Het GROTE defecten topic.
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Re: Het GROTE defecten topic.
jammer, en Puno klinkt niet lekker. Krijg je bijna Pino.
Re: Het GROTE defecten topic.
mijn v-riem spanner geblokkeerd (kapot) nieuwe moetn plaatsen
Re: Het GROTE defecten topic.
Na enkele honderden kilometers te hebben gemaakt met me Fiat Punto ging er een lampje branden wat te maken had met mijn motor.
Na even in het boekje te hebben gezocht bleek er een probleem te zijn met het inspuitsysteem van mijn motor. Langs de dealer gegaan, opgelost, na enkele dagen ging hij weer branden, waarop de temperatuursmeter van het inspuitsysteem is vervangen.
Na even in het boekje te hebben gezocht bleek er een probleem te zijn met het inspuitsysteem van mijn motor. Langs de dealer gegaan, opgelost, na enkele dagen ging hij weer branden, waarop de temperatuursmeter van het inspuitsysteem is vervangen.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: ma aug 15, 2011 19:49
Re: Het GROTE defecten topic.
Is het probleem daarna weg gebleven? Onze Evo multi jet de staat nu ook bij dealer met het zelfde probleem auto is nog geen week oud
Als het goed is morgen nieuws van de Dealer
Als het goed is morgen nieuws van de Dealer
Re: Het GROTE defecten topic.
had ik ook na 300km, ineens was het verdwenen en is nooit meer teruggekomen
Life is better on 2 wheels
Re: Het GROTE defecten topic.
na een kleine 4000 km (vanaf aankoop ) een knapband (dat in de flank van de band)
een nieuw eroplaten leggen a 109 euro (excl. het potje smurrie van de fix & go set)
mijn volgende setje word ieg geen contiEcocontact 3
een nieuw eroplaten leggen a 109 euro (excl. het potje smurrie van de fix & go set)
mijn volgende setje word ieg geen contiEcocontact 3
Re: Het GROTE defecten topic.
Eerste defect: Gescheurd kachelhuis. Waarschijnlijk door een fout in de productielijn.
- Sjonnie Camaro
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 83
- Lid geworden op: ma jun 08, 2009 22:51
- Locatie: Mijnsheerenland
Re: Het GROTE defecten topic.
Defect: Het ronde knopje (met de vier pijltjes) van mijn radio ,naast CD-speler..
Of topic, al iemand eerder dit gehad?..
Of topic, al iemand eerder dit gehad?..
Heb een geheugen als een......uhm... zo'n ding met gaatjes
Re: Het GROTE defecten topic.
Ik heb de PE als demo auto overgenomen met 9.500 Km. en 4 mnd. oud (2011). (1.3 turbodiesel Multi-jet 85 Pk)
4 problemen geconstateerd:
- gaslucht onder de motorkap (iets lekt waarschijnlijk... turbo ??, eerder een topic over geweest).
- Onderkant van de linkerruitenwisserarm (zwarte ronde dop) schuurt tegen de motorkap aan, bij het wissen en deze is nu kaal geworden tot blank metaal, ook de de rand van de motorkap is de lak er waarschijnlijk af.
- ratelend geluid bij optrekken (niet te horen bij stationair draaien).
- kunstof kap onderaan de ruit, sluit niet strak tegen de voorruit, zodat alle vuil (bladeren etc.) daar onder gaat zitten. De clips zitten ook los. (kap wordt i.i.g. vernieuwd).
Het Motorhuis in Gouda gaat dit volgende week allemaal vervangen c.q. repareren.
(heb er goede ervaringen tot nog toe) dus heb daar wel vertrouwen in.
Ik zal laten weten of dit alles goed verholpen wordt.
PS. Ik maak me wel een beetje zorgen, als ik al die "defecten" van andere forumleden zie.....
