Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?

Alles wat met Fiat te maken heeft.
Gebruikersavatar
Lars
Senior Stato
Berichten: 751
Lid geworden op: wo dec 28, 2011 17:06

Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?

Bericht door Lars »

Dubbelklikken om hem op slot te doen heeft zo te zien iedereen last van ^^

Als ik haar in de verte zie staan op het "open-knopje" drukken tot de deuren ontgrendelen terwijl de sleutels nog in mijn broekzak steken.

Vaak kijken naar kleine details die niet mooi zijn afgewerkt (word ik ongelukkig van) :(

Als je hem achterlaat eens achterom kijken na enkele meters (of meerdere keren achterom)

Hem in eerste zetten terug neutraal en dan weer in eerste (voelt soepelder aan)
Trotse eigenaar van:
Abarth Punto Evo EsseEsse =)
Gebruikersavatar
Chem
Nuovo Arrivato
Berichten: 137
Lid geworden op: do mei 11, 2006 7:56

Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?

Bericht door Chem »

Ik kantel de luchtroosters op de middenconsole nooit, maar laat ze altijd kaarsrecht staan. Die 2 roosters naast elkaar hebben namelijk ongeveer dezelfde vorm als de bovenste grill van de GP en zo kan ik van binnen een beetje ervaren hoe mooi de auto van buiten eruit ziet :D
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?

Bericht door Thegroov »

:mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Junkie_AKA_TTJ
Senior Stato
Berichten: 667
Lid geworden op: za mei 26, 2012 19:44
Locatie: Nieuwveen
Contacteer:

Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?

Bericht door Junkie_AKA_TTJ »

Chem schreef:Ik kantel de luchtroosters op de middenconsole nooit, maar laat ze altijd kaarsrecht staan. Die 2 roosters naast elkaar hebben namelijk ongeveer dezelfde vorm als de bovenste grill van de GP en zo kan ik van binnen een beetje ervaren hoe mooi de auto van buiten eruit ziet :D
:mrgreen:
Afbeelding
GP 2008 1.2 8V

-Powerbox 75PK
-Eibach Sportline
-17inch Black/Redlip (breedte-set)
-Poliset Backspoiler Special Edition
-Red/Smoke-LED's
-DTM-Demper
-Booskijkers Stile-Italia.net
-Middenarmsteun
Giordino
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?

Bericht door Giordino »

RaydeJee schreef:Ik zet hem altijd 2x op slot. Dan heb ik hem al dicht gedaan, maar ben ik het weer vergeten. Voor de zekerheid druk ik nog maar eens op dat knopje dan. :roll:
Samen here :lol:
Lars schreef:Dubbelklikken om hem op slot te doen heeft zo te zien iedereen last van ^^

Als ik haar in de verte zie staan op het "open-knopje" drukken tot de deuren ontgrendelen terwijl de sleutels nog in mijn broekzak steken.

Als je hem achterlaat eens achterom kijken na enkele meters (of meerdere keren achterom)
Haha ook dat doe ik :mrgreen: Nee hoor ben niet paranoïde echt niet :roll: :mrgreen:
Mijn Abarth Punto Evo
Volg ons op Instagram Afbeelding
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?

Bericht door swans »

Chem schreef:Ik kantel de luchtroosters op de middenconsole nooit, maar laat ze altijd kaarsrecht staan. Die 2 roosters naast elkaar hebben namelijk ongeveer dezelfde vorm als de bovenste grill van de GP en zo kan ik van binnen een beetje ervaren hoe mooi de auto van buiten eruit ziet :D

Mijn roosters staan ook altijd kaars recht uitgelijnd,... puur omdat het er anders wat slordig uitziet!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?

Bericht door paco »

Chem schreef:Ik kantel de luchtroosters op de middenconsole nooit, maar laat ze altijd kaarsrecht staan. Die 2 roosters naast elkaar hebben namelijk ongeveer dezelfde vorm als de bovenste grill van de GP en zo kan ik van binnen een beetje ervaren hoe mooi de auto van buiten eruit ziet :D
Vind hem super gevonden ,daar is over nagedacht :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robinh
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: wo apr 09, 2014 10:49
Locatie: Rijen

Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?

Bericht door Robinh »

** even de stof er af poetsen **

Zo, leuke topic om te lezen hoor. :lol:

Ik heb altijd de tik dat als ik voor een stoplicht sta om af te slaan, te controleren of de knipperlichten van een andere auto
gelijk lopen aan die van mij..

