Radio met eigen leven

Plaats reactie
henkert
Nuovo Arrivato
Berichten: 34
Lid geworden op: do nov 24, 2011 13:49

Radio met eigen leven

Bericht door henkert »

Titel zegt al genoeg.. hij doet een beetje vaag :P Of ik weet gewoon niet hoe hij werkt.

Ten eerste, dat de radio aan gaat als ik de deuren open doe vind ik wel leuk. Maar hij staat altijd op media player! en dus hoor ik niks, want dat werkt alleen als hij op contact staat. Ik wil gewoon dat hij op radio staat als de deuren open gaan, dan hoor ik tenminste iets :)

Soms staat hij ook knetterhard als ik instap. Maar ik heb door dat hij het laatste volumelevel pakt (dus van de vorige rit) dus ik zet hem altijd even zacht als ik weer uitstap.

Het komt ook wel eens voor dat ik iets vergeten ben, en dus even terugloop naar de auto. Deur open (radio aan), spullen pakken, deur dicht en op slot. Maar radio blijft gewoon doorspelen! Heb de timer al van 30 min naar 0 gezet, maar dat werkt niet.

Doe ik nu dom of is die radio raar? :P
killerbie
Nuovo Arrivato
Berichten: 28
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 19:43
Locatie: Belgie

Re: Radio met eigen leven

Bericht door killerbie »

Ik denk dat er iets mis is met je radio :p is dit de originele of zelf ingestoken? zou zo denken dat ipv wanneer het contact aanstaat hij nu het 'aan' signaal krijgt van het lampje die gaat branden wanneer de deuren worden open gedaan. Probeer dit lampje eens 'uit' te zetten, en nog eens te testen?

PS: dank u hoor, ik heb al slaap problemen doordat ik steeds denk dat ik dinges hoor, nu ga ik zeker niet meer deftig kunnen slapen :p
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Radio met eigen leven

Bericht door Bennink »

Dat klinkt inderdaad raar. Mijn eerste opmerking zou ook zijn: zoek ff naar die timer, maar die heb je dus al aangepast. Als ik radio heb geluisterd en de auto parkeer, gaat de radio aan als ik de eerstvolgende keer de auto weer start.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
henkert
Nuovo Arrivato
Berichten: 34
Lid geworden op: do nov 24, 2011 13:49

Re: Radio met eigen leven

Bericht door henkert »

Als ik de motor uitzet.. dan gaat de radio uit. Als ik uitstap, gaat de radio weer aan, omdat ik de deuren open doe. Als ie op slot gaat, dan gaat de radio na een minuutje uit.

Als ik vervolgens de auto weer open doe, en ik doe een deur open, springt de radio aan, soms gewoon op tuner op volume 3 (is wel gezellig), soms op media player met volume 25. En dat is nogal...hard :P

De laatste tijd valt de usb stick ook wel eens uit... dan luister ik muziek op media player.. en schakelt hij willekeurig opeens over op tuner. Als ik dan weer naar media player wil gaan, dan is die hele menu optie verdwenen en staat er AUX ipv media player. De stuurtoetsen werken dan ook niet meer, dat hele Blue&Me systeem lijkt dus verdwenen.

Pas bij de volgende keer motor starten is het weer terug.

Ik heb maar even geupdate naar versie 5.5 mocht dat helpen... maar dat werkt niet. Heb er alleen maar meer problemen bij, het skippen van een nummer duurt nu 2 seconden ipv direct, en willekeurig is niet meer willekeurig, hij gaat gewoon elke map afspelen... :( :(

Verdorie nog aan toe :(
Gebruikersavatar
Sappel
Avere Una Vita
Berichten: 3767
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 8:31
Locatie: Enschede

Re: Radio met eigen leven

Bericht door Sappel »

Ik heb gebruik gemaakt van een lacie mosquito en die gaf hetzelfde probleem.
Uitvallen, niet meer beschikbaar en erg vaak mediabibliotheek opbouwen......
Ding was ook zeer snel nadien overleden. Ben nu bezig aan de 2e lacie en als ie mediabibliotheek opbouwt, dan trek ik em meestal er even uit, plug em erin en dan doet ie het weer.
Misschien eerst even naar je stickie kijken (of tijdelijk eens een andere gebruiken).
Als dit niet helpt dan wellicht een bezoekje aan de dealer.
henkert
Nuovo Arrivato
Berichten: 34
Lid geworden op: do nov 24, 2011 13:49

