Condens in achterlichten - Fiat modificatie

Gebruikersavatar
Fabrom
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: zo feb 06, 2011 20:56
Locatie: Doetinchem

Re: Condens in achterlichten - Fiat modificatie

Bericht door Fabrom »

Mijn Fiat Punto Evo Racing van juni 2010 moet 18 januari naar de dealer terug.
2 nieuwe achterlichten en een modificatie in de achterklep.

Er zit condens in de achterlichten en een vochtige kofferbak.
Nu blijkt aan de binnenkant van de achterklep een kitrand niet te zitten.
De dealer heeft mij uitgelecht dat de hele naad van de klep open moet, afgekit worden en dan de binnenzijde van de klep opnieuw spuiten.
Auto 5 dagen kwijt, maar krijg wel een gratis leen auto, gelukkig nog een garantie kwestie.
Fiat Punto Evo 1.4 Racing (Progressive Black) - 3 deurs - TomTom Blue & Me - Sport Pakket - Cruisecontrol - 17" Lichtmetalen Velgen
MmarkM
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: do jun 30, 2011 21:01

Re: Condens in achterlichten - Fiat modificatie

Bericht door MmarkM »

Vorige week bij de Fiat dealer in Amsterdam. Daar deden ze erg moeilijk en ze zeiden dat er een heel proces in werking gezet moet worden. Ze hadden hem nu eerst droog-geblazen. Nadat ze hem uit de garage hadden gereden en ik naar mijn auto toe liep zat er al vocht in. Ik ben weer naar binnen gelopen en heb vertelt dat er NU alweer vocht in zat (waarbij ik dacht dat dit waarschijnlijk komt door de temp verschil). Lang verhaal kort te maken moet ik het in de 'gaten houden' en als het nog een keer voorkomt ze pas actie gaan ondernemen..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fabrom
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: zo feb 06, 2011 20:56
Locatie: Doetinchem

Re: Condens in achterlichten - Fiat modificatie

Bericht door Fabrom »

Wat raar dat ze zo moeilijk doen, het is een bekend EVO probleem en droogblazen helpt daarbij echt niet.
Mijn dealer heeft 1X gekeken en gelijk actie ondernomen door alles in werking te zetten dat ik nieuw achterlichten krijg en de modificatie van de achterklep krijg.

Fiat = toch Fiat????

Waarom doen sommige dealers dan zo moeilijk

Gewoon blijven gaan en desnoods foto's maken als je het ziet, want als je gaat rijden wordt het automatisch minder en ook als het warmer wordt zie je het niet meer
Fiat Punto Evo 1.4 Racing (Progressive Black) - 3 deurs - TomTom Blue & Me - Sport Pakket - Cruisecontrol - 17" Lichtmetalen Velgen
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Condens in achterlichten - Fiat modificatie

Bericht door alfawiel »

Om welke kitrand in de achterklep gaat het hier?
Is het misschien mogelijk een fototje te plaatsen?
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
Fabrom
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: zo feb 06, 2011 20:56
Locatie: Doetinchem

Re: Condens in achterlichten - Fiat modificatie

Bericht door Fabrom »

alfawiel schreef:Om welke kitrand in de achterklep gaat het hier?
Is het misschien mogelijk een fototje te plaatsen?

Als je de klep open doet de bovenste lasnaad van de klep, daar moet kit tussen / onder zitten.
Bij mijn EVO zit dat niet, volgens de dealer is daar een Fiat modifictie voor en dat krijgt de mijne de 18e en gelijk 2 nieuwe achterlichten
Fiat Punto Evo 1.4 Racing (Progressive Black) - 3 deurs - TomTom Blue & Me - Sport Pakket - Cruisecontrol - 17" Lichtmetalen Velgen
MmarkM
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: do jun 30, 2011 21:01

Re: Condens in achterlichten - Fiat modificatie

Bericht door MmarkM »

Precies. Ik moet nog terug komen naar de dealer. De rubberen strip boven op het dak bij het rechter portier was namelijk stuk, en deze hadden ze besteld voor mij.

Als ik er weer kom zal ik het gelijk weer aangeven.

Foto:

http://img716.imageshack.us/img716/707/ ... 162528.jpg
Afbeelding
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Condens in achterlichten - Fiat modificatie

Bericht door alfawiel »

Het gaat dus om de onderste felsnaad(bij gesloten klep). Deze is bij mij inderdaad voorzien van een kitrandje onder de lak.
Bovenkant en zijkanten is de felsnaad alleen gelijmd en gespoten.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
Fabrom
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: zo feb 06, 2011 20:56
Locatie: Doetinchem

