollerbank? Zo ja; waarom geen uitdraai om de waar voor je geld te kunnen meten, als het ware soort bonnetje zodat je precies weet waar je voor hebt betaald, en voor alle nieuwsgierige mensen waaronder ikzelf, die graag je voorbeeld willen volgen...
Het grootste verschil vind ik, is het bij 100 km/h het gaspedaal intrappen en in no time 170 km/h rijden. Dit was voorheen wel anders.
Gr. Arno.
heb de site wel gelezen, maar dat betreft 1 meting van 1 auto (dat neem ik aan tenminste) en bij chiptuning hoeft niet altijd hetzelfde resultaat te zijn met verschillende motoren, het kan zijn dat je meer of minder pk's en NM heb dan is opgegeven. Daar ben ik benieuwd naar, mogelijkheden.... , gewoon enorm nieuwgierig -]
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Hoe zit het trouwens met het vebruik?
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
als een auto gechipped wordt eis ik dat die de rollen opgaat. Zoniet = geen deal.
2x gedaan zonder rollen en dan ergens anders geweest om te meten, klopte nooit. Dan naar een firma gegaan waar ze hem wél op de rollen zetten op een heel andere manier, namelijk;
- bij aankomt: de rollen op en pk's en koppel meten. Uitdraai ontvangen
- auto staat hele tijd op de rollen en wordt zo aangepast naar keuze, meer koppel, meer pk etc...
firma's die de wagen gewoon chippen zonder rollen, is dat dan een standaardprogramma? Elke motor is nl. iets anders, afhankelijk van de mallen die gebruikt zijn.
Dat was toen met mitsubishi lancer diesels, en geen enkele wagen had hetzelfde vermogen!
extra vermogen allemaal leuk en wel, maar 2x is mijn auto door dat toedoen stuk gegaan (vliegwiel, koppeling, drukgroep, turbo) dus ik ben zéér argwanend geworden.
de enige auto die niet is stukgegaan is volgens de werkwijze hierboven beschreven... Dat was een firma in het zuiden van Belgie, ben de naam even kwijt.
2x gedaan zonder rollen en dan ergens anders geweest om te meten, klopte nooit. Dan naar een firma gegaan waar ze hem wél op de rollen zetten op een heel andere manier, namelijk;
- bij aankomt: de rollen op en pk's en koppel meten. Uitdraai ontvangen
- auto staat hele tijd op de rollen en wordt zo aangepast naar keuze, meer koppel, meer pk etc...
firma's die de wagen gewoon chippen zonder rollen, is dat dan een standaardprogramma? Elke motor is nl. iets anders, afhankelijk van de mallen die gebruikt zijn.
Dat was toen met mitsubishi lancer diesels, en geen enkele wagen had hetzelfde vermogen!
extra vermogen allemaal leuk en wel, maar 2x is mijn auto door dat toedoen stuk gegaan (vliegwiel, koppeling, drukgroep, turbo) dus ik ben zéér argwanend geworden.
de enige auto die niet is stukgegaan is volgens de werkwijze hierboven beschreven... Dat was een firma in het zuiden van Belgie, ben de naam even kwijt.
Life is better on 2 wheels
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 105
- Lid geworden op: za sep 18, 2010 14:59
- Locatie: Oosterbeek
- Contacteer:
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Dat is waarschijnlijk Chiptuning specialist - Auto Tune Heinz uit Aalst geweest:Jarre schreef:Dat was een firma in het zuiden van Belgie, ben de naam even kwijt.
http://www.autotuneheinz.be/#//start//nl
Maar zolang Squadra de enige is die op dit moment de multijet doet, heb je de keus uit bij Squadra chippen of niet.
En Squadra heeft nou eenmaal geen rollenbank.
Maar als je weet hoeveel diesel er per slag ingaat, kan je gewoon berekenen wat dit je aan koppel en vermogen oplevert.
Een rollenbank is een mooi, maar wel een duur stuk gereedschap.
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
aalst ligt niet in het zuiden, zeker heinz niet, zie je me nooit!
opgezocht en het was RPM-POWER.
Een rollenbank is imo nodig om een wagen correct te kunnen afstellen. Op maat chippen noem ik dat.
Zonder bank kan je immers de perfecte afstelling niet vinden.
opgezocht en het was RPM-POWER.
Een rollenbank is imo nodig om een wagen correct te kunnen afstellen. Op maat chippen noem ik dat.
Zonder bank kan je immers de perfecte afstelling niet vinden.
Life is better on 2 wheels
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
En als je dan toch een rollenbank test wilt doen dan kun je die m.i. beter bij een andere partij laten doen (voor en na).
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
En als je het beleefd vraagt, dan zal Squadra er ook mee instemmen om naar de rollerbank van jouw keuze te komen en aldaar de tuning uit te voeren. (Kost wellicht wat extra qua reiskosten en misschien minder flexibel qua planning)
Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Dan vind ik dat squadra niet het volle vermogen eruit kan halen wat erin zit. Want afstellen doe je ALTIJD via een rollerbank en meting van de gassen, zuurstof e.d.RobbieT schreef:
En Squadra heeft nou eenmaal geen rollenbank.
En wat al eerder gemeld is is dat geen 1 motorblok hetzelfde is ondanks dat ze ongeveer hetzelfde volume hebben.
Waarom gebruiken ze immers een rollerbank voor het afstellen en tunen in de motor en autowereld? Als het aan de hand van berekeningen ook zou kunnen dan zouden ze de rollerbank niet nodig hebben.
Dus Squadra komt er heel dichtbij maar kan nooit met zekerheid zeggen hoeveel PK en koppel je er nou bijkrijgt.