Subwoofer inbouwen

meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Subwoofer inbouwen

Bericht door meloenie »

Ik zou graag een actieve subwoofer in de kofferbak hebben. Qua stroom zat ik te denken om te gaan aftappen van de zekeringsbox in de kofferbak waar je bv ook de trekhaak etc kan aansluiten. Maar kan dat wel qua belasting?
Ik heb ook begrepen dat de radio geen subwoofer uitgang heeft en dat je een soort adapter moet monteren bij de achterspeakers om het af te tappen zegmaar. Klopt dit en hoe noem je zo'n ding?
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
provsen
Avere Una Vita
Berichten: 2065
Lid geworden op: zo okt 14, 2012 16:26
Locatie: Oost-Vlaanderen (Gent)

Re: Subwoofer inbouwen

Bericht door provsen »

ik heb een actieve subwoofer in mn koffer liggen een pioneer ts wx 77a, kijk maar op mn post, heb het afgetakt van de zekeringbox vanachter, en heb gewoon mijn draaden van de subwoofer samen gesoldeerd op de draden van de achterste boxen aan de radio en het werkt perfect!!
Gebruikersavatar
Lars
Senior Stato
Berichten: 751
Lid geworden op: wo dec 28, 2011 17:06

Re: Subwoofer inbouwen

Bericht door Lars »

Ik heb vanaf men accu een kabel getrokken naar de koffer toe alles mooi weggewerkt langs de instapdorpels enz...
Dan hebben we van de achterste 2 boxen afgetakt en de remote aangesloten om de 12v aansluiting.
Maar aangezien de 12V aansluiten geen echte remote is krijg je zo'n plofje als jeje auto aan/uit zet dus moet er nog een schakelaartje tussen.

Ik weet niet of je hier veel wijzer uitword :)
Trotse eigenaar van:
Abarth Punto Evo EsseEsse =)
Gebruikersavatar
provsen
Avere Una Vita
Berichten: 2065
Lid geworden op: zo okt 14, 2012 16:26
Locatie: Oost-Vlaanderen (Gent)

Re: Subwoofer inbouwen

Bericht door provsen »

Lars schreef:Ik heb vanaf men accu een kabel getrokken naar de koffer toe alles mooi weggewerkt langs de instapdorpels enz...
Dan hebben we van de achterste 2 boxen afgetakt en de remote aangesloten om de 12v aansluiting.
Maar aangezien de 12V aansluiten geen echte remote is krijg je zo'n plofje als jeje auto aan/uit zet dus moet er nog een schakelaartje tussen.

Ik weet niet of je hier veel wijzer uitword :)
Jah ik ebde makkelijke manier gepakt heehe geen zin voor naar vanvoor een kabel te trekke in de moterkap, dus heb in bekleding vanachter eruit gehaald daar het zekeringkastje gevonden enzo alles proper weg gewerkt buite ja de aansluiting voor de subwoofer zit bij de achterste boxen helemaal vanvoor, was vrij gemakkelijk en jah ik hoor geen plofjes gelukkig maar, ben blij met mn 200w vanachter hehe, ik kreeg mn standaard subwoofer niet open daarmee dat ik het zo deed
Gebruikersavatar
Delvenaartje
Junior Stato
Berichten: 244
Lid geworden op: do jul 19, 2012 20:23

Re: Subwoofer inbouwen

Bericht door Delvenaartje »

Heb jij daar plek voor in je kofferbak dan? Mijn subwoofer gaat echt niet passen.. ja, past wel maar dan kan ik bijna niets meer meenemen achterin haha!
Proud owner of a Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM! :wink:
Gebruikersavatar
provsen
Avere Una Vita
Berichten: 2065
Lid geworden op: zo okt 14, 2012 16:26
Locatie: Oost-Vlaanderen (Gent)

Re: Subwoofer inbouwen

Bericht door provsen »

Ik heb een pioneer ts wx77a moet maar eens kijken op mn post hehe
Gebruikersavatar
Richard20
Membre D'Oro
Berichten: 1267
Lid geworden op: wo nov 09, 2011 21:00
Locatie: Bosschenhoofd
Contacteer:

Re: Subwoofer inbouwen

Bericht door Richard20 »