Re: Condens in achterlichten - Fiat modificatie

Bericht door Fabrom »

alfawiel schreef:Het gaat dus om de onderste felsnaad(bij gesloten klep). Deze is bij mij inderdaad voorzien van een kitrandje onder de lak.
Bovenkant en zijkanten is de felsnaad alleen gelijmd en gespoten.
Ja het gaat inderdaad over die naad, daar zit bij mijn EVO niks ,je kunt er zelfs een mespuntje onder steken.
Dat is niet goed en daar komt vocht binnen waardoor mijn kofferbak vochtig is.
Dit wordt gemaakt en gespoten ,en tevens worden de achterlichten vervangen
Fiat Punto Evo 1.4 Racing (Progressive Black) - 3 deurs - TomTom Blue & Me - Sport Pakket - Cruisecontrol - 17" Lichtmetalen Velgen
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Condens in achterlichten - Fiat modificatie

Bericht door RaydeJee »

Welke dealer heb jij?
Gebruikersavatar
Lars
Senior Stato
Berichten: 751
Lid geworden op: wo dec 28, 2011 17:06

Re: Condens in achterlichten - Fiat modificatie

Bericht door Lars »

Mijn dealer heeft het aangevraagd aan fiat of ze de herstelling mogen uitvoeren (vocht in achterlichten).
Maar hij zegt dat fiat al 2x geweigerd heeft, dus als ze nog eens weigeren dat ik zelf voor de kosten op moet draaien.
Dan snap ik toch niet waarom sommige mensen hier nieuwe achterlichten krijgen
Trotse eigenaar van:
Abarth Punto Evo EsseEsse =)
Gebruikersavatar
Fabrom
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: zo feb 06, 2011 20:56
Locatie: Doetinchem

Re: Condens in achterlichten - Fiat modificatie

Bericht door Fabrom »

Lars schreef:Mijn dealer heeft het aangevraagd aan fiat of ze de herstelling mogen uitvoeren (vocht in achterlichten).
Maar hij zegt dat fiat al 2x geweigerd heeft, dus als ze nog eens weigeren dat ik zelf voor de kosten op moet draaien.
Dan snap ik toch niet waarom sommige mensen hier nieuwe achterlichten krijgen
Zelf voor de kosten opdraaien van een fabricage fout ??????????
Het is een FIAT productie fout ,het kan toch nooit zijn dat jij als klant daar voor moet betalen?????
Misschien heb je een rechtsbijstands verzekering , dan moet je die er maar eens achter aan zetten.
Fiat Punto Evo 1.4 Racing (Progressive Black) - 3 deurs - TomTom Blue & Me - Sport Pakket - Cruisecontrol - 17" Lichtmetalen Velgen
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Condens in achterlichten - Fiat modificatie

Bericht door alfawiel »

@Fabrom.
Ook bij mij was water in de kofferbak, maar dit bleek langs het doorvoerrubbertje van de achterruitenwisser naar binnen te zijn gesijpeld. Dealer had de auto plm. half uur onder een douche gezet om te controleren waar het water binnenkwam.
Nadat het was gedemonteerd en met siliconenkit weer gemonteerd was de lekkage verdwenen.(nu 4 maanden geleden)
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
DaDragon

Re: Condens in achterlichten - Fiat modificatie

Bericht door DaDragon »

Lars schreef:Mijn dealer heeft het aangevraagd aan fiat of ze de herstelling mogen uitvoeren (vocht in achterlichten).
Maar hij zegt dat fiat al 2x geweigerd heeft, dus als ze nog eens weigeren dat ik zelf voor de kosten op moet draaien.
Dan snap ik toch niet waarom sommige mensen hier nieuwe achterlichten krijgen
Nee hoor dat is een broodje aap.
Dan zou ik maar eens naar een andere dealer gaan. Een die WEL garantie geeft.
Gebruikersavatar
Lars
Senior Stato
Berichten: 751
Lid geworden op: wo dec 28, 2011 17:06

Re: Condens in achterlichten - Fiat modificatie

Bericht door Lars »

Ik ben ook vorige week bij mijn fiat verdeler geweest,
Hij zei "Ik kan dat aanvragen maar ik heb dit al 2x gedaan en elke keer werd het geweigerd".
Net kreeg ik een telefoontje dat de aanvraag goedgekeurd is en dat er speciale rubbers op de markt waren zodat er geen vocht meer inkomt.

@Hierboven
Volgens my hangt dit echt van dealer tot dealer af.
Dus vertel dat je verdeler dat er speciale rubbers zijn uitgekomen omdat veel punto's hier last van hebben of ga naar een andere verdeler :wink:
Trotse eigenaar van:
Abarth Punto Evo EsseEsse =)
Franky
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: za jan 14, 2012 16:21

Re: Condens in achterlichten - Fiat modificatie

Bericht door Franky »

Ik ga de dealer hier ook maar eens mee vervelen...
Heb ook last van het probleem.

Waar komen die nieuwe rubbers te zitten? Zit dat intern?
Ik zal eens kijken wat mijn dealer gaat zeggen. Ik hoop dat de nieuwe rubbers niet op de oude lampen passen. Ik wil gewoon nieuwe lampen die nog droog zijn van binnen.
Plaats reactie