Mooi in het donker...

paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Mooi in het donker...

Bericht door paco »

dank je wel ,ik wil ook is stoeien ,heb wel een statief ,maar geen afstandbediening . Kan me sluitertijd dus niet te lang maken omdat je toch altijd iets beweging hebt bij het indrukken :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Mooi in het donker...

Bericht door Odelot »

Of ie lang of kort is, zonder afstandsbediening in het donker kom je volgens mij niet ver. De camera moet echt muisstil staan. Zo'n ding kost trouwens maar een tientje ofzo denk ik. Hooguit 2.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Mooi in het donker...

Bericht door paco »

moet ik even kijken of er voor mijn camera een afstandbediening is ! Maar het is toch zo dat hoe langer de sluitertijd is hoe gevoeliger voor beweging ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Mooi in het donker...

Bericht door Odelot »

Ja dat klopt inderdaad, maar mijn ervaring is dat je onder een sluitertijd van 30 (milliseconden is dat zeker?) eigenlijk niet zonder statief kan. Ik heb met de F waarde (diafragma is dat geloof ik) niet gerommeld. Die heb ik op 11 gehad, omdat ik een zo breed mogelijk vlak scherp wilde hebben. Je hebt dan wel een langere sluitertijd nodig. Heb jarenlang een abo gehad op de zoom, en heb ooit is een cursus gehad toen ik die camera kocht. Maar ben het meeste allang weer vergeten. Heb eigenlijk een paar jaar al niet meer gefotografeerd. Maar met zulke leuke reacties krijg ik er wel weer zin in :mrgreen:
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Mooi in het donker...

Bericht door RaydeJee »

Wat voor camera en objectief gebruik je? :D
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Mooi in het donker...

Bericht door paco »

ja het is ook mega leuk om mee te stoeien ,ik kan ook alles los instellen ,maar heb meestal dat het op niks uitdraait :( heb wel het boek doorgelezen ,maar ben ook inderdaad vergeten waar alles voor was en of nu juist korter of langer moet instellen ,want je hebt met 3 instellingen te maken geloof ik en het een hangt samen met het ander :roll: Heb niet zo'n hele duren camera hoor het is een Fujifilm FinePix S2950HD ,maar alle zit er wel op ! Ga me morgen maar eens verdiepen in de materie :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Mooi in het donker...

Bericht door Odelot »

Ja moet je maar is doen.

@RaydeJee: Ik heb een canon 450D met een origineel objectief wat bij de camera zat, 18-55 mm. Heb wel een paar andere lenzen erbij, maar niet gebruikt hier. Verder een simpel statief :)
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Mooi in het donker...

Bericht door Odelot »

Vooruit, nog eentje :D

Afbeelding
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Mooi in het donker...

Bericht door paco »

wat is de kleur blauw mooi diep zo in het donker :D
Afbeelding
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Mooi in het donker...

Bericht door Thegroov »

Ja, ik denk dat wij met de zwarte auto's daar meer moeite mee zullen hebben. Het blauw komt prachtig uit zo. Zwart is gewoon een zwart vlak 8)
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Mooi in het donker...

Bericht door alfawiel »

heel erg mooie foto zo.
En inderdaad ondanks het donker springt de blauwe kleur er goed uit.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Mooi in het donker...

Bericht door paco »

Thegroov schreef:Ja, ik denk dat wij met de zwarte auto's daar meer moeite mee zullen hebben. Het blauw komt prachtig uit zo. Zwart is gewoon een zwart vlak 8)
ben er ook bang voor :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Mooi in het donker...

Bericht door Odelot »

Net nog een paar geprobeerd maar dat haalde niet zoveel uit op de een of andere manier. Wilde onder een donkere sterrenhemel foto's proberen te maken. Kijken of licht van de sterren genoeg was, maar dan heb ik toch maanlicht nodig met die lens denk ik. Heb nog wel een andere lens die ik de volgende keer is zal proberen.

Afbeelding
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Mooi in het donker...

Bericht door paco »

wel een mooie foto ,maar je ziet wel veel verschil met die anderen .)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Mooi in het donker...

Bericht door Odelot »

Hij stelde op de een of andere manier niet meer scherp op de auto stand. Dan gebeurd er ook niets als je de sluiterknop indrukt. In het donker zelf scherpstellen is niet echt een succes :P
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Plaats reactie