Rammel rechts achter

Plaats reactie
mehari
Nuovo Arrivato
Berichten: 68
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 18:47

Rammel rechts achter

Bericht door mehari »

Ben benieuwd of iemand mij kan helpen. Sinds en tijdje rammelt er iets rechtsachter. Er licht niets los in de kofferbak. Bumper zit vast en ook binnenscherm. Zou het iets met de ophanging kunnen zijn? Onlangs met 5 volwassenen in de auto had ik zelfs de indruk dat het erger was. Bedankt voor een reactie.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rammel rechts achter

Bericht door paco »

Dat is zo moeilijk om zo te zeggen ,is het een ligt geluid of een zwaar geluid ,bonkt het of tikt het ? Heb je het ook op een vlakke weg of alleen op klinkers of alleen op drempels enz enz
Afbeelding
mehari
Nuovo Arrivato
Berichten: 68
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 18:47

Re: Rammel rechts achter

Bericht door mehari »

het is meer bonkachtig en dan vooral op wegen met stenen, drempels etc.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rammel rechts achter

Bericht door paco »

zijn je veren nog heel en test je schokbreker even of hij na de auto induwen na 1 beweging weer in zijn oude stand terug gaat !
Afbeelding
karimero
Nuovo Arrivato
Berichten: 72
Lid geworden op: ma okt 18, 2010 14:35

Re: Rammel rechts achter

Bericht door karimero »

mehari schreef:het is meer bonkachtig en dan vooral op wegen met stenen, drempels etc.
Ik heb iets soortgelijks, alleen dan linksachter. Bij gas geven en dan remmen hoor ik echt een metalig 'kloenkje'/rammeltje. Wanneer ik harder rem, wordt het een kraak. Ook bij licht onregelmatig wegdek hoor ik de geluidjes regelmatig. Bloedirritant. Ik heb alles gecheckt: slotvanger van de deur, de rubbers van de vering ingespoten met WD40: helaas, het helpt allemaal niet.

Voor heb ik ook last van krakende vering. Daar zijn vorige week nieuwe stabilisatorstangen gemonteerd, maar ook dat heeft niets geholpen. A.s. donderdag gaat de auto dus weer terug naar de garage...
1.3 Mjet 5d Progressive Black: Dynamic pakket, Blue&Me pakket, lederen bekleding, open dak, ESP/ASR, Interscope hifi, regen- en parkeersensoren, dimmende binnenspiegel, afneembare trekhaak, 208-velgen, etc. etc. http://www.mijnalbum.nl/Album=CULL7XYC
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rammel rechts achter

Bericht door paco »

ooit me helemaal scheel gezocht naar een rammeltje en knakgeluid bij het remmen :twisted: wat bleek nou ,de remblokken links achter hadden wat ruimte in de remklauw en die rammelde !
Afbeelding
karimero
Nuovo Arrivato
Berichten: 72
Lid geworden op: ma okt 18, 2010 14:35

Re: Rammel rechts achter

Bericht door karimero »

paco schreef:ooit me helemaal scheel gezocht naar een rammeltje en knakgeluid bij het remmen :twisted: wat bleek nou ,de remblokken links achter hadden wat ruimte in de remklauw en die rammelde !
haha, ja zo'n soort rammel zou ik ook wel willen!!... ik heb nl. trommelremmen achter! :lol:
1.3 Mjet 5d Progressive Black: Dynamic pakket, Blue&Me pakket, lederen bekleding, open dak, ESP/ASR, Interscope hifi, regen- en parkeersensoren, dimmende binnenspiegel, afneembare trekhaak, 208-velgen, etc. etc. http://www.mijnalbum.nl/Album=CULL7XYC
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rammel rechts achter

Bericht door paco »

haha dat gaat dan niet op ,die vlieger :roll: en remschoenen rammelen niet :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Rammel rechts achter

Bericht door Sunrise »

mehari schreef:Zou het iets met de ophanging kunnen zijn? Onlangs met 5 volwassenen in de auto had ik zelfs de indruk dat het erger was. Bedankt voor een reactie.
:shock: ...met 5 man nie gewoon de eindstop van de veer geraakt, doet ook "boenk" namelijk :wink:
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Rammel rechts achter

Bericht door Odelot »

Klinkt als een verrot rubber van de ophanging ofzo.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Janneman1969
Nuovo Arrivato
Berichten: 76
Lid geworden op: wo jan 26, 2011 19:31
Locatie: Didam
Contacteer:

Re: Rammel rechts achter

Bericht door Janneman1969 »

Ik heb ook een rammel gehad, maar kon niet thuisbrengen wat het was. De dealer had het vaker meegemaakt en zei dat er een kabelboom los onder de hemelbekleding lag. Ik had nooit gedacht, dat de rammel daar vandaan kwam.

