Wij zijn momenteel bezig spoilers voor onze Sorento te spuiten en te monteren. Valt niet echt mee. We hebben een zoveel mogelijk stofvrije ruimte (ons oude magazijn dat leeg staat), maar we hadden twee druiperts op de motorkapspoiler. Weggeveegd, veegde gelijk alle onderliggende lagen weg, die er al een week op zaten. Spuiten, schuren, spuiten, schuren, spuiten, schuren, dan lijkt het helemaal vlak, opnieuw spuiten en weer zie je de deuk in de lak, die door al het geschuur alleen maar groter wordt.
De tweede weggeveegde druiper durfen we nu eigenlijk niks aan te doen, bang dat die alleen maar erger wordt.
Ook is door al dat schuren de ondergrond helemaal vlak geworden, terwijl de rest van de spoiler ietwat bobbelig van struktuur is.
De kleur wijkt ondanks alle kleurnummers toch behoorlijk af van het origineel. En de lak is erg kwetsbaar, ondanks 9 lagen (3 x primer, 3 x zwart, 3 x transparant).
Als je het doet, moet je gewoon in één keer goed spuiten, geen druipers, dunne lagen, goed uit laten harden en de omgevingstemp moet goed zijn. Heb je stof in de ruimte, kan je er beter niet aan beginnen.
Op deze foto zie je de spoiler en het deukje, waar ik nu even niks meer aan durf te doen.