Bevestiging voorbumper onder koplamp

Plaats reactie
Gebruikersavatar
E-Vix
Nuovo Arrivato
Berichten: 80
Lid geworden op: ma jun 20, 2011 14:20

Bevestiging voorbumper onder koplamp

Bericht door E-Vix »

Ja hoor. Mijn vriendin had vrijdag de Evo meegenomen en ze heeft hem voor de 2e keer tegen een paaltje aan weten te zetten. De vorige keer had ze het linker voorscherm in elkaar gereden, en deze keer liet ze of haar voet van de koppeling afglijden, of heeft ze geprobeerd in een versnelling te starten zonder de koppeling in te trappen. Het gevolg: Inzetstuk van de voorbumper heeft diepe krassen, een scheurtje onderaan de voorbumper, en de voorbumper wijkt bij het zijscherm en onder de koplamp.
Het inzetstuk ga ik vervangen. Dat zijn de kosten niet, en wellicht zet ik er meteen een van een Racing in. De scheur onder in de voorbumper ga ik niets aan doen. Als je het niet weer zie je het niet. Het zit echt helemaal aan de onderkant. Het enige waar ik mee zit is dat de bumper onder de koplamp en bij het zijscherm nu wijkt. Hij is zeg maar een stukje naar voren gekomen. Ik heb hem geprobeerd terug te drukken in de hoop dat hij vast zou klikken, maar dat gebeurt niet. Hoe zit de voorbumper daar precies vast? Het lijkt alsof hij ergens in moet klikken, maar ik kan niet zien wat. Klikt hij in de koplamp vast? Is er iemand die toevallig een closeup foto heeft van een Evo zonder voorbumper? Binnenkort ga ik de voorbumper er in het weekend af trekken om het te repareren, en aangezien je in het weekend geen onderdelen kan krijgen wil ik alles vooraf hebben liggen. Ik geef liever € 10 te veel uit aan een klemmetje dat ik achteraf niet nodig heb, dan dat ik halverwege er achter kom dat ik een onderdeel te weinig heb, en het weekend daarop het opnieuw kan gaan doen.
Naar de garage brengen is eventueel ook nog een optie, maar ik heb om eerlijk te zijn geen zin om € 100 aan manuren te betalen voor iets dat ik zelf ook kan.

Foto's toegevoegd:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Fotos zijn klikbaar
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Bevestiging voorbumper onder koplamp

Bericht door Odelot »

Check ff of je hier wat aan hebt.

Wel balen weer! Jij hebt ook niet veel geluk zeg :s
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Bevestiging voorbumper onder koplamp

Bericht door Hellfire »

E-Vix schreef:Hoe zit de voorbumper daar precies vast? Het lijkt alsof hij ergens in moet klikken, maar ik kan niet zien wat. Klikt hij in de koplamp vast?
De bumper zit op die punt met twee torx-bouten in het voorscherm vastgeschroefd. De voorste zie je vrij makkelijk zitten als je de wielkuip een stukje lostrekt. De achterste is echt een b#tch om los en vast te krijgen.

De bumper zit verder met vier torx-bouten onder de rand van de motorkap en vier torx-bouten aan de onderkant vast. Als je alle 12 bouten los hebt (en de kabels van de verlichting!) komt de bumper er zo af.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Plaats reactie