Re: Radio met eigen leven

Bericht door henkert »

Stickje zal ik eens in de gaten houden...

wat ik jammer vind is dat willekeurig nu niet meer willekeurig is, en dat het skippen van nummers zo lang duurt... kan ik van de 5.5 update nog terug naar een oudere versie?
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Radio met eigen leven

Bericht door Bennink »

Nee, je kunt alleen naar een nieuwere versie.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Radio met eigen leven

Bericht door paco »

Zou het dan niet zo zijn als je een oudere versie er in prikt dat hij hem dan overschrijft ? het is maar een vraagje hoor ,want als ik iets op de pc terug wil zetten omdat de een update niet naar me zin werkt en ik een een oudere versie download dan overschrijft hij gewoon de nieuwe ! Maar goed ben een leek wat betreft de computer die in de GP zit :oops:
Afbeelding
henkert
Nuovo Arrivato
Berichten: 34
Lid geworden op: do nov 24, 2011 13:49

Re: Radio met eigen leven

Bericht door henkert »

Vaak, bij zulke embedded systemen, kan je alleen hoger updaten, net zoals firmwares in modems en routers en dergelijk.

De enige manier om lager te kunnen is handmatig update, dus Blue&Me computer uit elkaar halen en rechstreeks op het moederboard een stekker zetten en dan updaten, dan schrijf je de hele chip opnieuw.

Of je moet het updatebestand uitpakken, openen met een hex-editor en de versie-check veranderen, maar dan moet je wel weten hoe dat update bestand in elkaar zit.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Radio met eigen leven

Bericht door paco »

ok ok het is me duidelijk :D ik moet niet doen of ik overal verstand van heb :mrgreen: :mrgreen:

Maar dat is wel een hele klus dan ,ik zou dan niet de keuze maken om me halve computer uit elkaar te slopen ,maar goed daar is zijn probleem natuurlijk nog niet mee opgelost !
Afbeelding
henkert
Nuovo Arrivato
Berichten: 34
Lid geworden op: do nov 24, 2011 13:49

Re: Radio met eigen leven

Bericht door henkert »

Mwah, ik heb het al vaker gedaan, maar in het begin is de angst wel even dat het fout gaat ;)

Maar dat valt gelukkig reuze mee :) En het is best wel leuk om te doen. Zo heb ik al eens een router gesloopt om via pinnetjes op het moederbord de processor opnieuw te beschrijven, om het zo maar even te noemen. En toen had ik opeens een router met veel meer opties dan standaard :)

Voor routers gaat dat in ieder geval een stuk makkelijker, want daar zijn meer mensen lekker mee aan het knutselen en er is genoeg over te vinden.. maar aangezien niemand zijn Blue&Me systeem uit elkaar durft te halen of zit te onderzoeken is hier eigenlijk niet veel over te vinden... als iedereen Blue&Me had was er binnen de kortste keren een extra AUX-uitgang op gezet, dan was A2DP ondersteund en dan waren er veel meer updates voor. Zo gaat dat met alles...met routers (zijn ook zat alternatieve firmwares voor te vinden), met mobieltjes (genoeg alternatieve Android versies) etc etc.... als veel mensen het maar hebben wordt er vanzelf veel aan geknutseld :)
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Radio met eigen leven

Bericht door paco »

Ja daar heb je ook wel gelijk in ,thuis rommel ik er wel aan,maar het is precies wat je zegt ...de angst om het in je auto te doen is ff groter ! Zeker omdat als het fout gaat je op een dure garage bent aangewezen :( Ben blij dat ie bij mij naar tevredenheid werkt :-]
Afbeelding
ivan2012
Berichten: 1
Lid geworden op: di mar 27, 2012 7:27

Re: Radio met eigen leven

Bericht door ivan2012 »

Als jij de enige was ben ik blij dat ik niet ben gegaan :p had er wel meer quads verwacht. Ik heb daar ook weleens gestaan met mijn prelude 8) :shock: :shock:


Goedkope Nike Air Classic BW
air max 2010
Plaats reactie