Modificatie werkt niet

1200gs
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: zo okt 30, 2011 21:43
Locatie: Twente

Re: Modificatie werkt niet

Bericht door 1200gs »

Andy1234 schreef:Dat is balen :?

Helaas ging vanochtend het motormanagement+waarschuwingslampje branden
Samen met de melding de motor te laten controleren en dat s & s uitgeschakeld is
Dat is geen fijn gevoel als je net door een pak sneeuw aan het ploeteren bent
Wel verder op symptomen gelet,maar merkte niks aan de auto

Bij de dealer uitgelezen en was wat vocht op een sensor volgens hun
Hopelijk was het dit

Succes met de afhandeling verder
Dat is toevallig hier vandaag het zelfde euvel.
Toen mijn vrouw bij de garage was kwam er (toevallig) nog iemand binnen met dit probleem.
Ze hebben de auto uitgelezen maar konden niets vinden.
WillyBilly
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 10:28

Re: Modificatie werkt niet

Bericht door WillyBilly »

Misschien vocht door stuifsneeuw op de verkeerde plek?

Italiaanse producten schijnen niet van sneeuw en kou te houden, de punto vriest dicbt en de fyra valt uit elkaar.
Met jouw deur hoef je niet tegen de mijne te zitten.
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Modificatie werkt niet

Bericht door scoop »

Mijn Punto '2012 (zonder modificatie nog) staat nu ook bij de dealer. Er stond ook al een witte GP actual met dezelfde klachten op het terrein. Ik heb nog niet bevestigd (eerder ontkend) gekregen dat het de problemen met de carterventilatie betreffen, maar gezien het feit dat er nu overal weer mensen opduiken met vergelijkbare klachten houd ik m'n hart vast. Ik heb de Punto nog voordat er een melding verscheen het terrein op kunnen rijden van de dealer. Kort daarvoor kwamen er al flinke rookpluimen uit de uitlaat. Hopelijk is de gevolgschade beperkt. Ik val onder de categorie "al wel aangemeld voor de modificatie, maar nog niet gekregen".

Ik ben benieuwd of de mensen die met de modificatie rond rijden en nu problemen ervaren ook echt de volledige modificatie gekregen hebben. Als dat het geval is en de problemen zijn nog niet verholpen, dan zijn wat mij betreft de rapen gaar en kan FIAT zich opmaken voor een flinke claim aangaande nalatigheid.
Marvin1980
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: zo aug 28, 2011 9:36

Re: Modificatie werkt niet

Bericht door Marvin1980 »

Andy1234 schreef:Dat is balen :?
De mijne heeft ook de modificatie en is nu 15 maanden oud en heeft 22000 op de teller
Geen problemen gehad
Helaas ging vanochtend het motormanagement+waarschuwingslampje branden
Samen met de melding de motor te laten controleren en dat s & s uitgeschakeld is
Dat is geen fijn gevoel als je net door een pak sneeuw aan het ploeteren bent
Wel verder op symptomen gelet,maar merkte niks aan de auto

Bij de dealer uitgelezen en was wat vocht op een sensor volgens hun
Hopelijk was het dit

Succes met de afhandeling verder
De mijne kreeg dit ook, 3 dagen nadat de modificatie was uitgevoerd...
Uitgelezen, "gereset" en na 3 dagen weer bingo...
Uiteindelijk was het een sensor die defect bleek te zijn, al moet ik zeggen ik het wel raar vond.
Nu rijdt ik weer 3 weken probleemloos rond...
Gebruikersavatar
Andy1234
Junior Stato
Berichten: 262
Lid geworden op: di aug 09, 2011 21:53
Locatie: Heerhugowaard

Re: Modificatie werkt niet

Bericht door Andy1234 »

Marvin1980 schreef:
Andy1234 schreef:Dat is balen :?
De mijne heeft ook de modificatie en is nu 15 maanden oud en heeft 22000 op de teller
Geen problemen gehad
Helaas ging vanochtend het motormanagement+waarschuwingslampje branden
Samen met de melding de motor te laten controleren en dat s & s uitgeschakeld is
Dat is geen fijn gevoel als je net door een pak sneeuw aan het ploeteren bent
Wel verder op symptomen gelet,maar merkte niks aan de auto

Bij de dealer uitgelezen en was wat vocht op een sensor volgens hun
Hopelijk was het dit