Het is soms erg moeilijk te lokaliseren.

Suc-6 met zoeken
Afbeelding
mehari
Nuovo Arrivato
Berichten: 68
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 18:47

Re: Rammel rechts achter

Bericht door mehari »

Het is opgelost bij de dealer bij de 1e beurt.. Schokbreker losgehaald en bevestiging met rubbers ingevet. Zat waarschijnlijk vuiligheid en was droog. Na enkele dagen rijden is het inderdaad weg! .)
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rammel rechts achter

Bericht door paco »

:-] :-] :-] beter !
Afbeelding
Luuc
Nuovo Arrivato
Berichten: 58
Lid geworden op: zo okt 09, 2011 16:57

Re: Rammel rechts achter

Bericht door Luuc »

karimero schreef:
mehari schreef:het is meer bonkachtig en dan vooral op wegen met stenen, drempels etc.
Ik heb iets soortgelijks, alleen dan linksachter. Bij gas geven en dan remmen hoor ik echt een metalig 'kloenkje'/rammeltje. Wanneer ik harder rem, wordt het een kraak. Ook bij licht onregelmatig wegdek hoor ik de geluidjes regelmatig. Bloedirritant. Ik heb alles gecheckt: slotvanger van de deur, de rubbers van de vering ingespoten met WD40: helaas, het helpt allemaal niet.

Voor heb ik ook last van krakende vering. Daar zijn vorige week nieuwe stabilisatorstangen gemonteerd, maar ook dat heeft niets geholpen. A.s. donderdag gaat de auto dus weer terug naar de garage...
Ik heb ook een heel irritant kraakje/piepje links achterin. Ik heb gemerkt dat dit van mijn achterbank komt. Als ik de leuning van het linker deel iets uit de grendel haal dan heb ik er geen last meer van! Heb echter nog niet kunnen ontdekken waar het nu vandaan komt, had liever dat het helemaal verdwenen was.
karimero
Nuovo Arrivato
Berichten: 72
Lid geworden op: ma okt 18, 2010 14:35

Re: Rammel rechts achter

Bericht door karimero »

Luuc schreef:
karimero schreef:
mehari schreef:het is meer bonkachtig en dan vooral op wegen met stenen, drempels etc.
Ik heb iets soortgelijks, alleen dan linksachter. Bij gas geven en dan remmen hoor ik echt een metalig 'kloenkje'/rammeltje. Wanneer ik harder rem, wordt het een kraak. Ook bij licht onregelmatig wegdek hoor ik de geluidjes regelmatig. Bloedirritant. Ik heb alles gecheckt: slotvanger van de deur, de rubbers van de vering ingespoten met WD40: helaas, het helpt allemaal niet.

Voor heb ik ook last van krakende vering. Daar zijn vorige week nieuwe stabilisatorstangen gemonteerd, maar ook dat heeft niets geholpen. A.s. donderdag gaat de auto dus weer terug naar de garage...
Ik heb ook een heel irritant kraakje/piepje links achterin. Ik heb gemerkt dat dit van mijn achterbank komt. Als ik de leuning van het linker deel iets uit de grendel haal dan heb ik er geen last meer van! Heb echter nog niet kunnen ontdekken waar het nu vandaan komt, had liever dat het helemaal verdwenen was.
Hmm, heb dit geprobeerd ook Luuc, maar helaas... Nog steeds is het niet weg. Aarghhh!!
1.3 Mjet 5d Progressive Black: Dynamic pakket, Blue&Me pakket, lederen bekleding, open dak, ESP/ASR, Interscope hifi, regen- en parkeersensoren, dimmende binnenspiegel, afneembare trekhaak, 208-velgen, etc. etc. http://www.mijnalbum.nl/Album=CULL7XYC
Plaats reactie