Geen bodemplaat???

peter1984
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: do sep 14, 2006 9:27

Geen bodemplaat???

Bericht door peter1984 »

Ik heb afgelopen donderdag mij GP 1.4 8v opgehaald. maar daar zit geen bodemplaat onder, weet iemand of dat normaal is bij deze uitvoering?
GPO
Nuovo Arrivato
Berichten: 167
Lid geworden op: di aug 22, 2006 12:21

Bericht door GPO »

De bodemplaat is toch datgene wat onder de auto zit en voorkomt dat je met de voeten als Fred Flintstone mee kunt wandelen?
peter1984
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: do sep 14, 2006 9:27

Bericht door peter1984 »

ik bedoel bij de motor ik zo op straat als de motorkap open is.
Gebruikersavatar
Sappel
Avere Una Vita
Berichten: 3767
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 8:31
Locatie: Enschede

Bericht door Sappel »

peter1984 schreef:ik bedoel bij de motor ik zo op straat als de motorkap open is.
Zit er wel een motor in dan????

Geintje, ik zou het niet weten. Volgens mij kijk je inderdaad op straat als je langs het blok kijkt. Koeling of zoiets zal het wel mee te maken hebben
joedelta

Bericht door joedelta »

peter1984 schreef:ik bedoel bij de motor ik zo op straat als de motorkap open is.
een bodemplaat, dat is zo'n ding dat je vaak bij VW's los ziet hangen als ze een drempel te hard hebben genomen?

Ik heb nog nooit een volledige bodemplaat onder een auto gehad, is ook helemaal niet nodig, zolang de meest gevoelige plekken maar voldoende beschermd zijn. Bij de 1.4 16V zit een klein stukje (rechts geloof ik) vanuit de wielkas naar de neus en dat is het.
Gebruikersavatar
Vierhout
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 18:55
Locatie: VIERHOUTEN

Bodemplaat.

Bericht door Vierhout »

Ook mij viel het tegen dat er geen bodemplaat onder de motor zit, ik ben het er dan niet mee eens dat dit een overbodig onderdeel is.
Wat te denken in de winter met overvloedige pekel!
Het grote voordeel is dat de motor brandschoon en droog blijft.
Heb ervaring met o.a. div. volkswagens zoals Polo en Passat dus ik weet waarover ik praat. Het is gewoon een kwestie van bezuinigen. :twisted:
joedelta

Re: Bodemplaat.

Bericht door joedelta »

Vierhout schreef:Ook mij viel het tegen dat er geen bodemplaat onder de motor zit, ik ben het er dan niet mee eens dat dit een overbodig onderdeel is.
Wat te denken in de winter met overvloedige pekel!
Het grote voordeel is dat de motor brandschoon en droog blijft.
Heb ervaring met o.a. div. volkswagens zoals Polo en Passat dus ik weet waarover ik praat. Het is gewoon een kwestie van bezuinigen. :twisted:
Bescherming tegen pekel van de motor lijkt me overbodig, daar kan die metaallegering wel tegen.
Trouwens, om te bezuinigen, moet je het eerst hebben en dan ter kostenbesparing weglaten. FIAT heeft dat gewoon niet (en volgens mij in laatste jaren ook niet gehad). Dit is mijn 5e (eerste was een Croma van bouwjaar 1993) en ik heb nog nooit een bodemplaat gezien. Er worden alleen cruciale delen beschermd tegen steenslag, met name de draaiende delen. De rest vind FIAT niet nodig. (en ik heb daar nog nooit nadeel van ondervonden)

Bovendien blijft een motor echt niet droog met een bodemplaat hoor, er komt toch langs allerlei kanten lucht en dus vocht binnen. Om hem droog te houden zouden ze hem luchtdicht moeten verpakken, lijkt me niet handig voor de verbranding. :wink:
Skippy
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: za sep 09, 2006 20:51
Locatie: Utrecht

Bericht door Skippy »

Bij de GP zit er alleen een onderplaat (onder motor) op de 1.9 JTD uitvoeringen.

De GP sport 1,4 16v heeft trouwens wel midden onder de auto wat plastic kappen zitten die de 1,2 en 1,4 8v niet hebben.

