eerste schade

hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

eerste schade

Bericht door hannes »

en ja hoor, de eerste schade is een feit :cry:

vanmorgen op weg naar mijn werk reed ik op de A76 tussen Geleen en Spaubeek.
deze weg is zoals de meeste onverlicht.
met 120 km/u zag ik opeens in mijn lichtbundel een groot zwart object midden op mijn rijbaan liggen .
en ik hoef natuurlijk niet te zeggen dat uitwijken niet meer mogelijk was.
dus er vol overheen en een flinke klap onder mijn Gp.
na controle met mijn zaklamp zag ik de zwarte flap onder de voorbumper los hangen en dacht het valt nog mee.
maar toen het licht werd en ik met een collega nog eens ging kijken bleek er meer aan de hand te zijn.
van middag naar de dealer geweest en de GP op de brug gezet.
schade : flap onder voorbumper stuk
binnenkant spatbord bescherming linker voorwiel stuk, een deel hiervan is verdwenen.
en het ergste een deel van de voorbumper beschadigd voor het linker voorwiel waardoor deze helemaal overgespoten moet worden.

gerlukkig waren er verder geen vitale delen geraakt omdat dit bij de GP goed beschermd is.

kosten plaatje circa 800 euro. :evil:

gelukkig had ik bij aanschaf van de GP een no-claim beschermer afgesloten, maar het blijft zonde :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
horus
Nuovo Arrivato
Berichten: 72
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:24
Locatie: Helmond
Contacteer:

Bericht door horus »

Damn balen zeg, Sterkte ermee......
1.4 16v Sport Crossover Black
17" Lichtmetaal, Sport Leer
Cruisecontrol, Blue&Me
Getinte Achterruiten, Alu-Pedalen
Gebruikersavatar
Joeri
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: di jul 25, 2006 8:45
Locatie: Reuver
Contacteer:

Bericht door Joeri »

Damn,

Succes met herstel!!

Is zeker jammer, maar dit kunnen ze tegenwoordig super maken. Als het een beetje meezit zier je er strax niets meer van.

(Is gelijk je eerste steenslag weer weg ) :wink: :oops: :oops:
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Bericht door johnb »

Erg jammer, Hannes. :cry: Ik weet hoe trots je bent op je GP. Vlug laten repareren.
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Echt vervelend voor je hannes. Ik hoop dat het snel gemaakt wordt! :(
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

bedankt voor jullie reacties.

hij gaat op 3 oktober al naar de dealer voor reparatie.
heb het vandaag nog snel met mijn verzekering kunnen regelen en omdat het een nieuwe auto betreft komt er zelfs geen expert kijken.
terwijl dit boven de 600 euro normaal wel zo is.
ben hem dan 3 dagen kwijt
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Maar gaat je dealer hem dan herstellen hannes? Als ik iets heb moet ik direct naar het schade bedrijf en niet naar Fiat.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

diabloNL schreef:Maar gaat je dealer hem dan herstellen hannes? Als ik iets heb moet ik direct naar het schade bedrijf en niet naar Fiat.
mijn verzekering zei me dat het niet uitmaakt waar ik ga.
alleen dat bij een bij de verzekering aangesloten schade bedrijf ik de helft van mijn eigen risico van 135 euro terug krijg, en tevens daar een gratis leen auto krijg.

dat zou bij de dealer niet het geval zijn.

na overleg met mijn dealer hierover zei deze dat hij hier in mee gaat.
dus gratis leen auto en ook de helft terug van mijn eigen bijdrage.

aangezien ik er dan zeker van ben dat er originele materialen gebruikt worden heb ik besloten om het bij de dealer te laten maken.

dit was dus geen probleem.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Uitgerekend JIJ Hannes, potverdorie. Wat een zonde. Jij die altijd zo zuinig bent gebeurt dit weer. Hé, krijg gewoon medelijden met je. Ook jij moet je NO-claim beschermen voor zoiets onbenullig weer. Jammer.

Kan me best voorstellen dat je nu ook buikpijn hebt. Maar waar ben je in godsnaam dan overheen gereden? Is het niet mogelijk om de weg-beheerder aansprakelijk te stellen? Ik zou het toch even navragen aan je verzekering.

Maar goed dat ze je auto al weer zo vlug kunnen maken...dat verzacht het leed toch weer een beetje.

enne.........welkom in de club van de schades,

Je bent nu samen met DanielS, Bux, Bartike, Joedelta, grietje en mij ( en misschien nog een paar), lid van de club met de schade gevallen.


Succes ermee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Bericht door johnb »

tonyvandenbroek schreef::cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Uitgerekend JIJ Hannes, potverdorie. Wat een zonde. Jij die altijd zo zuinig bent gebeurt dit weer. Hé, krijg gewoon medelijden met je. Ook jij moet je NO-claim beschermen voor zoiets onbenullig weer. Jammer.

