Verbruik EVO via Spritmonitor
Re: Verbruik EVO via Spritmonitor
Uhhhh...........is dat normaal? Software foutje of zo? Vind het wel vreemd............ ~]
Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 4980
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31
Re: Verbruik EVO via Spritmonitor
Nee, delen door nul is flauwekul, dus na 9999 0 en tilt meer wetmatig zeg maar
Re: Verbruik EVO via Spritmonitor
Na 3200 km een gem verbruik van 5,1l/100km
De laatste tank zelfs 4,9l/100km(wel meer op zuinig rijden gelet)
Dat zijn grotendeels ritten op 60/80 km wegen,af en toe snelweg en 2 dagen stadsritjes
Start&stop gebruik ik nauwelijks en ik rij op winterbanden
+/- 900 km op een volle tank moet lukken,aangezien ik na +/- 725 km 35liter moet tanken
Ik ben er tevreden mee
De laatste tank zelfs 4,9l/100km(wel meer op zuinig rijden gelet)
Dat zijn grotendeels ritten op 60/80 km wegen,af en toe snelweg en 2 dagen stadsritjes
Start&stop gebruik ik nauwelijks en ik rij op winterbanden
+/- 900 km op een volle tank moet lukken,aangezien ik na +/- 725 km 35liter moet tanken
Ik ben er tevreden mee
Re: Verbruik EVO via Spritmonitor
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
- Sunrise
- Dedito
- Berichten: 7609
- Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
- Locatie: Het mooie Brabantse Land
- Contacteer:
Re: Verbruik EVO via Spritmonitor
...en dat in "slechts" 284 dagen, heb er zelluf 993 dagen over gedaan om dat te bereiken :roll: , maarruh inmiddels wel al bijna 5300 liter verstookt -]Bennink schreef:Jeeeej m'n icoontje is lichtblauw! Dus >100 tankbeurten, al bijna meer dan 3000 liter
Re: Verbruik EVO via Spritmonitor
Holy crap, Sunrise... eigenlijk wil je dan ook niet weten wat dat in euro's heeft gekost.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Re: Verbruik EVO via Spritmonitor
Best wel veel zie ik...Bennink schreef:Holy crap, Sunrise... eigenlijk wil je dan ook niet weten wat dat in euro's heeft gekost.
- Sunrise
- Dedito
- Berichten: 7609
- Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
- Locatie: Het mooie Brabantse Land
- Contacteer:
Re: Verbruik EVO via Spritmonitor
:roll: 60800 / 11,5 = 5286,96 lt. x gem. € 1,618 = €8,554,30 . Holy f**k, da's idd. een dure wagen een AGP SS -]jpkramer schreef:Best wel veel zie ik...Bennink schreef:Holy crap, Sunrise... eigenlijk wil je dan ook niet weten wat dat in euro's heeft gekost.
Re: Verbruik EVO via Spritmonitor
Je zal maar van je geld afmoeten.
Re: Verbruik EVO via Spritmonitor
Ik blijf maar problemen houden met het verbruik van mijn Punto Evo.
De garage blijft maar zeggen dat mijn wagen technisch in orde is.
Ik rijd zuinig, mijn rijstijl is erop gebrand om een zuiniger verbruik te registreren maar het mag niet baten.
Veel zaken zijn ondertussen vervangen in auto. Vanaf de fabriek was er iets niet goed gemonteerd in de auto. Hierna ging het verbruik naar 1:22 en daarna kelderde deze weer omlaag. Ik wordt er eigenlijk niet goed van en heb nog steeds een ontevreden gevoel over de aankoop.
Zijn er meerdere mensen die deze onvreden merken bij hun dealer?
Groet William
De garage blijft maar zeggen dat mijn wagen technisch in orde is.
Ik rijd zuinig, mijn rijstijl is erop gebrand om een zuiniger verbruik te registreren maar het mag niet baten.
Veel zaken zijn ondertussen vervangen in auto. Vanaf de fabriek was er iets niet goed gemonteerd in de auto. Hierna ging het verbruik naar 1:22 en daarna kelderde deze weer omlaag. Ik wordt er eigenlijk niet goed van en heb nog steeds een ontevreden gevoel over de aankoop.
Zijn er meerdere mensen die deze onvreden merken bij hun dealer?
Groet William
- Jarnoootje
- Membre D'Oro
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Verbruik EVO via Spritmonitor
ongemerkt inmiddels de 50 tankbeurten gehaald met de Evo ... Dus ook voor mij een ander kleurtje!
Re: Verbruik EVO via Spritmonitor
Hi William! Nou, ik zit dus ook op gemiddeld 1 liter op 17,5 km. Nu met dit koude weer gaat dat zelfs richting 1:16.gorkum77 schreef:Ik blijf maar problemen houden met het verbruik van mijn Punto Evo.
De garage blijft maar zeggen dat mijn wagen technisch in orde is.
Ik rijd zuinig, mijn rijstijl is erop gebrand om een zuiniger verbruik te registreren maar het mag niet baten.
Veel zaken zijn ondertussen vervangen in auto. Vanaf de fabriek was er iets niet goed gemonteerd in de auto. Hierna ging het verbruik naar 1:22 en daarna kelderde deze weer omlaag. Ik wordt er eigenlijk niet goed van en heb nog steeds een ontevreden gevoel over de aankoop.
Zijn er meerdere mensen die deze onvreden merken bij hun dealer?
