demonteren achterwisser

Plaats reactie
Evo-R
Berichten: 3
Lid geworden op: do jul 26, 2012 20:44

demonteren achterwisser

Bericht door Evo-R »

Vannacht vond iemand het blijkbaar nodig om de achterwisser van punto evo af te breken, altijd leuk zo'n verrassing. Er moet nu vanaf de voet een hele nieuwe wisser op. Ik heb zojuist een hele nieuwe unit gekocht bij de dealer en dacht dat er zelf wel even op te zetten. Echter krijg ik, nadat de bout er af is gedraaid, de oude/ kapotte wisser met geen mogelijkheid los. Flink wrikken, draaien, trekken of tikken werkt niet. :wink:
Ik zie bij de nieuwe dat het metalen contactdeel conisch afloopt en denk dat het vast gecorrodeerd zit ofzo aan het deel van de auto (lijkt me sterk dat er lijm of loctite tussen zit??).
Net wat kruipolie over de schroefdraad en kieren gespoten om de boel hopelijk te lossen. Morgen maar weer proberen.

Iemand nog suggesties wellicht, of andere technieken?

Cheers!
Goliathus
Junior Stato
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 20:11

Re: demonteren achterwisser

Bericht door Goliathus »

Jammer dat er mensen zijn die niet van ander mans spullen af kunnen blijven.

Hopelijk heb je hier iets aan.
http://www.fiatforum.com/grande-punto-g ... lgate.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: demonteren achterwisser

Bericht door alfawiel »

als je het morgen met de kruipolie niet los krijgt met een kleine poelietrekker loshalen.
Zet wel eerst de moer weer enkele slagen op het schroedraad om beschadiging daarvan de voorkomen.(om los te komen hoeft maar een paar mm speling tussen de moer en de afgebroken wisserarm te zitten)
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
Italia
Junior Stato
Berichten: 348
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 8:23
Locatie: Noord-Holland

Re: demonteren achterwisser

Bericht door Italia »

Als je geen poulietrekker hebt. Gebruik je twee hamers. Eentje zet je tegen de zijkant aan en de tweede sla je voorzichtig tegen de andere zijkant aan. Dan moet hij los schieten. Dus niet op he schtroefdraad maar tegen de wisservoet aan. Pas wel op dat je je achterraam er niet uit slaat :lol:

Dit moet vrij simpel gaan, ander een trekkertje regelen/lenen.

Succes
Abarth GP Wit, spiegels in de Italiaanse kleuren, veel plezier ///// Non parole, ma fatti !..
CarMechanic
Nuovo Arrivato
Berichten: 111
Lid geworden op: do okt 14, 2010 12:50

Re: demonteren achterwisser

Bericht door CarMechanic »

Deze kunnen uit ervaring erg vast zitten en wij gebruiken daar een speciaal trekkertje voor, ik zou niet als leek met hamers te werk gaan, doet de dealer het niet even (gratis) voor je? Dit is normaal 5 min werk. Mvg
Evo-R
Berichten: 3
Lid geworden op: do jul 26, 2012 20:44

Re: demonteren achterwisser

Bericht door Evo-R »

dank voor de replies! Is inmiddels gefixt :)
Ivo Herijgers
Senior Stato
Berichten: 515
Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11

Re: demonteren achterwisser

Bericht door Ivo Herijgers »

vertel je ons ook nog hoe?
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Afbeelding
Evo-R
Berichten: 3
Lid geworden op: do jul 26, 2012 20:44

Re: demonteren achterwisser

Bericht door Evo-R »

natuurlijk niet :wink: ... Was uiteindelijk gewoon hard trekken na een halve bus WD40. Speciale tool had zeker geholpen, weet ook dat die er zijn voor dit soort karweitjes maar geen tijd gehad om langs de dealer te rijden.
Plaats reactie