BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!

Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!

Bericht door Odelot »

Die sludge is normaal hoor. Daar dient de carterventilatie juist voor. Heeft elke auto. Het gaat erom dat het water wat erin kan zitten niet bevriest. Dat water krijg je juist sneller als je veel korte stukjes rijdt, omdat het dan geen kans krijgt om te verdampen.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Madhouse
Membre D'Oro
Berichten: 1889
Lid geworden op: do sep 15, 2011 19:08
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!

Bericht door Madhouse »

Ik (nouja mijn EVO) ben sinds vanmiddag ook voorzien van de modificatie! :D
Beheerder van het GPC forum.

Ik adverteer op http://www.hifi-markt.nl, jij ook?
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!

Bericht door Odelot »

Mooi :)

Ik vergat het net in mijn vorige bericht te melden. A.s. dinsdag moet ik de evo wegbrengen. Voor die foutmelding die ik nu heb. De modificatie wordt dan ook gelijk uitgevoerd :)
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Ivo Herijgers
Senior Stato
Berichten: 515
Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11

Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!

Bericht door Ivo Herijgers »

De 25e gaat de Evo naar de dealer voor de modificatie aan de carter ontluchting. Uiteraard gratis en een uurtje werk, ben benieuwd!
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 8
Lid geworden op: di feb 12, 2013 19:01

Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!

Bericht door Dirk »

Odelot schreef:Die sludge is normaal hoor. Daar dient de carterventilatie juist voor. Heeft elke auto. Het gaat erom dat het water wat erin kan zitten niet bevriest. Dat water krijg je juist sneller als je veel korte stukjes rijdt, omdat het dan geen kans krijgt om te verdampen.
ja oke, snap ik. Maar bedoel ook eigenlijk juist dat effect (verdampen door hogere bedrijfstemp) te verkrijgen door die powerbox. Ik rij namelijk niet altijd grote stukken en wil kost wat kost voorkomen dat ik weer een keer langs de snelweg kom stil te staan. Dat was niet leuk! En ook al is alles gemodificeerd, ik vertrouw het nog niet en loer steeds op mijn dachboard of ik geen lampje zie aangaan.....
Misschien helpt de duurdere diesel ook een beetje, ik heb geen idee.

groet Dirk
Art
Nuovo Arrivato
Berichten: 49
Lid geworden op: wo sep 17, 2008 9:52

Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!

Bericht door Art »

Omdat ik het oliepeil nakeek na de grote reparatie, ontdekte ik dat het vat van de koelvloeistof leeg was. Er ging een liter! in. Hopelijk hadden ze dat tijdens het repareren vergeten of zaten er luchtbellen in en is niet de motor ergens kapot.
Faran1953
Berichten: 4
Lid geworden op: za dec 01, 2012 23:31

Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!

Bericht door Faran1953 »

Heuvelman in Druten heeft mij prima geholpen met de modificatie. Drie verwarmingselementen geplaatst + complete kabelboom vervangen. 2 uur werk. ~]
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!

Bericht door scoop »

Dirk schreef:Misschien helpt de duurdere diesel ook een beetje, ik heb geen idee.
Ik tankte de afgelopen maanden Diesel XL van de Texaco en het is mij ook overkomen. Aan de diesel zal het niet liggen. Ik zou weg blijven van powerboxen.
PMevo
Nuovo Arrivato
Berichten: 10
Lid geworden op: di okt 02, 2012 8:58
Locatie: Uitgeest

Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!

Bericht door PMevo »

Afgelopen vrijdag is de modificatie eindelijk ook uitgevoerd aan mijn Pevo bij het Motorhuis in Heemskerk. Perfect geholpen aldaar (meteen kostenloos de melding olieverversen laten resetten aangezien dat in september nog is gebeurd).

Blijft een vreemd verhaal dat Van Kouwen in Zuid-Oost, dochter onderneming van Amstelveen, waar ik de auto heb gekocht de modificatie eerst wel, en later toch niet kostenloos wilde uitvoeren. Ben dan ook teleurgesteld in hun service.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!

Bericht door Odelot »

Belachelijk dat ze daar geld voor durfden te vragen. Hun krijgen het vanuit de importeur vergoed. Het is notabene een ontwerpfout!

Ik zou in dergelijke garage nóóit meer komen.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!

Bericht door RaydeJee »

Idem. Echt gekkenwerk. :shock:
Gebruikersavatar
v200
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: zo nov 13, 2011 22:58

Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!

Bericht door v200 »

Vandaag de modificatie laten aanbrengen op mijn EVO. Heb een dagje een 500L, twinair met 105 Pk meegekregen.
Dat rijdt niet verkeerd, alleen moet je wel aan het geluid wennen.
Maar toch weer blij, toen ik mijn EVO kon ophalen.
Rij nooit harder....dan je beschermengel vliegen kan.....
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!

Bericht door Odelot »

Een twin air met 105 pk? Wist niet dat die bestonden...
Mijne net weggebracht. Ik heb ook een twinair mee gekregen. Alleen een panda. Gelijk eco stand uitgezet want dan istie ronduit traag. Zonder eco knop is ie behoorlijk vlot vind ik. Alleen die toeren kan ik maar niet aan wennen.
En als je 80 in zijn 5 rijdt is het net of je zwaar onder zijn toeren rijdt. Hij resoneert dan behoorlijk. Terwijl ie toch 2000 toeren maakt bij die snelheid. Dat kan toch gewoon met een benzine?
Evo kan ik morgenavond weer ophalen als het goed is. Zal blij zijn als ik m weer heb. Foutmelding was vanmorgen natuurlijk weg. Zul je altijd zien.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
BartBoos
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: za jul 31, 2010 18:43
Locatie: Wemeldinge

Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!

Bericht door BartBoos »

BartBoos schreef:Nog geen problemen gelukkig maar net een mail gestuurd naar de dealer of mijn Grande Punto ook in aanmerking komt voor de modificatie, ik ben benieuwd...
En inmiddels afgelopen vrijdag ook voorzien van de modificatie, keurig geholpen door de dealer in Goes...
Eerst: 2010 GP 1.3 MJET 85 3D/Exotica Red nu: 2012 Punto Evo MultiAir Turbo Sport 135 pk Vanaf april 2015: Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair Turbo TCT Distinctive
Gebruikersavatar
pelatta
Nuovo Arrivato
Berichten: 99
Lid geworden op: do dec 23, 2010 21:05
Locatie: Stein (Limburg)

Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!

Bericht door pelatta »

Modificatie nóg niet toegepast....duurt toch erg lang. :roll: :roll:
Deze week maar weer eens bellen naar Coumans Geleen. :cry:
Vandaag even het slangetje gereinigd.
Met perslucht doorgeblazen...nou ..nou... dáár zat me een hoop vet/troep in.
Ik ben daar toch wel van geschrokken. Is dat normaal zoveel troep ??????? :roll:
maak mich neet gek
Plaats reactie