Het grote detailing (poets) topic

Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door BartCCC »

Persoonlijk zou ik dat eigenlijk nooit doen Daan, ongeacht welke wax erop zit. Waarom? Die Hotwax is doorgaans op polymeer basis en polymeren zijn dingetjes die graag willen hechten. Ansicht mooi, maar minder mooi is dat die hotwax echt overal terecht komt, dus ook op je ramen, raamrubbers, kunststofdelen en ga zo door. Dat is gewoon heel storend en geeft op die kunststoffen ook vlekken.

Als je nou een Carnauba wax erop hebt (carnauba = vettig en wil dus afstoten) heb je ook grote kans op van die mooie ronde vlekjes op je laklaag. Hotwax is leuk voor in de slaapkamer :mrgreen: ....maar voor de auto zou ik het niet nemen, het voegt namelijk ook echt niet meer toe dan een eigen spraywax of goede detailspray doet.
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
DaanozZ
Junior Stato
Berichten: 348
Lid geworden op: za mar 10, 2012 18:51

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door DaanozZ »

Bedankt! Hij staat weer te blinken en heb het (gelukkig) niet gebruikt, ook niet in mijn slaapkamer haha.
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door PuntoSporting »

Mijn zoon doet komend weekend mee aan de Venloop dus ik kan er helaas om die rede niet bij zijn, a.s. zaterdag omdat hij fit aan de start moet staan en wij hem moeten begeleiden.

Neemt niet weg dat ik toch wel wat vragen heb mbt het onderhoud van uiterlijk en lak.
Mbt de eerdere post over steenslag, zag ik bij de automaterialen handel stiften (leek wel vetkrijt) om dit te camoufleren...maar dat lijkt me nu niet echt geweldig.

Maar wat ik eigenlijk wil weten is dit.
Ik zag een pakketje staan wat speciaal bedoeld was voor zwarte auto's.
Eerst per deel inwrijven met een speciaal potje en vervolgens sprayen en uitpoetsen en daarna weer met een ander goedje inwrijven, weer sprayen en vervlgens uitpoetsen.
Hiermee schijn je een diepe, zwarte glans mee te krijgen (wet look) en verdwijnen ook oneffenheden en krasjes.
Op de verpakking hadden stonden ook foto's van voor en na de behandeling, maar is dit product ook iets? Dacht dat het van Turtle Wax was.

Alvast bedankt!
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Romeodelta »

:arrow: Dit gebruik ik bij mijn zwarte auto, goed spul, schitterende glans.
Afbeelding
Meguiars swirlX remover

En het haalt kleine krasjes echt weg>
1.4 Abarth Punto Evo
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door BartCCC »

PuntoSporting schreef:
Maar wat ik eigenlijk wil weten is dit.
Ik zag een pakketje staan wat speciaal bedoeld was voor zwarte auto's.
Eerst per deel inwrijven met een speciaal potje en vervolgens sprayen en uitpoetsen en daarna weer met een ander goedje inwrijven, weer sprayen en vervlgens uitpoetsen.
Hiermee schijn je een diepe, zwarte glans mee te krijgen (wet look) en verdwijnen ook oneffenheden en krasjes.
Op de verpakking hadden stonden ook foto's van voor en na de behandeling, maar is dit product ook iets? Dacht dat het van Turtle Wax was.

Alvast bedankt!
Wil je een eerlijk of wil je een leuk antwoord :mrgreen: ?

Ik denk het eerste. Turtle Wax heeft inderdaad zo'n set. Dat moet je dan opwrijven, laten drogen, dan wordt het wit (aandrogen van krijt) en dan wrijf je het af en dan poeiert het een beetje zeg maar. Dit is echt puur een make-up wat de oneffenheden wat een klein beetje verdoezelt, maar één keer wassen (in shampoo zit detergent en haalt die filler weer weg) en je bent weer terug bij af. Schiet denk ik niet op...

Je zou een makkelijke handpolish kunnen nemen en daarna een glaze zoals Black Light. Die laatste doet min of meer hetzelfde maar is A: makkelijker te verwerken en B: blijft langer zitten (door zijn hybride functie). Wil je het helemaal goed doen breng je dan nog een goede wax aan en hou je hem bij met de V7 spraydetailer. Wedden dat je dan verschil gaat zien :wink:

Als ik je ergens mee kan helpen of als je graag een demo'tje ziet.........laat gerust weten, altijd welkom!
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door PuntoSporting »

Bedankt voor de nuttige informatie Bart.

Het gaat mij er inderdaad om, om een zo goed mogelijk en blijvend resultaat te krijgen en niet een middel dat na een aantal wasbeurten al weer verdwenen is.
Ik heb nu wat oneffenheden maar heb al voorzichtig met polish geprobeerd maar het isvrij hardnekkig.
(vroeger zou ik Commandant gepakt hebben :mrgreen: )
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Odelot »

De mijne zat vanmiddag weer onder de vogelstront. Krijg je als je meeuwen voert met oud brood 8)

Van die witte stront was het. Heel de voorruit ook eronder. Ben toen een eindje verderop hier naar de wasserette gegaan, waar ze ook een schuimpistool hebben. Daar komt echt een enorme dikke laag schuim uit, maar volgens mij is het wel agressief spul. Heb het een minuut of 5 in laten weken, maar de stront was nergens meer te bekennen. Alleen is de beading nu ook helemaal weg helaas.
Dat schuim vreet dus de wax ook weg. Werkt wel erg goed moet ik zeggen. Misschien van de week maar weer is van een nieuw laagje wax voorzien.