Ik had hiervoor een Fiat Bravo 1600 GT (in 2001 nieuw gekocht en was het laatste exemplaar die van de Fiatband rolde), om deze na bijna 11 jaar in te ruilen voor de FPE en heb in die 11 jaar NOOIT problemen gehad.
4 problemen geconstateerd:
- gaslucht onder de motorkap (iets lekt waarschijnlijk... turbo ??, eerder een topic over geweest).
- Onderkant van de linkerruitenwisserarm (zwarte ronde dop) schuurt tegen de motorkap aan, bij het wissen en deze is nu kaal geworden tot blank metaal, ook de de rand van de motorkap is de lak er waarschijnlijk af.
- ratelend geluid bij optrekken (niet te horen bij stationair draaien).
- kunstof kap onderaan de ruit, sluit niet strak tegen de voorruit, zodat alle vuil (bladeren etc.) daar onder gaat zitten. De clips zitten ook los. (kap wordt i.i.g. vernieuwd).
Het Motorhuis in Gouda gaat dit volgende week allemaal vervangen c.q. repareren.
(heb er goede ervaringen tot nog toe) dus heb daar wel vertrouwen in.
Ik zal laten weten of dit alles goed verholpen wordt.
PS. Ik maak me wel een beetje zorgen, als ik al die "defecten" van andere forumleden zie.....
Ik had hiervoor een Fiat Bravo 1600 GT (in 2001 nieuw gekocht en was het laatste exemplaar die van de Fiatband rolde), om deze na bijna 11 jaar in te ruilen voor de FPE en heb in die 11 jaar NOOIT problemen gehad.
Laatst gewijzigd door Dixie op za okt 15, 2011 9:57, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Het GROTE defecten topic.
De gaslucht die je ruikt komt denk van een lekke verstuiver, had ik ook.
Re: Het GROTE defecten topic.
Ben benieuwd wat het ratelend geluid was...Dixie schreef:Ik heb de PE als demo auto overgenomen met 9.500 Km. en 4 mnd. oud (2011).
4 problemen geconstateerd:
- gaslucht onder de motorkap (iets lekt waarschijnlijk... turbo ??, eerder een topic over geweest).
- scharnier van de linkerruitenwisser schuurt tegen de motorkap aan, bij het wissen en is kaal geworden tot blank metaal, ook de de rand van de motorkap is de lak er waarschijnlijk af.
- ratelend geluid bij optrekken (niet te horen bij stationair draaien).
- kunstof kap onderaan de ruit, sluit niet strak tegen de voorruit, zodat alle vuil (bladeren etc.) daar onder gaat zitten. De clips zitten ook los. (kap wordt i.i.g. vernieuwd).
Het Motorhuis in Gouda gaat dit volgende week allemaal vervangen c.q. repareren.
(heb er goede ervaringen tot nog toe) dus heb daar wel vertrouwen in.
Ik zal laten weten of dit alles goed verholpen wordt.
Re: Het GROTE defecten topic.
Vandaag is het e.e.a. verholpen.Dixie schreef:Ik heb de PE als demo auto overgenomen met 9.500 Km. en 4 mnd. oud (2011).
4 problemen geconstateerd:
- gaslucht onder de motorkap (iets lekt waarschijnlijk... turbo ??, eerder een topic over geweest).
- Onderkant van de linkerruitenwisserarm (zwarte ronde dop) schuurt tegen de motorkap aan, bij het wissen en deze is nu kaal geworden tot blank metaal, ook de de rand van de motorkap is de lak er waarschijnlijk af.
- ratelend geluid bij optrekken (niet te horen bij stationair draaien).
- kunstof kap onderaan de ruit, sluit niet strak tegen de voorruit, zodat alle vuil (bladeren etc.) daar onder gaat zitten. De clips zitten ook los. (kap wordt i.i.g. vernieuwd).
Het Motorhuis in Gouda gaat dit volgende week allemaal vervangen c.q. repareren.
(heb er goede ervaringen tot nog toe) dus heb daar wel vertrouwen in.
