parkeerlichten storing na installatie nieuwe koplampen(led)

Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: parkeerlichten storing na installatie nieuwe koplampen(l

Bericht door Odelot »

Wil je is een paar foto's maken van het lichtbeeld tegen een (liefst witte) muur? Ik ben erg benieuwd naar het lichtbeeld van deze lampen.
Heb mezelf lang verdiept in het modden van dit soort koplampen. En dan met name het gedeelte van de lens. Deze lampen zijn heel geschikt voor xenon, omdat ze geen strooilicht veroorzaken.
Ik modde ze zelf weleens met o.a. morimoto mini H1 lenzen. Die hebben een zeer strak lichtbeeld:

Afbeelding

Afbeelding

De lenzen zelf kun je ook modden. Hiermee kun je dan het lichtbeeld aanpassen, en zo'n mooie diepblauwe bovenkant creeëren. Auto's die je dan tegenkomen zien jouw lichten dan van kleur veranderen. Van knalblauw naar wit etc. Ik vind dat zelf altijd een mooi effect. Heel apart.

Fotootjes:

Afbeelding

Afbeelding

In de VS zijn er complete bedrijfjes die zich puur bezig houden met het modden van koplampen.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Razz20
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: wo nov 02, 2011 23:13

Re: parkeerlichten storing na installatie nieuwe koplampen(l

Bericht door Razz20 »

Ik zal binnenkort even proberen wat fotootjes te maken.

Ik weet wel wat me het eerste opviel is dat ik ook een blauwe rand bij deze koplampen krijg.
Fiat Punto 1.4 T-jet exotica red. 2007 blue&me
___________________________________________
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: parkeerlichten storing na installatie nieuwe koplampen(l

Bericht door Odelot »

O das mooi! Die geeft dat leuke effect. Ben erg benieuwd naar de pics van het lichtbeeld!
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
SylvainFontaine
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: do mar 01, 2012 16:04
Locatie: Maastricht

Re: parkeerlichten storing na installatie nieuwe koplampen(l

Bericht door SylvainFontaine »

ziet er goed uit! 8)
Gebruikersavatar
Rune
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 14:40
Locatie: Genk

Re: parkeerlichten storing na installatie nieuwe koplampen(l

Bericht door Rune »

Waar heb je deze lichten gevonden en voor hoeveel €? Zoek namelijk deze maar dan int zwart :)

Greetz
Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: parkeerlichten storing na installatie nieuwe koplampen(l

Bericht door NHke »

Rune : https://www.dectane.de/index.php?cat=c7 ... 6eb5f0a1c5" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Rune
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 14:40
Locatie: Genk

Re: parkeerlichten storing na installatie nieuwe koplampen(l

Bericht door Rune »

Dankje! Als die led lampjes lichter worden bij het pinken en aangaan van de gewone lichten dan mag et zeker wel door de keuring? weet iemand dat? :p Want hier in België doen ze moeilijk over alles xD
Gebruikersavatar
Razz20
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: wo nov 02, 2011 23:13

Re: parkeerlichten storing na installatie nieuwe koplampen(l

Bericht door Razz20 »

@ rune: Ik heb de lampen gekocht via Emtri Trading Place (http://www.emtri.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)
effe mailen wat je precies wilt dan heeft hij ook vaak alternatieven. Die heeft ze ook in het zwart.
Je moet goed op het e keurmerk letten. Die gelden voor de APK. Bij mijn lampen is het zo dat als je licht uit staat ze vol branden. Als ik me licht aan doe dan worden ze minder vel.


@ odelot
Heb wat fotos gemaakt maar op de foto is de blauwe streep niet goed of helemaal niet te zien ! Was je nog niet vergeten. Zal binnenkort even op andere manier proberen kijken of je dan wel die blauwe gloed ziet.


