Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Ik wil mijn punto evo multijet laten tunen

Peiling eindigde op ma feb 14, 2011 17:28

a) Ik heb belang bij zoveel mogelijk PK's (=snelheid)
3
2%
b) Ik heb belang bij zoveel mogelijk Nm (=trekkracht)
18
11%
c) Ik wil beide MAXIMAAL
21
12%
d) Ik wil chiptunen en geen aparte box
29
17%
e) Ik wil zelf via een rollenbaan de "winst" checken
17
10%
f) Ik wil garantie
28
17%
g) Ik vind tunen niet nodig
13
8%
h) Ik wil dat het forum bemiddelt voor een gunstige prijs
22
13%
i) Ik wil het dit jaar nog (2011)
18
11%
 
Totaal aantal stemmen: 169

Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door scoop »

Die prijzen golden alleen bij tijdige inschrijving. Nu geldt het standaard tarief weer, of als je VIP lid bent van de GPC de standaard VIP korting.
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door alfawiel »

@ punto XP
voor forum leden dus 480 euro(normale prijs).
VIP leden 420 euro, dus een goede reden om eerst VIP te worden.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
bertxl
Nuovo Arrivato
Berichten: 59
Lid geworden op: wo mar 30, 2011 17:59

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door bertxl »

Vandaag even langs geweest bij Savali, vond toch wel dat er iets meer vermogen uit de fiat moest komen.
Ben behoorlijk tevreden tot nu toe met de tuning , auto rijdt een stuk soepelder.
Een aanrader dus.


Groeten Bert.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door tonyvandenbroek »

Dat vond ik dus ook met de Multijet van Pa. Loopt veel soepeler.
Afbeelding
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door BartCCC »

Ben helaas niet bij die Savali dag geweest en heb me dus niet vooraf ingeschreven, maar volgens mij moet ik het toch ook maar gewoon laten doen. Lijkt me nog meer fun c.q. gebruikersgemak uit de auto halen....
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Wesley Abarth »

Het is vooral de souplesse die de auto krijgt. Het is voor iedere auto met een turbo een absolute aanrader.
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door BartCCC »

Merkte dat toen bij de Alfa 166 ook. Niet dat ik zo'n hardrijder ben, absoluut niet, maar leek wel alsof de motor een astma pompje had gekregen en het allemaal minder moeite kostte. Vooral voor de souplesse en wat meer trekkracht 'als het even moet' zijn mijn redenen om het hier verkocht te krijgen hehe.
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
HenkN
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: di mar 22, 2011 20:04

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door HenkN »

Vandaag is de Pevo Mjet gekieteld door Savali en wat een verschil met de standaard afstelling! Veel betere gas respons en hij blijft duwen tot 4000 toeren, inderdaad erg handig bij inhalen. Ben er blij mee ondanks dat ik geen scheurneus ben is het soms toch wel leuk om een keer gas te geven en menig ander eco merk naar je uitlaat te laten kijken. Ook een paar foto's bij Vireo en met mijn 17"velgen. -] AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door HenkN op za apr 14, 2012 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door alfawiel »

Is er al iemand met een MJ85 die de uitdraai voor/na tuning al heeft?
Als ik het goed begrepen heb zou Ronald die per mail nasturen.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Roderick »

In eerste instantie wilde Ronald de computer aansluiten, tunen en me op pad sturen.. Echter heb ik gevraagd of hij hem toch even op de rollerbank wilde zetten, zo gezegd zo gedaan en hebben een max vermogen testje gedaan, geen uitgebreide test oid hoor..

Voor het tunen kwam dit uit op 52kW en na het tunen op 64kW.
52kW * 1,359 * 1,2 = 84,8pk
64kW * 1,359 * 1,2 = 104,1pk

Het koppel weet ik (nog) niet, daar kan ik wel achter komen (lang verhaal) zal het binnenkort even uitrekenen.

Heeft Nautica niet een uitdraai ontvangen Ronald?


EDIT, onderstaand bericht heb ik uit mijn eigen topic gekopieerd:
"vrijdag de 13e", ik geloof er niet in, maar op zo'n dag als gister dat je "iets" gaat doen wat toch wel heel erg besproken is op dit forum, namelijk het chippen van mijn PE, houd je toch in je achterhoofd dat alles wel heel erg goed verloopt :) en er is dus helemaal niks gebeurd, sterker nog, het was helemaal perfect!!