Er zijn trouwens genoeg Fiat producten met een onderplaat, zoals Stilo vanaf de 1800, de Doblo (alle uitvoeringen), de GP (sommige), nieuwe Croma, Lancia Lybra, Phedra en vast ook vele Alfa's.
Skippy
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: za sep 09, 2006 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Geen bodemplaat???

Bericht door Skippy »

peter1984 schreef:Ik heb afgelopen donderdag mij GP 1.4 8v opgehaald. maar daar zit geen bodemplaat onder, weet iemand of dat normaal is bij deze uitvoering?
Bij jou auto is het dus normaal dat die plaat er niet onder zit.
Gebruikersavatar
PuntoXM
Nuovo Arrivato
Berichten: 174
Lid geworden op: do jul 13, 2006 14:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door PuntoXM »

Handig voor zelf-klussers als de GP wat ouder wordt (een motor-bodem-plaat verwijderen om olie/filters te verversen is niet leuk zonder brug). Maar op zich wel jammer: een goede kunststofplaat weegt niets, maar kan aardig aan de verlaging van de luchtweerstand bijdragen, nu creëer je nogal veel turbulentie onder de auto.
Rogier Verhoef - Autolinkje!
- Grande Punto 1.3mjt90 Edizione Prima
- XM V6 Exclusive
- CX 2400ie Pallas C-matic
Ex: Xantia HDI Break, GSA X1, CX 22 TRS, XM TurboD12, 205 Forever D
joedelta

Bericht door joedelta »

Skippy schreef:Bij de GP zit er alleen een onderplaat (onder motor) op de 1.9 JTD uitvoeringen.

De GP sport 1,4 16v heeft trouwens wel midden onder de auto wat plastic kappen zitten die de 1,2 en 1,4 8v niet hebben.

Er zijn trouwens genoeg Fiat producten met een onderplaat, zoals Stilo vanaf de 1800, de Doblo (alle uitvoeringen), de GP (sommige), nieuwe Croma, Lancia Lybra, Phedra en vast ook vele Alfa's.
Ik heb dat genoegen nog niet gehad :wink:

FIAT Croma MkI 2.0 i.e., Lancia Delta 1.6 i.e., FIAT Bravo 1.2 16V, FIAT Stilo 1.6 16V, allemaal zonder volledige onderplaat. FIAT monteert het blijkbaar alleen als dat nodig is gezien de ligging/bouw van het blok.
Gebruikersavatar
Vierhout
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 18:55
Locatie: VIERHOUTEN

Bodemplaat.

Bericht door Vierhout »

Ik ben ook in het bezit van een Hymer camper en deze staat op een
Fiat-Ducato onderstel. Deze Ducato bezit ook een dichte bodemplaat.
Deze auto is 6 jaar en de motorruimte blijft o.a. door deze bodemplaat
zeer schoon en ziet er na 6 jaar nog zo goed als nieuw uit.
Ieder natuurlijk zijn of haar mening, maar ik vind het een waar genoegen
als de motorkap open gaat, deze er ook schoon en zonder witte aanslag van het winterzout er zo uit ziet!
Gebruikersavatar
SlippingPenny
Junior Stato
Berichten: 249
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 12:11
Locatie: Amsterdam

Bericht door SlippingPenny »

Klopt, mijn vorige auto (Stilo Abarth) had ook zo'n beschermplaat en de motor zag er na vier inderdaad nog als nieuw uit, geen last van ingevreten pekel.
1.4 16V Emotion, chemical grey, tweed blue sand interieur, 17 inch, MP3-Hifi, ged. achterbank en 3e rolgordel, zijruiten verduisterd, Blue&Me, achterspoiler, zijskirts, stootlijsten, ESP met ASR, MSR, HBA en "hill-holder", dorpellijsten/uitl.sierstuk
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

ja klopt bij de Stilo 1.8 die ik had zat het er wel onder, maar onder de stilo1.6 weer niet.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Bericht door Giovanni Tutore »

BESCHERMPLAAT 51794081 CONVERSIONS FOR COLD COUNTRIES

Hij is dus te bestellen. I.v.m. de laatste 4 woorden zou ik even bij de dealer informeren of dit op pekel (waarschijnlijk) of temperatuur beheersing slaat.
Plaats reactie