Km teller e.d.

Plaats reactie
Langejan30
Berichten: 8
Lid geworden op: di jan 24, 2012 12:36

Km teller e.d.

Bericht door Langejan30 »

Goedemiddag,

Wat handig dat er een forum is voor Fiat 'liefhebbers'

Mijn vraag is als volgt:
Gisteren wilde ik na mij werk naar huis rijden en merkte al snel op dat mijn dashboardverlichting het niet meer deed.
Net als de km teller, toerenteller en de boardcomputer. Even later merkte ik ook op dat de piep als je je gordel niet om hebt het niet meer doet.
Alleen het lampje dat mijn verlichting aan staat doet het nog.
Knipperlichten doen het gewoon al zie en hoor je niet dat ze het doen.
Het vreemde aan alles is dat als ik de auto uitzet en de deur open de boardcomputer wel weer aangaat.
Zodra ik dan de sleutel omdraai om contact te maken gaat hij weer uit.

Nu heb ik net de FIAT dealer opgebeld en zij snappen er niks van.
Ze adviseerden mij om de accupool er even een minuut af te halen en dan er weer op te doen, dat heb ik gedaan maar dat mag niet baten.

Ik kan heel moeilijk weg op mijn werk, dus het duurt nog wel even voordat ik langs kan, daarom stel ik hier graag deze vraag.
Heeft iemand dit ooit meegemaakt en zoja wat kan ik er aan doen?
Het is een Punto Evo van Maart 2011, dus nog geen jaar oud.

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Gr, Jan
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Km teller e.d.

Bericht door paco »

Hoi Jan ,kan het geen zekering of een van je relais zijn ,het kan namelijk zijn dat je boordcomputer via 2 wegen stroom krijgt ,bij het instappen op de deurschakelaar (die het nog doet ) en daarna via het contactslot ,waar naar mijn idee de storing zit ! Ik zou als eerste dat even na kijken voor dat je er een storingsmonteur voor heel veel geld bij de dealer naar laat kijken !

Succes !
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Km teller e.d.

Bericht door Bennink »

Fiat-dealers zijn niet sterk in het oplossen van foutmeldingen. Wat je zelf ook al hebt ondervonden (auto uit en aan) is een 'oplossing' per incident. Als je dat vaker krijgt zou je misschien rechtstreeks naar de dealer moeten rijden en de auto niet tussendoor uit zetten.
paco schreef:Ik zou als eerste dat even na kijken voor dat je er een storingsmonteur voor heel veel geld bij de dealer naar laat kijken !
Ik denk haast dat dat wel onder de garantie mag vallen, voor een Punto uit 2011... Maar zou dat wel ff van tevoren vragen.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Km teller e.d.

Bericht door paco »

Bennink schreef:Fiat-dealers zijn niet sterk in het oplossen van foutmeldingen. Wat je zelf ook al hebt ondervonden (auto uit en aan) is een 'oplossing' per incident. Als je dat vaker krijgt zou je misschien rechtstreeks naar de dealer moeten rijden en de auto niet tussendoor uit zetten.
paco schreef:Ik zou als eerste dat even na kijken voor dat je er een storingsmonteur voor heel veel geld bij de dealer naar laat kijken !
Ik denk haast dat dat wel onder de garantie mag vallen, voor een Punto uit 2011... Maar zou dat wel ff van tevoren vragen.
:mrgreen: :mrgreen: had over het bouwjaar heen gelezen .)
Afbeelding
Langejan30
Berichten: 8
Lid geworden op: di jan 24, 2012 12:36

Re: Km teller e.d.

Bericht door Langejan30 »

Bedankt voor de antwoorden.

Als ik in het boekje kijk kan ik niet zien welke zekering daarvoor is.
Ik had ook al ergens op internet gelezen dat er daar geen zekering voor was, kan dat kloppen?
Voor de 'piep' van de gordel is het toch sowieso een zekering?

Het lijkt me ook dat dit onder de garantie valt, maar omdat ik weinig tijd heb om langs te gaan vroeg ik het eerst op deze manier.

Gr, Jan
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Km teller e.d.

Bericht door Bennink »

Neen, de piep van de gordel kunnen ze alleen bij de dealer uitschakelen. Je kunt, na uitschakeling door dealer, de piep weer wel zelf aan zetten, maar om dan vervolgens weer van de piep af te komen moet je weer naar de dealer.

Ik denk ook onder garantie, maar de kans dat de dealer iets vindt is klein.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Km teller e.d.

Bericht door paco »

dan moet je bij relais kijken ,relais kunnen een groep bedienen waar bv je geklik van je richtingaanwijzer van komt ,of waar dingen meerdere functie's hebben . Zit meestal onder de motorkap . Maar relais moet je doormeten of vervangen of wisselen met de zelfde om te zien of hij stuk is !
Afbeelding
Langejan30
Berichten: 8
Lid geworden op: di jan 24, 2012 12:36

Re: Km teller e.d.

Bericht door Langejan30 »

Dat klikken van de richtingaanwijzer doet ie ook niet meer trouwens...

Dit moeten ze bij de dealer toch gewoon weten lijkt me?
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Km teller e.d.

Bericht door Sunrise »

:roll: ...lijkt er "bijna" op dat je kortsluiting hebt in je stuurkolom-schakelaar. Dan is het gewoon een garantie kwestie...
Plaats reactie