Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Die prijzen golden alleen bij tijdige inschrijving. Nu geldt het standaard tarief weer, of als je VIP lid bent van de GPC de standaard VIP korting.
- alfawiel
- Membre D'Oro
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
- Locatie: Budel Dorplein
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
@ punto XP
voor forum leden dus 480 euro(normale prijs).
VIP leden 420 euro, dus een goede reden om eerst VIP te worden.
voor forum leden dus 480 euro(normale prijs).
VIP leden 420 euro, dus een goede reden om eerst VIP te worden.
Punto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Vandaag even langs geweest bij Savali, vond toch wel dat er iets meer vermogen uit de fiat moest komen.
Ben behoorlijk tevreden tot nu toe met de tuning , auto rijdt een stuk soepelder.
Een aanrader dus.
Groeten Bert.
Ben behoorlijk tevreden tot nu toe met de tuning , auto rijdt een stuk soepelder.
Een aanrader dus.
Groeten Bert.
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Dat vond ik dus ook met de Multijet van Pa. Loopt veel soepeler.
- BartCCC
- Sponsors
- Berichten: 742
- Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
- Locatie: Valkenburg aan de Geul
- Contacteer:
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Ben helaas niet bij die Savali dag geweest en heb me dus niet vooraf ingeschreven, maar volgens mij moet ik het toch ook maar gewoon laten doen. Lijkt me nog meer fun c.q. gebruikersgemak uit de auto halen....
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
- LIKE US on Facebook
- Wesley Abarth
- VIP Membro
- Berichten: 4227
- Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
- Locatie: dongen
- Contacteer:
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Het is vooral de souplesse die de auto krijgt. Het is voor iedere auto met een turbo een absolute aanrader.
- BartCCC
- Sponsors
- Berichten: 742
- Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
- Locatie: Valkenburg aan de Geul
- Contacteer:
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Merkte dat toen bij de Alfa 166 ook. Niet dat ik zo'n hardrijder ben, absoluut niet, maar leek wel alsof de motor een astma pompje had gekregen en het allemaal minder moeite kostte. Vooral voor de souplesse en wat meer trekkracht 'als het even moet' zijn mijn redenen om het hier verkocht te krijgen hehe.
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
- LIKE US on Facebook
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Vandaag is de Pevo Mjet gekieteld door Savali en wat een verschil met de standaard afstelling! Veel betere gas respons en hij blijft duwen tot 4000 toeren, inderdaad erg handig bij inhalen. Ben er blij mee ondanks dat ik geen scheurneus ben is het soms toch wel leuk om een keer gas te geven en menig ander eco merk naar je uitlaat te laten kijken. Ook een paar foto's bij Vireo en met mijn 17"velgen. -]
Laatst gewijzigd door HenkN op za apr 14, 2012 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- alfawiel
- Membre D'Oro
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
- Locatie: Budel Dorplein
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Is er al iemand met een MJ85 die de uitdraai voor/na tuning al heeft?
Als ik het goed begrepen heb zou Ronald die per mail nasturen.
Als ik het goed begrepen heb zou Ronald die per mail nasturen.
Punto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
interieur bordeauxrood , 208 velgen
- Roderick
- Membre D'Oro
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
- Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
- Contacteer:
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
In eerste instantie wilde Ronald de computer aansluiten, tunen en me op pad sturen.. Echter heb ik gevraagd of hij hem toch even op de rollerbank wilde zetten, zo gezegd zo gedaan en hebben een max vermogen testje gedaan, geen uitgebreide test oid hoor..
Voor het tunen kwam dit uit op 52kW en na het tunen op 64kW.
52kW * 1,359 * 1,2 = 84,8pk
64kW * 1,359 * 1,2 = 104,1pk
Het koppel weet ik (nog) niet, daar kan ik wel achter komen (lang verhaal) zal het binnenkort even uitrekenen.
Heeft Nautica niet een uitdraai ontvangen Ronald?
EDIT, onderstaand bericht heb ik uit mijn eigen topic gekopieerd:
"vrijdag de 13e", ik geloof er niet in, maar op zo'n dag als gister dat je "iets" gaat doen wat toch wel heel erg besproken is op dit forum, namelijk het chippen van mijn PE, houd je toch in je achterhoofd dat alles wel heel erg goed verloopt en er is dus helemaal niks gebeurd, sterker nog, het was helemaal perfect!!
