Autoalarm

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik
Senior Stato
Berichten: 856
Lid geworden op: za okt 23, 2010 22:33

Autoalarm

Bericht door Rik »

Beste mensen,

De laatste paar dagen wordt er bij ons in de buurt veel in auto's ingebroken, afgelopen nacht bij de buurman. Ik vind het voor m'n auto niet zo veilig meer om hem zomaar aan de straat te laten staan, veelal omdat die nogal opvalt.

Nu zit ik er over te denken een alarm erin te laten zetten, maar wil niet zo'n opvallende met al die amerikaanse toeters en bellen, gewoon een subtiel autoalarm. Maar heb geen over-de-top budget hiervoor op het moment.
Iemand hier ervaringen mee, of eventueel tips?

Gr. Rik
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Autoalarm

Bericht door paco »

Je mag wel een van me duitse doggen lenen ,die let er wel op :mrgreen: je hebt van elro hele goedkope autoalarmen ,is alleen een beweging melder die gekoppeld zit aan je toeter ! Maar van een signaal schrikken ze ook niet meer ,je hebt er meer aan om te zorgen dat er geen waardevolle spullen in het zicht liggen !
Afbeelding
Gebruikersavatar
®fighter®
Junior Stato
Berichten: 288
Lid geworden op: zo nov 15, 2009 19:57
Locatie: Westende - Belgie

Re: Autoalarm

Bericht door ®fighter® »

mijn raad als medewerker van Carglass is : handschoenvak open laten en niks waardevol in de wagen laten liggen. eventueel zorgen dat ze de koffer ook kunnen inkijken ...
dapro
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: do feb 10, 2011 21:02

Re: Autoalarm

Bericht door dapro »

bij ons in de buurt is de laatste tijd ook er vaak in auto's ingebroken. Maar 'gelukkig' alleen bij audi's en volkswagens.

Bij mijn broer zijn audi s3 is ook ingebroken inbouwnavigatie eruit en het completen stuur. In diezelfde week bij audi dealer in de buurt ook bij 10 audi's ingebroken en verleden weer nog bij onze buurman zijn volkswagen binnenwerk etc van het deurslot eruit.

Dus het wil niet zeggen als je niks waardevols in je auto heb liggen dat ze er niks uithalen.

Ik denk dat ik met men punto niet al te veel zorgen hoeft te maken omdat de onderdelen relatief goedkoop zijn tov audi en vw.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Autoalarm

Bericht door Wesley Abarth »

Tja je loopt altijd risico, met of zonder alarm, mocht het zover komen dan ben ik gelukkig goed verzekerd.
dapro
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: do feb 10, 2011 21:02

Re: Autoalarm

Bericht door dapro »

en echte pro's weten wel raad met een alarm. maar idd je moet wel zorgen dat je niks in het zicht hebt liggen voor de gelegenheids inbrekers
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Autoalarm

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik heb een Cabriolet gehad (nieuw aangeschaft). Deze heeft een keer een hele dag staan loeien en toeteren. Geen man die op keek.
Als ze willen, nemen ze het toch wel mee. Maar mijn vermoeden is dat de Fiat niet zo in trek is bij het dieven gilde.
De "oude" Golf hier om de hoek is al een paar keer ontdaan van zijn velgen, en ingeslagen voor een radio. Mijn Fiat (en de vorige ook) staan ook altijd buiten, maar ze kijken alleen maar. Misschien is te mooi!
Afbeelding
Plaats reactie