Afbeelding

Afbeelding
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Ravi
Nuovo Arrivato
Berichten: 82
Lid geworden op: za jan 14, 2012 14:20
Locatie: Vlijmen

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Ravi »

Welke wasstraat was dat in buurt vlijmen?
Gp 1.4 16v sport heel mooi blauw enne uit mei 2006
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Odelot »

Nee, deze is in Ammerzoden. Niet echt ver weg dus :)

Staat zelfs te koop zie ik nu!

http://www.debedrijfsmakelaar.nl/Bedrij ... ---227899/" onclick="window.open(this.href);return false;
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Tjeerd1992
Junior Stato
Berichten: 265
Lid geworden op: wo okt 03, 2012 15:39
Locatie: Vollenhove

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Tjeerd1992 »

Even een paar vraagjes... In de bekleding van mijn stoelen zitten vlekken. Hiermee heb ik de auto ook gekocht. Bij de action heb ik daarvoor een speciale reiniger gekocht, deze werkt natuurlijk voor geen meter. Hij ligt daarom ook meteen bij het grofvuil :p
De vlekken liggen er als het ware op en zitten er ook in. Hoe krijg ik deze er uit?

Ook heb ik onderaan de deuren vieze vegen van het stoten bij het uitstappen. Deze vegen zijn hopelijk nog geen krassen, maar ik krijg ze er niet uit. Graag wil ik mijn auto er tiptop uit hebben zien.

Daarnaast ruik je niet dat er door de vorige eigenaar in is gerookt, desalniettemin zitten er helaas wel een paar brandgaatjes in de vloer en in de bekleding op de deur, erg jammer. Hier misschien ook tips voor?

En als laatste, mijn auto is eerder gepoetst met een poetsmachine. Dit is erg lelijk gedaan vind ik. Als de zon erop schijnt, zie je ronde vegen en kleine krasjes. Vooral als de auto net gewassen is.

Ik ben erg blij met mijn auto en wil hem graag mooier maken. Wat kan ik voor de bovenstaande dingen proberen?

Bvd Tjeerd
Op zoek naar een zuinige, mooie diesel :)
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door tonyvandenbroek »

1) Stoelen kun je doen met een extractor. Deze spuit vloeistof door je stof en zuigt deze weer op. Je wilt niet weten hoe vies stoelen van auto's zijn.

2) De Rubbere vegen van je zolen van de schoenen moet je toch makkelijk weg kunnen poetsen met APC en een goede washmitt. net wat harder vegen (niet te hard), en daarna goed in de WAX zetten. Is het voor de volgende keer makkelijker,

3) Roken in de auto...gadsamme...vies, maar goed. Brandgaatjes kun je camoufleren door er de zelfde kleur stof in te lijmen. Een vervelend klusje waar je ook wel wat geduld voor moet hebben. Ik heb het éénmaal gedaan. Resultaat was redelijk, maar was er erg lang mee bezig. Voor de geur in de auto van het roken. Hang wat van die geur kerstboompjes erin...nee gekheid, het helpt wel, maar er zijn ook andere middelen. Helaas kan ik je daar niet bij helpen.

4) De bekende hologrammen en/of swirls op de lak. Met andere woorden slecht polijst werk door iemand. Te vlug, snel en af raffelen. Voor zo'n karweitje heb je gewoon de tijd nodig. Een ronde met een excentrische machine en een niet te grove Pad met licht polijst middel, zou je een heel eind komen. Misschien daarna de lak goed voeden met (voor donkere auto bv. Blackhole). Als laatste een goede wax en nog een keer nalopen met detailspray.

Hopelijk een antwoord op je vragen in zover ik je kan helpen. Je kunt ook altijd een keer een afspraak maken met de vele detailers die onze club heeft. Misschien is er wel iemand die tijd, zin, en voor een leuk bedrag samen je auto weer in orde wil/kan maken.
Succes...
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door tonyvandenbroek »

Het vieze water uit "schone" stoelen. Eens per jaar doe ik mijn stoelen. Echt goor wat je dan allemaal opzuigt.

Afbeelding

Voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding

Met de juiste middelen, krijg je echt veel schoon en blinkend. Zwart kan echt mooi spiegelen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Odelot »

@Tony, wat vreet jij uit met je stoelen? :mrgreen:

Met leer heb je daar minder last van denk ik. Ik maak ze 1 keer per jaar schoon en behandel ze met leder creme, van Bart 8)

Over dat roken: Ik rook altijd in de auto. Als ik instap ruikt ie, na 47.000 km, nog steeds een beetje nieuw. Je ruikt er niets van. Maar ik rijdt altijd met mijn raam een beetje open. Ook als ik niet rook dus.
Als je rookt met het raam open waait ie gelijk naar buiten. Ik blaas de rook ook altijd richting het open raam. Ik rook zelf dan wel, maar een auto die naar rook stinkt vind ik zelf ook vies :mrgreen:
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Nico111
Junior Stato
Berichten: 410
Lid geworden op: zo feb 17, 2013 8:50

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Nico111 »

Dat jij je auto niet naar rook vind stinken wil niet zeggen dat andere het niet ruiken.
Dat noemen ze ook wel gewenning :mrgreen:
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Odelot »

Mijn vrouw rookt niet, heeft er een hekel aan zelfs. Zij ruikt ook niks 8)
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Plaats reactie