De storing is bij mijn nu wel zo goed als over van de parkeerlichten gelukkig ! Maar af en toe komt hij toch te voorschijn. Dit is vooral als ik me licht aan heb en vervolgens me licht uit zet dan geeft hij de storing. Misschien toch een weerstandje ertussen plaatsen ?
Zo ja weet iemand ook precies waar dat weerstandje tussen moet komen ??

Hoor het graag alvast bedankt !
Fiat Punto 1.4 T-jet exotica red. 2007 blue&me
___________________________________________
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: parkeerlichten storing na installatie nieuwe koplampen(l

Bericht door Wesley Abarth »

die weerstand moet parallel over je led, en hiermee is gelijk je storing opgeheven.
Gebruikersavatar
Razz20
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: wo nov 02, 2011 23:13

Re: parkeerlichten storing na installatie nieuwe koplampen(l

Bericht door Razz20 »

Oke dus die moet alleen tussen de bedrading van je led. Ik heb inderdaad een aparte drl bedrading voor de leds.

Alleen nu nog de vraag welke hoeveelheid weerstand moet er tussen...
Fiat Punto 1.4 T-jet exotica red. 2007 blue&me
___________________________________________
Gebruikersavatar
Donovanray
Nuovo Arrivato
Berichten: 20
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 17:59
Locatie: Wervershoof

Re: parkeerlichten storing na installatie nieuwe koplampen(l

Bericht door Donovanray »

Razz20 schreef:Oke dus die moet alleen tussen de bedrading van je led. Ik heb inderdaad een aparte drl bedrading voor de leds.

Alleen nu nog de vraag welke hoeveelheid weerstand moet er tussen...
Ik heb even een vraag over je koplampen:
Heb je nog steeds H4 aansluiting of is dat nu H1 geworden? Op de site staat namelijk H1. Maar origineel zit er H4 in een GP.
Dit vraag ik omdat ik nu een H4 Pilot Xenon set er in heb zitten en geen zin heb om weer een nieuwe set te moeten kopen wanneer ik deze koplampen inbouw.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: parkeerlichten storing na installatie nieuwe koplampen(l

Bericht door Wesley Abarth »

@Razz20, er zijn speciale weerstand kabels te koop, onder andere van pilot speciaal voor het stadslicht. Deze zijn er heel eenvoudig tussen te plaatsen.

@Donovanray, zijn hier geen kabels voor? of is het niet mogelijk om op je bestaande set een h1 lamp aan te sluiten, middels nieuwe lampen en fittingen die dan weer op je bestaande set passen?
Gebruikersavatar
Razz20
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: wo nov 02, 2011 23:13

Re: parkeerlichten storing na installatie nieuwe koplampen(l

Bericht door Razz20 »

@ Wesley Abarth

Thanks voor de tip. Dat klinkt al stuk makkelijker ja. Ik ga is effe kijken hoe dat werkt. Ook enig idee waar ik dat kan kopen ? Ik ga wel effe googlen.

@ Donovanray

Ik heb inderdaar h1 lampen in de koplampen zitten. Dit zit standaard in deze koplamp.
Fiat Punto 1.4 T-jet exotica red. 2007 blue&me
___________________________________________
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: parkeerlichten storing na installatie nieuwe koplampen(l

Bericht door Wesley Abarth »

Die van mij zijn ook van Pilot, de led resistor cable. Te halen bij de plaatselijke automaterialen zaak. (de mijne komen van Broekhuizen) maar zijn ook online te bestellen.
Phantom
Junior Stato
Berichten: 299
Lid geworden op: vr apr 06, 2012 19:13

Re: parkeerlichten storing na installatie nieuwe koplampen(l

Bericht door Phantom »

Ik had italiatec led's in mijn GP.

Zwarte om precies te zijn, en met die had ik geen problemen met een storingsmelding.

Dus niet alle aftermarket led's vertonen storingen, die van italiatec hebben kennelijk wel de goede weertands waarde voor het canbus systeem.
Plaats reactie