De nieuwe Panda

Een liefde voor een ander model Fiat? Deel die liefde hier.
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

De nieuwe Panda

Bericht door jpkramer »

Het segment van de allerkleinste auto’s is de laatste jaren enorm aan het uitdijen met veel nieuwkomers. De Fiat Panda is al dik dertig jaar een klinkende naam onder de kleine auto’s en is van plan dat te blijven. Dit is de helemaal nieuwe, derde generatie.
Fiat toont op de IAA in Frankfurt de helemaal nieuwe Fiat Panda. Die moet er voor zorgen dat de Italianen de komende jaren weer sterk kunnen meespelen in het immer drukker wordende A-segment. De vormen van de nieuwe Panda zijn volgens Fiat ‘een logische evolutie’ van wat we al kennen sinds 2003, toen de tweede generatie zijn intrede deed.
De nieuwe Panda is wel met elf centimeter gegroeid en wordt vijf centimeter breder en één centimeter hoger. In het interieur zien we de terugkeer van de ‘bagagezak’ op de plek van het dashboardkastje. Dat detail kennen we uit de oer-Panda. Verder valt op dat het derde achterruit bij de nieuwe generatie helemaal in het achterlichtcluster ‘hapt’.
Fiat belooft dat hij de grootste bagageruimte in zijn klasse heeft. De achterbank kan in twee delen worden neergeklapt en de zitting van de passagiersstoel kan geheel naar voren worden geklapt. Zo kan de volledige lengte van de auto worden benut bij het vervoeren van een lange lading. Verder wordt er gesproken over een cargo box als optie. Dat de nieuwe Panda helemaal past in de moderne tijd wordt wel bewezen door de dagrijverlichting, die de kleine clusters onder de koplampen.
Vanzelfsprekend doet de tweecilinder Twinair-motor ook zijn intrede in de nieuwe Panda. Dat betreft de bekende geblazen versie met 85 pk maar er is ook een turboloze variant met 65 pk. Verder mag de viercilinder 1,2-liter Fire met 69 pk blijven die ook wordt uitgerust met LPG-installatie. Ook is er de 1,3-liter Multijet diesel met 75 pk.
Bij de introductie, die bij ons in januari van het volgende jaar is, heeft de koper keuze uit drie uitrustingsniveaus, tien exterieurkleuren, vier interieurstijlen, twee soorten wieldoppen of 14 of 15 inch wielen. Fiat rekent voor dat er in totaal zeshonderd combinaties mogelijk zijn. Tot slot is er nog mooi nieuws voor de Panda-liefhebbers: in een later stadium komt er ook weer een 4x4.
Bron: Autoweek
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: De nieuwe Panda

Bericht door Roderick »

Zeker wel een verbetering! Vond dat ouwe Panda'tje (uitzonderingen daar gelaten) maar een goedkoop ochtend autootje, dit jasje staat hem beter :)
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: De nieuwe Panda

Bericht door jpkramer »

Wanneer de nieuwe Fiat Panda in de Nederlandse showrooms verschijnt, blijft de huidige ook nog leverbaar.
Fiat noemt de nieuwe Panda ’een bijna B-segment’ auto, om aan te geven dat er binnenin ruimte is gewonnen en dat de Panda als vijfpersoons gezinsauto moet worden gezien. De wielbasis is identiek gebleven maar de spoorbreedtes voor en achter is toegenomen.
Reden voor Fiat om het huidig model na de introductie van de nieuwe Panda (februari 2012) nog voor onbepaalde tijd in het gamma te houden.
Bron: Autovisie
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: De nieuwe Panda

Bericht door Maarten »

Retrodashboard met die vierkante meters. Maar verder uiterst lelijk. Vooral dat stuur en de bedieningselementen. Alsof je een lama op een dashboard hebt laten spugen. :cry:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: De nieuwe Panda

Bericht door tonyvandenbroek »

eerlijk gezegd, :?


Ik vind de huidige Panda ook stukken mooier. Of dit ook weer zo'n OER-panda gaat worden? Ik hoop het voor Fiat, misschien wennen we er dan wel aan.
Afbeelding
Ivo Herijgers
Senior Stato
Berichten: 515
Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11

Re: De nieuwe Panda

Bericht door Ivo Herijgers »

Ik vind hem vanbinnen erg onrustig ogen, het dash is gewoon heel druk vormgegeven! Nee, hij kan me (nog) niet bekoren ...
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Afbeelding
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: De nieuwe Panda

Bericht door Giovanni Tutore »

Dashboard :?: Mega verbeterd .) :-]
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: De nieuwe Panda

Bericht door tonyvandenbroek »

We hebben een iets anders Dashboard:
Afbeelding

Ik vind de verhoudingen van het stuur zo raar. Oogt in mijn ogen vierkant.
Afbeelding
Bruno
Nuovo Arrivato
Berichten: 85
Lid geworden op: do feb 21, 2008 20:23

Re: De nieuwe Panda

Bericht door Bruno »

Het dashboard valt vies tegen, maar goed ik ben gewend aan dat van de GP.
Ik vraag me af of er een vlakke laadvloer is als de achterbank wordt neergeklapt?
De huidige panda heeft dan een split level laadvloer en daar is niet iedereen blij mee.
Ik persoonlijk wacht af wat gaat komen en vooral de 4x4 natuurlijk. Als er sneeuw ligt en je hebt winterbanden blijf je lachen naar die BMW's met achterwielaandrijving.
Sorry voor de BMW rijders, maar een panda die dure auto's het nakijken geeft is altijd leuk.

bruno
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: De nieuwe Panda

Bericht door scoop »

Ik mag 'em wel, al vond ik de eerste schetsen toch wel mooier (hoe kan het ook anders). Ja het is wel een beetje wennen aan de binnenkant, maar het is gewaagd en daar hou ik wel van. Ik zou 'em vooral eens bij de dealer willen zien staan, dan kun je er pas echt wat van zeggen vind ik. Ik hoop wel dat die zwarte plastic bumper / stootstrip delen in carrosseriekleur te krijgen zijn, wat dat is nou juist wat ik niet mooi vind. Vlakke laadvloer zou ook een pré zijn. Verder een mooi bakkie vergeleken met de concurrentie (lees: volkswagen up!).
Gebruikersavatar
Puntoevo
Junior Stato
Berichten: 314
Lid geworden op: di jan 12, 2010 12:52
Locatie: Zuidland

Re: De nieuwe Panda

Bericht door Puntoevo »

Ik vind het wel wat, zou een leuke opvolger zijn van onze Ka. (2 fiats voor de deur :-] )
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: De nieuwe Panda

Bericht door alfawiel »

Dashbord moet ik nog aan wennen, maar verder prima modelletje.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
motopeet
Nuovo Arrivato
Berichten: 40
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: De nieuwe Panda

Bericht door motopeet »

Na 3 panda`s nu extra blij dat ik voor de pevo gekozen
heb bij het zien van deze foto`s .....
Punto evo MultiJet 16v 85 Racing _ Progressive Black 750 _ intr.Zwart-rood 527
Cruise Control _ Privacy Glass _ Velgen 208

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: De nieuwe Panda

Bericht door tonyvandenbroek »

NU LIVESTREAM voor de onthulling van de PANDA in Frankfurt

http://www.fiatpandatime.nl/nl/francofortelive
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: De nieuwe Panda

Bericht door Bennink »

Ja, ik zag het doek eraf getrokken worden :-] Leuk autootje!
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Plaats reactie