Eenmaal bij Ronald aangekomen, kopje koffie genomen en kort daarna mocht ik de PE naar binnen rijden en kon hij op de bank even ingereden worden, 52kW was de eerste ongetunede run (52kW * 1,359 * 1,20 = 84,8pk) (1,359 = omrekenfactor kW > PK & 1,2 = 20% aandrijvingsverliezen, volgens Ronald was dit 25%, maar ik neem liever iets minder aan) na de pc aangesloten te hebben en de upgrade te hebben uitgevoerd, resulteerde de tweede run voor een 64kW!! (64kW * 1,359 * 1,20 = 104,1pk) Ook al had ik nog geen meter gereden, van dat cijfertje werd ik wel warm
Samen met Ronald even een rondje gereden en je merkte het zelfs als passagier dat hij langer soepeler doorging... Ronald was ook te vrede na de financiele afhandeling, zelf achter het stuur gekropen en lekker naar huis gesoeft, top!
Wat valt mij op:
- de gaspedaal reactie is verfijnder en iets toegenomen; gevoelsmatig hoef ik het pedaal niet zo ver in te drukken om wat los te maken in de motor, het lijkt dus alsof het gaspedaal een kortere slag heeft gekregen
- bij het optrekken vanuit stilstand is het dalletje verdwenen, je kan vloeiender wegrijden wat fijn voor jezelf is, maar ook voor je passagiers geef je echter een dotje meer gas, dan krijgt het vleugeltjes en zit er toch best een flinke duw in de rug op je te wachten
- naast de 2 dingen die ik hierboven noem, is er weinig verandert in het toeren gebied van 900-2250rpm, het koppel lijkt toegenomen te zijn, maar wellicht wil ik wel dat dit zo is... twijfelachtig!
- vanaf 2250tpm rij ik opeens in een andere auto...een benzine wellicht...? Dat ding blijft nu maar doortrekken, als ik voorheen boven de 2500tpm kwam, vond ik het geen gevoel, alsof het torretje snakte naar een beetje extra lucht en dat weerhield me veelal om door te trekken. Nu ik voel dat dit geen enkel probleem is, heb ik hier ook minder moeite mee om dit toeren gebied op te zoeken en dan merk je daar nog heel wat vermogen zat verscholen... Benzine? Ja, ik zei echt benzine.. Door dat je nu meer kan doortrekken en het spelletje later ophoud dan wat je gewend bent, lijkt het meer op een benzine waarbij het in het bij de untuned versie vanaf 2250tpm berg afwaarts gaat, loopt de lijn na het tunen nog door, zo voelt het tenminste I LIKE IT!
- het verbruik....? Pfff, geeen idee en daarnaast zou dat nu een heel verkeerd beeld geven
Er staat nog maar 100km op sinds gister middag, maar deze 100km zijn mij tot dus ver zeer goed bevallen! Thnx Ronald .)
Voor het tunen kwam dit uit op 52kW en na het tunen op 64kW.
52kW * 1,359 * 1,2 = 84,8pk
64kW * 1,359 * 1,2 = 104,1pk
Het koppel weet ik (nog) niet, daar kan ik wel achter komen (lang verhaal) zal het binnenkort even uitrekenen.
Heeft Nautica niet een uitdraai ontvangen Ronald?
EDIT, onderstaand bericht heb ik uit mijn eigen topic gekopieerd:
"vrijdag de 13e", ik geloof er niet in, maar op zo'n dag als gister dat je "iets" gaat doen wat toch wel heel erg besproken is op dit forum, namelijk het chippen van mijn PE, houd je toch in je achterhoofd dat alles wel heel erg goed verloopt en er is dus helemaal niks gebeurd, sterker nog, het was helemaal perfect!!
Eenmaal bij Ronald aangekomen, kopje koffie genomen en kort daarna mocht ik de PE naar binnen rijden en kon hij op de bank even ingereden worden, 52kW was de eerste ongetunede run (52kW * 1,359 * 1,20 = 84,8pk) (1,359 = omrekenfactor kW > PK & 1,2 = 20% aandrijvingsverliezen, volgens Ronald was dit 25%, maar ik neem liever iets minder aan) na de pc aangesloten te hebben en de upgrade te hebben uitgevoerd, resulteerde de tweede run voor een 64kW!! (64kW * 1,359 * 1,20 = 104,1pk) Ook al had ik nog geen meter gereden, van dat cijfertje werd ik wel warm
Samen met Ronald even een rondje gereden en je merkte het zelfs als passagier dat hij langer soepeler doorging... Ronald was ook te vrede na de financiele afhandeling, zelf achter het stuur gekropen en lekker naar huis gesoeft, top!