Kan me best voorstellen dat je nu ook buikpijn hebt. Maar waar ben je in godsnaam dan overheen gereden? Is het niet mogelijk om de weg-beheerder aansprakelijk te stellen? Ik zou het toch even navragen aan je verzekering.

Maar goed dat ze je auto al weer zo vlug kunnen maken...dat verzacht het leed toch weer een beetje.

enne.........welkom in de club van de schades,

Je bent nu samen met DanielS, Bux, Bartike, Joedelta, grietje en mij ( en misschien nog een paar), lid van de club met de schade gevallen.


Succes ermee.
Ik wil geen lid worden van deze club :wink:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

johnb schreef:
tonyvandenbroek schreef::cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Uitgerekend JIJ Hannes, potverdorie. Wat een zonde. Jij die altijd zo zuinig bent gebeurt dit weer. Hé, krijg gewoon medelijden met je. Ook jij moet je NO-claim beschermen voor zoiets onbenullig weer. Jammer.

Kan me best voorstellen dat je nu ook buikpijn hebt. Maar waar ben je in godsnaam dan overheen gereden? Is het niet mogelijk om de weg-beheerder aansprakelijk te stellen? Ik zou het toch even navragen aan je verzekering.

Maar goed dat ze je auto al weer zo vlug kunnen maken...dat verzacht het leed toch weer een beetje.

enne.........welkom in de club van de schades,

Je bent nu samen met DanielS, Bux, Bartike, Joedelta, grietje en mij ( en misschien nog een paar), lid van de club met de schade gevallen.


Succes ermee.
Ik wil geen lid worden van deze club :wink:

Houden zo johnb, ik ook liever niet maar je hebt het niet altijd in de hand.
Afbeelding
joedelta

Re: eerste schade

Bericht door joedelta »

hannes schreef:en ja hoor, de eerste schade is een feit :cry:

vanmorgen op weg naar mijn werk reed ik op de A76 tussen Geleen en Spaubeek.
deze weg is zoals de meeste onverlicht.
met 120 km/u zag ik opeens in mijn lichtbundel een groot zwart object midden op mijn rijbaan liggen .
en ik hoef natuurlijk niet te zeggen dat uitwijken niet meer mogelijk was.
dus er vol overheen en een flinke klap onder mijn Gp.
na controle met mijn zaklamp zag ik de zwarte flap onder de voorbumper los hangen en dacht het valt nog mee.
maar toen het licht werd en ik met een collega nog eens ging kijken bleek er meer aan de hand te zijn.
van middag naar de dealer geweest en de GP op de brug gezet.
schade : flap onder voorbumper stuk
binnenkant spatbord bescherming linker voorwiel stuk, een deel hiervan is verdwenen.
en het ergste een deel van de voorbumper beschadigd voor het linker voorwiel waardoor deze helemaal overgespoten moet worden.

gerlukkig waren er verder geen vitale delen geraakt omdat dit bij de GP goed beschermd is.

kosten plaatje circa 800 euro. :evil:

gelukkig had ik bij aanschaf van de GP een no-claim beschermer afgesloten, maar het blijft zonde :?
Poeh hé, Hannes, dat is zwaar klote man. Komt allemaal vast weer goed, maar is toch zonde.

Je schreef trouwens dat "binnenkant spatbord bescherming linker voorwiel stuk, een deel hiervan is verdwenen".

Volgens mij is het zo dat er bij de GP (althans in ieder geval de GP's met een 1.4 16V motor) een deel van die kap aan de binnenkant van het spatbord links (afscheiding tussen wielkas en motorblok) standaard niet gemonteerd wordt.
Bij mij zat het er bij aflevering niet op. Ik ben toen met iemand van de dealer gaan vergelijken met andere GP's met 1.4 16V motor, omdat ik dacht dat ik hem verloren was, en geen van allen had die beschermkap. Later heb ik er bij een monteur nog eens naar gevraagd en die meldde dat dat ook niet nodig was, aangezien de draaiende delen aan de andere kant zitten.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Toch maar groot licht aan in het vervolg?? :D

Erg jammer van de schade Hannes! Zo te horen heb je nog echt geluk gehad, een schikreactie bij die snelheden kunnen fout aflopen.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
joedelta

Bericht door joedelta »

diabloNL schreef:Maar gaat je dealer hem dan herstellen hannes? Als ik iets heb moet ik direct naar het schade bedrijf en niet naar Fiat.
Als je bij Simpliciter verzekerd bent moet je juist wel naar de FIAT-dealer, althans, dan heb je geen eigen risico, en anders wel.
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

joedelta schreef:
diabloNL schreef:Maar gaat je dealer hem dan herstellen hannes? Als ik iets heb moet ik direct naar het schade bedrijf en niet naar Fiat.
Als je bij Simpliciter verzekerd bent moet je juist wel naar de FIAT-dealer, althans, dan heb je geen eigen risico, en anders wel.

Ik zit bij Centraal Beheer en die stuurt je naar een schade herstel bedrijf. Eigen risico kennen ze daar trouwens niet.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Plaats reactie