Ik zal laten weten of dit alles goed verholpen wordt.
PS. Ik maak me wel een beetje zorgen, als ik al die "defecten" van andere forumleden zie.....
Ik had hiervoor een Fiat Bravo 1600 GT (in 2001 nieuw gekocht en was het laatste exemplaar die van de Fiatband rolde), om deze na bijna 11 jaar in te ruilen voor de FPE en heb in die 11 jaar NOOIT problemen gehad.
- Er is een "brandplaatje" vervangen van een verstuiver, omdat deze lekte en zo dus zijn compressie verloor van 1 cilinder.
(ik merkte tijdens de vakantie dit jaar in Frankrijk, dat hij weinig power had in zijn 2e versnelling (heuvel op) de auto was niet vooruit te branden.
Kan iemand vertellen wat een brandplaatje is
Het heeft nu wat meer power, dus als het goed is ben ik nu ook van de gaslucht onder de motorkap kwijt (hoop ik).
- De paravaan is vervangen en zit nu beter tegen de ruit aan gedrukt.
- De ruitenwisserarm is vervangen en loopt nu "vrij" van de motorkap (deze plek (niet zichtbaar) is ook behandeld.
- Het licht ratelende geluid bij het optrekken is niet verdwenen, heb ik gemerkt, dus houd ik dat in de gaten. Heb er echter niet echt last van. (ik ben nu eenmaal een persoon die "alles" hoort).
Ik merk dat er wel condens in de achterlichten zit (schijnt een Fiat probleem te zijn) en ik moest dat in de gaten houden, want anders zouden ze deze vervangen, zeiden ze.
Laatst gewijzigd door Dixie op za okt 15, 2011 9:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Het GROTE defecten topic.
V.w.b. de "brandplaatjes" heb ik al het e.e.a. gevonden. google maar eens op brandplaatje, dat kom je wel het e.e.a. tegen.
Als deze lekken, is dat niet fijn voor je motor/verstuiver trouwens....
Mijn inziens, is een brandplaatje niet meer dan een pakkingsringetje tussen de cilinderkop en verstuiver en als deze lekt, dan komt er narigheid en compressieverlies.
Als deze lekken, is dat niet fijn voor je motor/verstuiver trouwens....
Mijn inziens, is een brandplaatje niet meer dan een pakkingsringetje tussen de cilinderkop en verstuiver en als deze lekt, dan komt er narigheid en compressieverlies.
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 160
- Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57
Re: Het GROTE defecten topic.
De brandplaatjes zitten tussen de onderkant van de verstuiver en de kop in. Als je de verstuiver demonteert dien je ook direct de brandplaatjes te vervangen. De brandplaatjes beschermen de onderkant van de verstuiver tegen inbranden.
Een brandplaatje is van metaal en ziet eruit als een dunne ring met een ronding aan een kant, ze hebben dus een bolle en holle kant. En hebben ook een montage richting, hol of bol naar boven maar da weeknie uit mijn hoofd.
Als je de brandplaatjes gaat vervangen dan moet je ook altijd de koperen afdichtingsring die daar iets boven ligt vervangen. Die verzorgt de afdichting tussen de verstuiver en het blok.
Een brandplaatje is van metaal en ziet eruit als een dunne ring met een ronding aan een kant, ze hebben dus een bolle en holle kant. En hebben ook een montage richting, hol of bol naar boven maar da weeknie uit mijn hoofd.
Als je de brandplaatjes gaat vervangen dan moet je ook altijd de koperen afdichtingsring die daar iets boven ligt vervangen. Die verzorgt de afdichting tussen de verstuiver en het blok.
-
- Junior Stato
- Berichten: 475
- Lid geworden op: zo okt 10, 2010 22:43
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: Het GROTE defecten topic.
Vorige week rook ik bij onze Punto ook zo'n rare olie/gas lucht.. oid.
Gisteren niets... vreemd....
Als er iets defect is .. moet je het elke keer ruiken toch..?