iphone aansluiten op mediaplayer

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Razz20
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: wo nov 02, 2011 23:13

iphone aansluiten op mediaplayer

Bericht door Razz20 »

Beste fiat rijders,

Ik heb jullie hulp nodig. Heb al meerdere onderwerpen gelezen maar daardoor ben ik nog meer in de war geraakt.

Ik wil graag mijn iphone (3gs) op de mediaplayer aansluiten zodat alle muziek wat op me iphone staat ook lekker gedraaid kan worden in mijn auto.
De usb werkt (af en toe effe niet maar toch) maar krijg het niet voor elkaar om muziek via me iphone op de mediaplayer te draaien.

Nu heb ik dus verschillende berichten gelezen. Over om misschien een update uit te voeren van het bleu en me systeem. Welke versie ik nu heb geen idee. Ik weet alleen niet of dit goed werkt en of iemand hier ervaring mee heeft. Verder ook gelezen dat het met behulp van een kabeltje kan.
Mocht dat zo zijn welk kabeltje is dat dan ?(die met de aux aansluiting op usb aansluiting van de auto of het 'gewone' kabeltje van apple om ook mee op te laden )of moet ik daarvoor niet eerst het systeem updaten ??

Als iemand mij kan helpen en duidelijk antwoord kan geven heel graag ! Want ik kom er zo effe niet uit en weet ook niet wat ik eventueel aan moet schaffen om mijn iphone te kunnen beluisteren op de mediaplayer.

Alvast bedankt !

Gr.Raymon
Fiat Punto 1.4 T-jet exotica red. 2007 blue&me
___________________________________________
Gebruikersavatar
E-Vix
Nuovo Arrivato
Berichten: 80
Lid geworden op: ma jun 20, 2011 14:20

Re: iphone aansluiten op mediaplayer

Bericht door E-Vix »

Je moet deze update eerst installeren : http://local.fiat.nl/BlueMe/
Hierna zou je je iPhone op de USB aansluiting van je auto aan moeten kunnen sluiten en zou je de muziek via Mediaspeler af moeten kunnen spelen.
Wil hij niet afspelen, dan heb je een te oude versie van je Blue&Me systeem. Dan zal je een Blue&Me adapter moeten kopen. Dit is een soort USB stick die je tussen je iPhone en je USB aansluiting in de auto plaatst. Meer info over de adapter
Frank1986
Junior Stato
Berichten: 261
Lid geworden op: za jan 01, 2011 14:31
Locatie: Sappemeer(groningen)

Re: iphone aansluiten op mediaplayer

Bericht door Frank1986 »

Ik sluit mijn i phone 3gs gewoon via de usb aan. Gebruik de zelfde kabel waar ik hem ook mee oplaad. Heb nog geen update gedaan.. heb een EVO.
Gebruikersavatar
evo
Nuovo Arrivato
Berichten: 58
Lid geworden op: do mar 04, 2010 17:58
Locatie: Nederland

Re: iphone aansluiten op mediaplayer

Bericht door evo »

Als je IOS 5 op je iPhone, iPad of iPod hebt staan werkt het niet, ook niet me de adapter.

Is dus wachten op een update van het Blue&Me systeem van Fiat.
Fiat Grande Punto NeroBianco.
Gebruikersavatar
Boi Evo
Nuovo Arrivato
Berichten: 108
Lid geworden op: ma mei 09, 2011 15:12
Locatie: Terneuzen, Netherlands

Re: iphone aansluiten op mediaplayer

Bericht door Boi Evo »

evo schreef:Als je IOS 5 op je iPhone, iPad of iPod hebt staan werkt het niet, ook niet me de adapter.

Is dus wachten op een update van het Blue&Me systeem van Fiat.
Ik heb iOS 5 draaien op mijn iPhone 4 en hij draait nog steeds probleemloos mijn muziek af hoor in de auto...

