Gloeibougie te vast

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ElzaNL
Junior Stato
Berichten: 461
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 15:19
Locatie: Fryslân

Gloeibougie te vast

Bericht door ElzaNL »

Tijdens een welverdiende en broodnodige flinke onderhoudsbeurt voor de GP 1.9 incl. vervangen gloeibougies bleek 1 van de 4 zo vast te zitten dat hij er zonder slopen niet uit gehaald kon worden. Nu zijn er 3 vervangen en deze ene blijven zitten omdat het risico dat ie breekt te groot leek. Om hem er dan uit te krijgen moet de hele kop eraf met alle kosten vandien.

Tenzij iemand hier nog een alternatief idee over heeft?
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Gloeibougie te vast

Bericht door Thegroov »

Er is wel een standaard alternatief, maar ook niet zo'n fijne.
Dan boren ze hem uit, tappen ze een nieuwe grotere schroefdraad, daar weer een losse schroefdraad in (helicoil) en dan een nieuwe gloeispiraal er in.
Of inderdaad een andere gereviseerde kop d'r op.
Gebruikersavatar
ElzaNL
Junior Stato
Berichten: 461
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 15:19
Locatie: Fryslân

Re: Gloeibougie te vast

Bericht door ElzaNL »

:( dan maar even afwachten of deze drie het goed genoeg doen. Wel irritant dat de melding op de display blijft branden. Misschien kunnen ze die nog wel uitzetten voor me.

Dank je. ~]
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Gloeibougie te vast

Bericht door swans »

als ze hem uitboren, zit je wel met spanen in je cilinderkop, lijkt me ook niet een heel fijn idee!

en de meeste garage's hebben inderdaad wel helicoils of v-coils, maar ik betwijfel of ze deze ook in gasdraad zullen hebben! gezien de kosten van 1 set (+- 200 euro).... kan ook best zijn dat het gewoon metrisch fijn is deze zijn waarschijnlijk IETS goedkoper maar niet veel


wat ook nog zou kunnen, is hem inderdaad uitboren maar dan dan kleinder dan de boordiameter van de draad, dan komt de spanning eraf en zou je hem er zo uit moeten kunnen halen!




als je zelf je kop eraf haalt wilt ik hem nog wel voor je herstellen :roll:
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Gloeibougie te vast

Bericht door Thegroov »

Bij onze Hyundai bus (drie auto's geleden) heeft de garage er drie afgebroken van de vier. Ze hebben toen voor € 500,- een gereviseerde kop erop gezet. Was goedkoper dan herstellen. Het was ook de laatste keer dat ik bij die garage geweest ben....
@swans Ik denk dat ze vóór het uitboren dan eerst de kop eraf moeten halen.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Gloeibougie te vast

Bericht door swans »

:) Ik ben machinaal verspaner, geen monteur!.....
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
ElzaNL
Junior Stato
Berichten: 461
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 15:19
Locatie: Fryslân

Re: Gloeibougie te vast

Bericht door ElzaNL »

-] ik ben financieel administrateur ...... met redelijk handige handen maar niet om zelf even zulke dingen te doen.

wel bedankt voor het aanbod :D
ADRIE
Junior Stato
Berichten: 366
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 19:08
Locatie: Wagenborgen

Re: Gloeibougie te vast

Bericht door ADRIE »

Wie weet heeft meneer Snap-On er een speciaal tooltje voor om ze hoogfrequent eruit te trillen.
Plaats reactie