Weet iemand en geschikte doorgang om stroom te pakken van de accu naar de voorstoelen( daar komt de sub)
Er zit een doorvoer vanuit de stuurkolom naar de motorruimte, dit is erg lastig, en zal dus de nodige tijd in beslag nemen.
Is er nog een makkelijkere manier?
Punto Evo My Life 5dr Multijet 85 Acid Jazz Blue
Punto Evo My Life 3dr Multijet 85 Glory White
Gebruikersavatar
provsen
Avere Una Vita
Berichten: 2065
Lid geworden op: zo okt 14, 2012 16:26
Locatie: Oost-Vlaanderen (Gent)

Re: Subwoofer inbouwen

Bericht door provsen »

hmmm, linksachter in de koffer heb je een klein zekeringskastje zitten voor de trekhaak daar komt mijn spanning vandaan ;)
Gebruikersavatar
Richard20
Membre D'Oro
Berichten: 1267
Lid geworden op: wo nov 09, 2011 21:00
Locatie: Bosschenhoofd
Contacteer:

Re: Subwoofer inbouwen

Bericht door Richard20 »

Ik heb geen zekeringskastje in mijn kofferruimte. En ik moet het rechtstreeks aalsuiten op de accu. Anders trekt hij het niet.

Ook komt de sub niet in de kofferruimte maar onder de bijrijdersstoel
Punto Evo My Life 5dr Multijet 85 Acid Jazz Blue
Punto Evo My Life 3dr Multijet 85 Glory White
Gebruikersavatar
provsen
Avere Una Vita
Berichten: 2065
Lid geworden op: zo okt 14, 2012 16:26
Locatie: Oost-Vlaanderen (Gent)

Re: Subwoofer inbouwen

Bericht door provsen »

ja maar daar kon je wel nog makkelijk aan he ;), ook al trok je de kabels naar achteren ;)
Gebruikersavatar
Richard20
Membre D'Oro
Berichten: 1267
Lid geworden op: wo nov 09, 2011 21:00
Locatie: Bosschenhoofd
Contacteer:

Re: Subwoofer inbouwen

Bericht door Richard20 »

Ik snap je nu even niet denk. Ik heb daar geen zekrringskast. En mijn sub komt onder de bij rijdersstoel.
Ik moet dus alleen een kabel van de accu naar de sub leggen.
Punto Evo My Life 5dr Multijet 85 Acid Jazz Blue
Punto Evo My Life 3dr Multijet 85 Glory White
Gebruikersavatar
provsen
Avere Una Vita
Berichten: 2065
Lid geworden op: zo okt 14, 2012 16:26
Locatie: Oost-Vlaanderen (Gent)

Re: Subwoofer inbouwen

Bericht door provsen »

jah, als je geen zitten hebt is het niks, weet zelf niet waar je een gaatje hebt om zo naar de motorkap te gaan lol
Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: Subwoofer inbouwen

Bericht door Leon »

Ik heb mijn stroomkabel door het stuurhuisrubber getrokken.
Was wel even wat werk, maar goed te doen. Gewoon een priem/schroevendraaier erdoor prikken en dan beetje oprekken met een schaar/tang aangezien het gat gelijk dicht gaat door de dikke, stugge rubbere afdichting.
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Subwoofer inbouwen

Bericht door Wesley Abarth »

Ik heb hem van de week nog getrokken, heb de ruitenwissers, kunststof kap en ruitenwissermotor losgehaald, dan is het een fluitje van een cent. Dat is eventjes 10min werk, maar het is veel fijner voor jezelf.
Doxxo
Membre D'Oro
Berichten: 1071
Lid geworden op: ma nov 12, 2012 10:47
Locatie: Paal

Re: Subwoofer inbouwen

Bericht door Doxxo »

Wesley Abarth schreef:Ik heb hem van de week nog getrokken, heb de ruitenwissers, kunststof kap en ruitenwissermotor losgehaald, dan is het een fluitje van een cent. Dat is eventjes 10min werk, maar het is veel fijner voor jezelf.
Heb het zelfde gedaan ^^
Fiat Grande Punto 1.3 Mjet
Evo Abarth !

Daily honda civic

Oldtimer: 1989 CRX Vtec
Plaats reactie