Ik blijf alleen problemen hebben met de bluetooth verbinding... Maar goed dat is off topic :oops:
12-07-2011 Evo 1.3 Multijet 5D Racing Plus
Voor foto's zie LINK
Afbeelding
.
Gebruikersavatar
evo
Nuovo Arrivato
Berichten: 58
Lid geworden op: do mar 04, 2010 17:58
Locatie: Nederland

Re: iphone aansluiten op mediaplayer

Bericht door evo »

Oke dan heb je mazzel, op onze iPhone 4 en iPod touch 4g met IOS 5 gebeurd er niks meer :lol:
Voorheen altijd prima gewerkt..
Fiat Grande Punto NeroBianco.
Gebruikersavatar
Andy1234
Junior Stato
Berichten: 262
Lid geworden op: di aug 09, 2011 21:53
Locatie: Heerhugowaard

Re: iphone aansluiten op mediaplayer

Bericht door Andy1234 »

Hier ook een 3GS met de nieuwste IOS
Werkt perfekt
15-10-2011 My My Life
Fiat Punto Evo 1.3 Mjet My Life 5D underground grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Razz20
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: wo nov 02, 2011 23:13

Re: iphone aansluiten op mediaplayer

Bericht door Razz20 »

Heb me systeem nu een update gegeven. Werkt nu goed. Maar me iphone werkt nog steeds niet.

Toch maar is naar de dealer om te kijken of die Adapter het wel doet.
Weten jullie ook of de Iphone gelijk ook oplaadt ?

Anders is hij natuurlijk zo leeg...
Fiat Punto 1.4 T-jet exotica red. 2007 blue&me
___________________________________________
Ivo Herijgers
Senior Stato
Berichten: 515
Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11

Re: iphone aansluiten op mediaplayer

Bericht door Ivo Herijgers »

Mijn 4 ios5 werkt prima,

ik heb 2 kabeltjes:

- het oplaadkabeltje dat in de usb gaat, telefoon laadt op, kan dan ook stuurbediening gebruiken met skippen van liedjes e.d.
- een gewoon kabeltje met 2 tulpen die bovenin de telefoon gaat, batterij laadt dan niet op en moet via mijn telefoon de nummers kiezen. De functies op het stuur werken dan niet meer...
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: iphone aansluiten op mediaplayer

Bericht door tonyvandenbroek »

Om het nog eens te vragen, kan ik dan ook SPOTIFY in de auto krijgen. Ik heb een Spotify premium account, en wil graag deze muziek in de auto. Is dit mogelijk met de laatste versie? en anders met een Adapter?

Zo ja met een adapter, zou ik dit kunnen proberen bij iemand. Dus mijn GP, jouw Adapter, en mijn IPHONE 4. (draait nog lekker op de oude IOS)
Afbeelding
Giordino
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: iphone aansluiten op mediaplayer

Bericht door Giordino »

Heb het vermoeden als ik dit allemaal zo lees dat de iPhone wel/beter werkt in een Pevo dan in een GP
Mijn Abarth Punto Evo
Volg ons op Instagram Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: iphone aansluiten op mediaplayer

Bericht door tonyvandenbroek »

Mijn Iphone werkt perfect met Blue en Me. Daarom doe ik oog (nog) geen update naar 5.5
Wat ik graag zou willen, is dat de Iphone ook mijn Spotify Premium account afspeelt in de auto. Voor ik de (te) dure adapter bestel wil ik dit wel even proberen bij iemand, die zo'n adapter dus heeft.

In mijn vorige GP zonder Blue en Me had ik de Parrot zitten. Ook leuk, en speelde mijn internet radio zonder problemen af. Alleen dat aftermarket gedoe in de auto vind ik minder nu ik een Blue en Me met NAV heb. Verder echt probleem loos met de iphone en Blue en Me.
Er staat nog wel een 4.3.3(8j2) op als IOS. Ook deze UPDATE ik niet. (jailbreak) Het werkt allemaal gewoon lekker. Alleen Spotify nog!
Afbeelding
Plaats reactie