Led kentekenverlichting

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
CRaZy_CoPTeR69
Senior Stato
Berichten: 641
Lid geworden op: do feb 07, 2008 17:46
Locatie: Rotterdam

Led kentekenverlichting

Bericht door CRaZy_CoPTeR69 »

Hallo mede forum gebruikers,

Ik wil ledjes voor me kentekenverlichting hebben maar na een hoop zoekwerk en gepruts ben ik nog niks wijzer.
Ik heb er al een aantal geprobeerd en elke x krijg ik een canbus storing.

Ook na t doorspitten van het forum heb ik eigenlijk geen antwoord gevonden. Ik ben zelf niet zo technisch aangelegd dus zelf weerstandjes erop zetten is voor mij geen optie.
Weet iemand misschien waar je gewoon kant en klare ledjes ken bestellen waar je geen storing van krijg.

Ik heb een Grande Punto uit 2006, ik weet niet of dat nog verschil maakt met de evo of andere jaartallen maar als iemand me zou kunnen helpen Graag!
CRaZy_CoPTeR69 Grande Punto <--- Updated 02-04
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Led kentekenverlichting

Bericht door Wesley Abarth »

Je ontkomt waarschijnlijk niet aan het plaatsen van minimaal 1 weerstand, dit omdat het fiat canbus super gevoelig is voor afwijkende waarde.

Maar dit hoeft helemaal niet moeilijk te zijn, er bestaan van pilot namelijk weerstand kabels, met bijgeleverde kabelklemmetjes. Aan deze kabel zitten 2 draadjes, aan de draad aan je kentekenverlichting ook. Doormiddel van de klemmetjes klik je de draden aan elkaar, en je hebt een weerstand er tussen. Enige probleem kan zijn dat de originele kabels vrij kort zijn en je misschien de bumper even moet demonteren.
Gebruikersavatar
CRaZy_CoPTeR69
Senior Stato
Berichten: 641
Lid geworden op: do feb 07, 2008 17:46
Locatie: Rotterdam

Re: Led kentekenverlichting

Bericht door CRaZy_CoPTeR69 »

Wesley Abarth schreef:Je ontkomt waarschijnlijk niet aan het plaatsen van minimaal 1 weerstand, dit omdat het fiat canbus super gevoelig is voor afwijkende waarde.

Maar dit hoeft helemaal niet moeilijk te zijn, er bestaan van pilot namelijk weerstand kabels, met bijgeleverde kabelklemmetjes. Aan deze kabel zitten 2 draadjes, aan de draad aan je kentekenverlichting ook. Doormiddel van de klemmetjes klik je de draden aan elkaar, en je hebt een weerstand er tussen. Enige probleem kan zijn dat de originele kabels vrij kort zijn en je misschien de bumper even moet demonteren.
Okee en die kabels ken ik op ebay halen of hebbie daar goede Web shops die ze leveren.
Weet je toevallig hoe het precies heet en wat het ongeveer kost?
CRaZy_CoPTeR69 Grande Punto <--- Updated 02-04
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Led kentekenverlichting

Bericht door Wesley Abarth »

Dit is de site van Pilot het gaat dan om de led resistor cable's 5W. Deze wordt verkocht bij de betere automaterialen zaak. Daar hebben ze de kabel vaak ook van een huismerk, net zo goed maar veel goedkoper. De kabel van pilot kost €20, een huismerk €3.
Gebruikersavatar
CRaZy_CoPTeR69
Senior Stato
Berichten: 641
Lid geworden op: do feb 07, 2008 17:46
Locatie: Rotterdam

Re: Led kentekenverlichting

Bericht door CRaZy_CoPTeR69 »

Scheelt nogal! Hartstikke bedankt! Morgen gelijk ff kijken
CRaZy_CoPTeR69 Grande Punto <--- Updated 02-04
Afbeelding
Plaats reactie