Wielbouten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
so_solid
Junior Stato
Berichten: 359
Lid geworden op: wo okt 19, 2011 17:57
Locatie: Lisse

Wielbouten

Bericht door so_solid »

Hey mannen, ik ik wil morgen mijn nieuwe velgen er op gaan zetten en wil dus ook mooie nieuwe bouten hebben. Nu heb ik bouten gekocht met een schroefdraad lengte van 30mm standaard is volgens mij 26mm. Moet dit problemen gaan opleveren?
GP 1.4 T-Jet Racing Orange, Chiptuned by Vireo 135Pk/252nm, 18" ATS DTM, Sonniboys, Carbon gewrapt by Wrappx, Abarth achterlichten
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Wielbouten

Bericht door alfawiel »

Standaard is het schroefdraad maar 22 mm.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
so_solid
Junior Stato
Berichten: 359
Lid geworden op: wo okt 19, 2011 17:57
Locatie: Lisse

Re: Wielbouten

Bericht door so_solid »

Ja dat weet ik, kan deze ook nog ruilen als ze niet passen. Maar denk vraag even na of iemand dit weet voor dat ik ze ga proberen.
GP 1.4 T-Jet Racing Orange, Chiptuned by Vireo 135Pk/252nm, 18" ATS DTM, Sonniboys, Carbon gewrapt by Wrappx, Abarth achterlichten
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Wielbouten

Bericht door Jarre »

ik zou het risico niet lopen :oops:
nu ze nog niet gemonteerd zijn zou ik ze proberen te ruilen tegen de correcte :wink:

hoe komt dat je je originele bouten niet gebruikt? nieuwe velgen zijn misschien niet OEM?
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
so_solid
Junior Stato
Berichten: 359
Lid geworden op: wo okt 19, 2011 17:57
Locatie: Lisse

Re: Wielbouten

Bericht door so_solid »

Omdat mijn originele bouten er niet meer uit zien! Verroest en afbladerend. Zal morgen is kijken hoeveel het schroefdraad uitsteekt uit de velg.
GP 1.4 T-Jet Racing Orange, Chiptuned by Vireo 135Pk/252nm, 18" ATS DTM, Sonniboys, Carbon gewrapt by Wrappx, Abarth achterlichten
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Wielbouten

Bericht door paco »

volgens mij heb je die vrije ruimte nog wel in de schroefdraad zitten ,gaat om 4 streepjes volgens mij blijft er iets van 10 mm over aan vrije slag .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Wielbouten

Bericht door Jarre »

oh ok :D

als je bouten te lang zijn gaat het wiel nooit echt "vast" zitten, eerder "zwabberen" omdat die niet tegen de as wordt gedrukt.
ik weet echter niet hoe diep je ze kan steken. je kan het uiteraard eens proberen hoever ze uitsteken (zoals je zelf zegt).
meestal 4 a 5 keer rond en dan zouden ze moeten vastzitten
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Wielbouten

Bericht door paco »

ja dat zwabberen moet je niet hebben :mrgreen: want je denkt als je aan het eind zit dat ze vast zitten maar kunnen dan niet verder en klemmen inderdaad niet

Na het vast draaien weer omhoog op de krik om te kijken of je geen speling kan waarnemen :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
so_solid
Junior Stato
Berichten: 359
Lid geworden op: wo okt 19, 2011 17:57
Locatie: Lisse

Re: Wielbouten

Bericht door so_solid »

Dan ga ik dat wel proberen mocht er idd nog 10mm vrije slag opzitten zoals paco zegt. Mijn slotbouten zijn zelf maar 28 mm. Hoe weet je dit toch allemaal paco :D
GP 1.4 T-Jet Racing Orange, Chiptuned by Vireo 135Pk/252nm, 18" ATS DTM, Sonniboys, Carbon gewrapt by Wrappx, Abarth achterlichten
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Wielbouten

Bericht door paco »

Nou ik weet niet alles hoor ,maar heb een vriend met een garage bedrijf waar ik zo'n drie keer in de week ben . dus hoor en zie nog wel eens wat .
Afbeelding
Plaats reactie