Succes met de afhandeling verder
De mijne kreeg dit ook, 3 dagen nadat de modificatie was uitgevoerd...
Uitgelezen, "gereset" en na 3 dagen weer bingo...
Uiteindelijk was het een sensor die defect bleek te zijn, al moet ik zeggen ik het wel raar vond.
Nu rijdt ik weer 3 weken probleemloos rond...
Ok,nou ik wacht het wel even af
Vandaag nog geen nieuwe melding gehad
Hopelijk blijft het weg
15-10-2011 My My Life
Fiat Punto Evo 1.3 Mjet My Life 5D underground grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Modificatie werkt niet

Bericht door scoop »

@Andy1234: Ik heb deze melding ongeveer 3 weken terug ook gekregen. Er kunnen wel meerdere oorzaken voor zijn overigens. Bij mij was het de turbodruk sensor in het lucht inlaat traject. De remschakelaar heb ik ook al eens voorbij horen komen bij anderen.

@Art: al meer nieuws m.b.t. hoe compleet jouw modificatie was?
Art
Nuovo Arrivato
Berichten: 49
Lid geworden op: wo sep 17, 2008 9:52

Re: Modificatie werkt niet

Bericht door Art »

ik weet nog niets. Ik heb wel een mooie blauwe 500 Lounge meegekregen... De auto staat in Lelystad, ze waren daar nu wel erg vriendelijk. Ik ben benieuwd hoe en wanneer ze het oplossen. Ik ben wel bang voor de volgende winter als de auto geen garantie meer heeft. Misschien moet ik hem dan maar inruilen, wat ik liever niet doe! Ik houd jullie op de hoogte.
Art
Nuovo Arrivato
Berichten: 49
Lid geworden op: wo sep 17, 2008 9:52

Re: Modificatie werkt niet

Bericht door Art »

Net bij de garage geweest, er is nog niets aan de auto gedaan, ze moeten wachten op Fiat Nederland omdat dit een gemodificeerde Punto is. Nog maar een week met de 500 rijden, geen straf overigens. Wat denken jullie, kan ik meer defecten verwachten achteraf? Zoals aan de katalysator, turbo e.d.? Het is een mooie auto maar mn vertrouwen in hem is wel een beetje weg.
Gebruikersavatar
Andy1234
Junior Stato
Berichten: 262
Lid geworden op: di aug 09, 2011 21:53
Locatie: Heerhugowaard

Re: Modificatie werkt niet

Bericht door Andy1234 »

Art schreef:Net bij de garage geweest, er is nog niets aan de auto gedaan, ze moeten wachten op Fiat Nederland omdat dit een gemodificeerde Punto is. Nog maar een week met de 500 rijden, geen straf overigens. Wat denken jullie, kan ik meer defecten verwachten achteraf? Zoals aan de katalysator, turbo e.d.? Het is een mooie auto maar mn vertrouwen in hem is wel een beetje weg.
Afkloppen hier,maar ik rij nu 1,5 jaar en 23000km in de Punto en geen enkel probleem
Dit is de 2e winter waarvan de vorige uitschieters had van -15 en probleemloos
Nu wel de modificatie
Ik ga er vanuit dat jouw modificatie niet goed is uitgevoerd
Ben er wel benieuwd naar
15-10-2011 My My Life
Fiat Punto Evo 1.3 Mjet My Life 5D underground grey
Afbeelding
Art
Nuovo Arrivato
Berichten: 49
Lid geworden op: wo sep 17, 2008 9:52

Re: Modificatie werkt niet

Bericht door Art »

Ik heb mijn auto gisteren weer opgehaald. Ik heb bijna drie weken in een leenauto gereden. Nieuwe keringen, koppeling en roetfilter zijn geplaatst. De modificatie was goed aangebracht,de dealer en Fiat Nederland snappen niet waarom de auto toch defect ging. Ze zitten er zelf ook mee, Italië werkt kennelijk niet goed mee, Fiat Nederland wil wel. Er is geen nieuwe dynamo ingekomen,dat was niet nodig. De modificatie zelf stelt ook niet veel voor..volgens de dealer twee dunne staafjes die een beetje warm worden. De garage in Lelystad heeft me goed en vriendelijk geholpen en die indruk heb ik ook van Fiat Nederland. Vervelend blijft het wel en het vertrouwen is een beetje weg in de auto.
Nog een vraag: zou de katalysator niet kapot kunnen zijn/gaan doordat daar ook olie doorgelopen is? Roetfilter zit na de kat en die moesten ze vervangen vanwege de olie daarin.
Plaats reactie