Eenmaal bij Ronald aangekomen, kopje koffie genomen en kort daarna mocht ik de PE naar binnen rijden en kon hij op de bank even ingereden worden, 52kW was de eerste ongetunede run (52kW * 1,359 * 1,20 = 84,8pk) (1,359 = omrekenfactor kW > PK & 1,2 = 20% aandrijvingsverliezen, volgens Ronald was dit 25%, maar ik neem liever iets minder aan) na de pc aangesloten te hebben en de upgrade te hebben uitgevoerd, resulteerde de tweede run voor een 64kW!! (64kW * 1,359 * 1,20 = 104,1pk) :-] Ook al had ik nog geen meter gereden, van dat cijfertje werd ik wel warm ;)

Samen met Ronald even een rondje gereden en je merkte het zelfs als passagier dat hij langer soepeler doorging... Ronald was ook te vrede :) na de financiele afhandeling, zelf achter het stuur gekropen en lekker naar huis gesoeft, top!

Wat valt mij op:
- de gaspedaal reactie is verfijnder en iets toegenomen; gevoelsmatig hoef ik het pedaal niet zo ver in te drukken om wat los te maken in de motor, het lijkt dus alsof het gaspedaal een kortere slag heeft gekregen
- bij het optrekken vanuit stilstand is het dalletje verdwenen, je kan vloeiender wegrijden wat fijn voor jezelf is, maar ook voor je passagiers :) geef je echter een dotje meer gas, dan krijgt het vleugeltjes en zit er toch best een flinke duw in de rug op je te wachten
- naast de 2 dingen die ik hierboven noem, is er weinig verandert in het toeren gebied van 900-2250rpm, het koppel lijkt toegenomen te zijn, maar wellicht wil ik wel dat dit zo is... twijfelachtig!
- vanaf 2250tpm rij ik opeens in een andere auto...een benzine wellicht...? Dat ding blijft nu maar doortrekken, als ik voorheen boven de 2500tpm kwam, vond ik het geen gevoel, alsof het torretje snakte naar een beetje extra lucht en dat weerhield me veelal om door te trekken. Nu ik voel dat dit geen enkel probleem is, heb ik hier ook minder moeite mee om dit toeren gebied op te zoeken en dan merk je daar nog heel wat vermogen zat verscholen... Benzine? Ja, ik zei echt benzine.. Door dat je nu meer kan doortrekken en het spelletje later ophoud dan wat je gewend bent, lijkt het meer op een benzine :) waarbij het in het bij de untuned versie vanaf 2250tpm berg afwaarts gaat, loopt de lijn na het tunen nog door, zo voelt het tenminste :) I LIKE IT! :-]
- het verbruik....? Pfff, geeen idee en daarnaast zou dat nu een heel verkeerd beeld geven :oops:

Er staat nog maar 100km op sinds gister middag, maar deze 100km zijn mij tot dus ver zeer goed bevallen! Thnx Ronald .)
Laatst gewijzigd door Roderick op za apr 14, 2012 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Vin_cent
Junior Stato
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 21:33

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Vin_cent »

Is er altijd 20% verlies op de wielen tov motor?

Of is dat een vast verlies? Het lijkt me dat de aandrijflijn niet meer weerstand krijgt bij een zwaardere motor?
bertxl
Nuovo Arrivato
Berichten: 59
Lid geworden op: wo mar 30, 2011 17:59

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door bertxl »

[- het verbruik....? Pfff, geeen idee en daarnaast zou dat nu een heel verkeerd beeld geven :oops:

Daar ben ik al achter , was al niet echt zuinig orgineel (1 op 20 max'') nu 1 op 16 met een redelijke zware rechtervoet , maar het plezier des te meer.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Sunrise »

punto-xp schreef:Alleen kan ik nergens de prijzen vinden van wat dit nu presies kost. Kan dit ook niet vinden van de site van Savali.
KLIK ~]
Luuc
Nuovo Arrivato
Berichten: 58
Lid geworden op: zo okt 09, 2011 16:57

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Luuc »

Zaterdag bij Ronald geweest, inmiddels een paar honderd kilometer gereden maar het verschil is goed merkbaar!

Veel soepeler, over een veel breder gebied voldoende vermogen en koppel en van het turbogat is slechts nog een klein gaatje overgebleven.

Volgend weekend naar de Ardennen, dan dus ook wat ervaringen met een volgepakte auto in de heuvels.

Wat mij erg beviel was de opmerking: Als er nog dingen niet bevallen, laat het even weten, we kunnen het volledig personaliseren.
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Roderick »

Ik had bedacht om heel veel te filmen en foto's te maken, maar dat is uiteindelijk helemaal anders gelopen...ik had namelijk 2 handige dudes bij me, die deze taak graag op zich namen en zie hier het resultaat!

Punto Evo 1.3 Multijet SaVaLi tuning en om het af te maken, samen met een stukje toeren met 2 motorfietsen :)
HNPmz_Q2dAw
Don't forget to watch it in HD!

All credits to;
- Camera: Daniel & Stefan
- Driving PE: Roderick
- Driving BMW R100-Suzuki GS500; Daniel & Stefan
- Editing by Stefan
Plaats reactie