Wat valt mij op:
- de gaspedaal reactie is verfijnder en iets toegenomen; gevoelsmatig hoef ik het pedaal niet zo ver in te drukken om wat los te maken in de motor, het lijkt dus alsof het gaspedaal een kortere slag heeft gekregen
- bij het optrekken vanuit stilstand is het dalletje verdwenen, je kan vloeiender wegrijden wat fijn voor jezelf is, maar ook voor je passagiers geef je echter een dotje meer gas, dan krijgt het vleugeltjes en zit er toch best een flinke duw in de rug op je te wachten
- naast de 2 dingen die ik hierboven noem, is er weinig verandert in het toeren gebied van 900-2250rpm, het koppel lijkt toegenomen te zijn, maar wellicht wil ik wel dat dit zo is... twijfelachtig!
- vanaf 2250tpm rij ik opeens in een andere auto...een benzine wellicht...? Dat ding blijft nu maar doortrekken, als ik voorheen boven de 2500tpm kwam, vond ik het geen gevoel, alsof het torretje snakte naar een beetje extra lucht en dat weerhield me veelal om door te trekken. Nu ik voel dat dit geen enkel probleem is, heb ik hier ook minder moeite mee om dit toeren gebied op te zoeken en dan merk je daar nog heel wat vermogen zat verscholen... Benzine? Ja, ik zei echt benzine.. Door dat je nu meer kan doortrekken en het spelletje later ophoud dan wat je gewend bent, lijkt het meer op een benzine waarbij het in het bij de untuned versie vanaf 2250tpm berg afwaarts gaat, loopt de lijn na het tunen nog door, zo voelt het tenminste I LIKE IT!
- het verbruik....? Pfff, geeen idee en daarnaast zou dat nu een heel verkeerd beeld geven
Er staat nog maar 100km op sinds gister middag, maar deze 100km zijn mij tot dus ver zeer goed bevallen! Thnx Ronald .)
Laatst gewijzigd door Roderick op za apr 14, 2012 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Is er altijd 20% verlies op de wielen tov motor?
Of is dat een vast verlies? Het lijkt me dat de aandrijflijn niet meer weerstand krijgt bij een zwaardere motor?
Of is dat een vast verlies? Het lijkt me dat de aandrijflijn niet meer weerstand krijgt bij een zwaardere motor?
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
[- het verbruik....? Pfff, geeen idee en daarnaast zou dat nu een heel verkeerd beeld geven
Daar ben ik al achter , was al niet echt zuinig orgineel (1 op 20 max'') nu 1 op 16 met een redelijke zware rechtervoet , maar het plezier des te meer.
Daar ben ik al achter , was al niet echt zuinig orgineel (1 op 20 max'') nu 1 op 16 met een redelijke zware rechtervoet , maar het plezier des te meer.
- Sunrise
- Dedito
- Berichten: 7609
- Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
- Locatie: Het mooie Brabantse Land
- Contacteer:
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
KLIK ~]punto-xp schreef:Alleen kan ik nergens de prijzen vinden van wat dit nu presies kost. Kan dit ook niet vinden van de site van Savali.
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Zaterdag bij Ronald geweest, inmiddels een paar honderd kilometer gereden maar het verschil is goed merkbaar!
Veel soepeler, over een veel breder gebied voldoende vermogen en koppel en van het turbogat is slechts nog een klein gaatje overgebleven.
Volgend weekend naar de Ardennen, dan dus ook wat ervaringen met een volgepakte auto in de heuvels.
Wat mij erg beviel was de opmerking: Als er nog dingen niet bevallen, laat het even weten, we kunnen het volledig personaliseren.
Veel soepeler, over een veel breder gebied voldoende vermogen en koppel en van het turbogat is slechts nog een klein gaatje overgebleven.
Volgend weekend naar de Ardennen, dan dus ook wat ervaringen met een volgepakte auto in de heuvels.
Wat mij erg beviel was de opmerking: Als er nog dingen niet bevallen, laat het even weten, we kunnen het volledig personaliseren.
- Roderick
- Membre D'Oro
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
- Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
- Contacteer:
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Ik had bedacht om heel veel te filmen en foto's te maken, maar dat is uiteindelijk helemaal anders gelopen...ik had namelijk 2 handige dudes bij me, die deze taak graag op zich namen en zie hier het resultaat!
Punto Evo 1.3 Multijet SaVaLi tuning en om het af te maken, samen met een stukje toeren met 2 motorfietsen
HNPmz_Q2dAw
Don't forget to watch it in HD!
All credits to;
- Camera: Daniel & Stefan
- Driving PE: Roderick
- Driving BMW R100-Suzuki GS500; Daniel & Stefan
- Editing by Stefan
Punto Evo 1.3 Multijet SaVaLi tuning en om het af te maken, samen met een stukje toeren met 2 motorfietsen
HNPmz_Q2dAw
Don't forget to watch it in HD!
All credits to;
- Camera: Daniel & Stefan
- Driving PE: Roderick
- Driving BMW R100-Suzuki GS500; Daniel & Stefan
- Editing by Stefan