Groet William
Ik rijd elke dag 2 km bebouwde kom, dan 10 km 70 km/uur en dan 10 km 100 km/uur. Rustig optrekken en de wagen laten uitrollen in de versnelling. Toch krijg ik het verbruik niet lager. Pas wanneer ik met constante snelheid van 110 km/uur op de snelweg rijd, dan gaat het richting 1:22. Volgens mijn garage is dit best okee voor dit model. Maar ik vind dat de officiële Fiat-verbruikscijfers dan wel heel ver bezijden de waarheid liggen…
1.3 Mjet 5d Progressive Black: Dynamic pakket, Blue&Me pakket, lederen bekleding, open dak, ESP/ASR, Interscope hifi, regen- en parkeersensoren, dimmende binnenspiegel, afneembare trekhaak, 208-velgen, etc. etc. http://www.mijnalbum.nl/Album=CULL7XYC
Re: Verbruik EVO via Spritmonitor
Ik ben het helemaal met je eens.karimero schreef:Hi William! Nou, ik zit dus ook op gemiddeld 1 liter op 17,5 km. Nu met dit koude weer gaat dat zelfs richting 1:16.gorkum77 schreef:Ik blijf maar problemen houden met het verbruik van mijn Punto Evo.
De garage blijft maar zeggen dat mijn wagen technisch in orde is.
Ik rijd zuinig, mijn rijstijl is erop gebrand om een zuiniger verbruik te registreren maar het mag niet baten.
Veel zaken zijn ondertussen vervangen in auto. Vanaf de fabriek was er iets niet goed gemonteerd in de auto. Hierna ging het verbruik naar 1:22 en daarna kelderde deze weer omlaag. Ik wordt er eigenlijk niet goed van en heb nog steeds een ontevreden gevoel over de aankoop.
Zijn er meerdere mensen die deze onvreden merken bij hun dealer?
Groet William
Ik rijd elke dag 2 km bebouwde kom, dan 10 km 70 km/uur en dan 10 km 100 km/uur. Rustig optrekken en de wagen laten uitrollen in de versnelling. Toch krijg ik het verbruik niet lager. Pas wanneer ik met constante snelheid van 110 km/uur op de snelweg rijd, dan gaat het richting 1:22. Volgens mijn garage is dit best okee voor dit model. Maar ik vind dat de officiële Fiat-verbruikscijfers dan wel heel ver bezijden de waarheid liggen…
Ik heb vandaag een klacht neergelegd bij Fiat Nederland.
Ben benieuwd hoe zij het op gaan pakken!
Wordt vervolgd!
Re: Verbruik EVO via Spritmonitor
@karimero
Zitten er in die 2km veel stoplichten/rotondes? Ik denk zelfs dat na die 10km 70/uur je temperatuurmeter (onder normale omstandigheden, dus niet met de vorst) misschien nog niet eens op twaalf uur staat? Rij je die 70/uur in 4 of 5? Als ik bovenstaand op mezelf projecteer, denk ik dat ik op ca. 4,5-5,0 aan verbruik zou zitten (met 70 in 5) op de heenweg; Ik heb tegenwoordig een nieuwe werkplek en de terugweg komt redelijk overeen met dit verhaal; de uitzondering is dan de snelwegkm's.. Ik kan het eerste stuk echter 'goedmaken' op ca. 25km snelweg (max. snelheid 100km/h; flitsers).
Zitten er in die 2km veel stoplichten/rotondes? Ik denk zelfs dat na die 10km 70/uur je temperatuurmeter (onder normale omstandigheden, dus niet met de vorst) misschien nog niet eens op twaalf uur staat? Rij je die 70/uur in 4 of 5? Als ik bovenstaand op mezelf projecteer, denk ik dat ik op ca. 4,5-5,0 aan verbruik zou zitten (met 70 in 5) op de heenweg; Ik heb tegenwoordig een nieuwe werkplek en de terugweg komt redelijk overeen met dit verhaal; de uitzondering is dan de snelwegkm's.. Ik kan het eerste stuk echter 'goedmaken' op ca. 25km snelweg (max. snelheid 100km/h; flitsers).
Re: Verbruik EVO via Spritmonitor
Hi, sorry voor de late reactie. Had niet door dat er iemand gereageerd had...Bruijst schreef:@karimero
Zitten er in die 2km veel stoplichten/rotondes? Ik denk zelfs dat na die 10km 70/uur je temperatuurmeter (onder normale omstandigheden, dus niet met de vorst) misschien nog niet eens op twaalf uur staat? Rij je die 70/uur in 4 of 5? Als ik bovenstaand op mezelf projecteer, denk ik dat ik op ca. 4,5-5,0 aan verbruik zou zitten (met 70 in 5) op de heenweg; Ik heb tegenwoordig een nieuwe werkplek en de terugweg komt redelijk overeen met dit verhaal; de uitzondering is dan de snelwegkm's.. Ik kan het eerste stuk echter 'goedmaken' op ca. 25km snelweg (max. snelheid 100km/h; flitsers).
Enfin, zelfs nu bij temperaturen tussen de 6 en 12 graden is mijn gebruik niet omlaag gegaan. Ik zit nu op gemiddeld 1:17 nog wat. Mijn temperatuurmeter staat ongeveer halverwege de rit in het midden nu. Twee weken geleden kwam hij inderdaad bijna niet op temperatuur. Maar dat geldt nu niet meer...
Ik ga deze week voor een ander euvel (krakende draagarm voor) naar de garage en zal dan nogmaals melding maken van het wat mij betreft te stevige verbruik.
Méér dan een bejaarde kan en wil ik niet rijden om het verbruik omlaag te krijgen in ieder geval. Ik word nu al aan alle kanten ingehaald, haha!
1.3 Mjet 5d Progressive Black: Dynamic pakket, Blue&Me pakket, lederen bekleding, open dak, ESP/ASR, Interscope hifi, regen- en parkeersensoren, dimmende binnenspiegel, afneembare trekhaak, 208-velgen, etc. etc. http://www.mijnalbum.nl/Album=CULL7XYC