Hoe hou je iemand die staat te wachten bezig? :)
Nu: Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet Emotion uit 11/2007
Gekocht op 08-04-2014 met 94.600KM op de teller.
Voorheen: Ford Mondeo Ghia 2.5V6 uit 04/2003.
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?

Bericht door EvoDaan »

Haha zeer herkenbaar, kom er mar weinig tegen die exact gelijk gaan :P
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
Gebruikersavatar
Robinh
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: wo apr 09, 2014 10:49
Locatie: Rijen

Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?

Bericht door Robinh »

Haha ja precies, even kijken welke "sneller" gaat, soms is de vertraging zo klein dat je het verschil pas echt merkt na een seconde of 20.
Lijk wel gek..... :lol:
Nu: Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet Emotion uit 11/2007
Gekocht op 08-04-2014 met 94.600KM op de teller.
Voorheen: Ford Mondeo Ghia 2.5V6 uit 04/2003.
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?

Bericht door BramvE »

Ergernis/tic waar ik niks aan doe: het continu brandende 'cruise control' verklikkertje; ik gebruik 'm echter te vaak om hem volledig uit te draaien

Wel altijd doen: hoofdsteuntjes achterbank omlaag :lol: en natuurlijk het sigaret-logootje op het knopje van de sigarettenaansteker: die moet netjes recht zitten als hij er al inzit (hoewel ik niet rook en dus de aansteker nooit gebruik, hou ik er niet van als er standaard USB plugjes insteken :lol: )
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?

Bericht door Rudabroda »

Even het stof er af poetsen..
bijna iedereen schreef:Ik zet hem altijd 2x op slot. Dan heb ik hem al dicht gedaan, maar ben ik het weer vergeten. Voor de zekerheid druk ik nog maar eens op dat knopje dan. :roll:
Idem.. dat doe ik dus ook. Opletten dat je niet gelijk de achterklep opend aangezien de knopjes vrij klein zijn. Ben al eens weg gereden met een "open" achterklep.
bijna iedereen schreef:Dubbelklikken om hem op slot te doen heeft zo te zien iedereen last van ^^
Idem.. doe ik ook weer.
bijna iedereen schreef:Als je hem achterlaat eens achterom kijken na enkele meters (of meerdere keren achterom)
Yep.. ook.

Wat ik ook doe als ik hem in de verte zie staan op het "open-knopje" drukken. Met name voor de mensen in de buurt of onoplettende moeders met boodschappen karren.
Onder het mom: Let op! Ik heb je in de gaten. Nu zie ik redelijk afschrikwekkend uit dus het werkt best goed. -]
Voor de rest gaat het redelijk OK met me.. 8)
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
Gebruikersavatar
Jan_Kol
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: vr mei 24, 2013 16:53
Locatie: Meppel

Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?

Bericht door Jan_Kol »

Twee keer het knopje op slot doe ik altijd. Maar dat is vooral omdat ik denk dat de z.g. Deadlock aanwezig is al kan ik maar niet ontdekken of die voorziening echt aanwezig is. Maar ja, als die er is is het nuttig.
Deadlock zou, voor zover ik heb begrepen, inhouden dat als iemand een ruitje vernielt om in de auto te komen de deur ook van binnenuit niet geopend kan worden en dan is inbreken best lastig.

Mijn echte tik is of het raampje wel dicht is. Ik kom nl. vaak een parkeerplaats op met een slagboom en dan moet ik die slagboom laten openen. Daarvoor moet dus het raampje open en vaak betwijfel ik of ik het wel heb gesloten. Om dat probleem op te lossen denk ik er over om een raamsluitautomaatje te laten plaatsen, zodat als ik het vergeten ben, het raampje toch dicht gaat als ik de auto op slot doe want dat vergeet ik eigenlijk nooit (afkloppen maar weer).

Jan
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?

Bericht door Thegroov »

Hey Jan, kan je dat deadlock-systeem niet gewoon uitproberen door er in te blijven zitten, dubbel op slot doen en dan kijken of je de deur met de hand open krijgt?
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?

Bericht door Thegroov »

Als hij op slot staat op een parkeerterrein en ik maak allen de achterklep open om boodschappen er in te leggen en dan weer weg te gaan, dan weet ik dat hij nog steeds op slot staat, maar dan ga ik nooit weg zonder alsnog het sluitknopje in te drukken en elke keer te concluderen dat hij inderdaad nog steeds op slot stond :shock:
Plaats reactie