Stuur staat scheef na een bocht in 'hoeken'

Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Stuur staat scheef na een bocht in 'hoeken'

Bericht door Odelot »

Ah ok, de bottleneck is dus de versnellingsbak. Dat is balen, helemaal omdat er eigenlijk geen zwaardere te krijgen is die zo past!

De laatste pk's zijn altijd het duurste. Dat is wel duidelijk. Jammer dat je zo ver weg woont. Een spruitstuk lassen kan ik wel, maarja, dan ben je er nog lang niet helaas.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Stuur staat scheef na een bocht in 'hoeken'

Bericht door Wesley Abarth »

Om je uit de droom te helpen,, 10pk meer red je niet met die intercooler, denk eerder aan 3 tot 4, wel zal het oppakken wat vlotter gaan.

Ook vraag ik me af dat als je alle plannen wil realiseren je wel de juiste auto hebt gekocht :?: Op een gegeven moment houdt het simpelweg gewoon op.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Stuur staat scheef na een bocht in 'hoeken'

Bericht door paco »

Alleen intercooler geeft inderdaad niet zo veel winst ,maar wel aan te raden in combi met grotere turbo ,en op die manier scheelt het wel ,bij mij toen zelfs 11 pk op de rollenbank :D
Afbeelding
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Stuur staat scheef na een bocht in 'hoeken'

Bericht door paco »

Eeuwe @ vergeet je koppeling niet als kwetsbaar punt bij zo veel vermogen meer !
Afbeelding
Gebruikersavatar
eBoonstra
Senior Stato
Berichten: 753
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 9:24
Locatie: Ooststellingwerf
Contacteer:

Re: Stuur staat scheef na een bocht in 'hoeken'

Bericht door eBoonstra »

Odelot schreef:Ah ok, de bottleneck is dus de versnellingsbak. Dat is balen, helemaal omdat er eigenlijk geen zwaardere te krijgen is die zo past!

De laatste pk's zijn altijd het duurste. Dat is wel duidelijk. Jammer dat je zo ver weg woont. Een spruitstuk lassen kan ik wel, maarja, dan ben je er nog lang niet helaas.
Correct, en net wat ik zei, ik kan de bak van een snellere 1.9 16v MultiJet plaatsen, maar of het allemaal 1-op-1 past is twee (gelet op fusees e.d.).

Bedankt voor het aanbod! Kan ik heel erg waarderen, maargoed zover is het nog lang niet en ik denk ook niet dat ik het wel zover wil laten komen. Ik ben immers student en dan is je levensmotto 'het moet wel leuk blijven", haha :D.
Wesley Abarth schreef:Om je uit de droom te helpen,, 10pk meer red je niet met die intercooler, denk eerder aan 3 tot 4, wel zal het oppakken wat vlotter gaan.

Ook vraag ik me af dat als je alle plannen wil realiseren je wel de juiste auto hebt gekocht :?: Op een gegeven moment houdt het simpelweg gewoon op.
Ew, dan heb ik me verkeerd voor laten lichten betreffende de intercooler. Nouja, dat is dan maar zo.

Over de verkeerde auto, tja. Ik wou/wil nogsteeds een kleinere auto met grote dieselmotor. VW/Seat hebben ook nog zoiets maar dat zijn mijn merken niet. Verder is het tunen van de auto niet mijn eerste bezigheid aan de auto, ik vind het alleen erg leuk om er mee te experimenteren.
paco schreef:Eeuwe @ vergeet je koppeling niet als kwetsbaar punt bij zo veel vermogen meer !
Nee klopt, ach zolang 'ie niet barst vervang ik hem niet :P
Fryslân | JOVD/VVD

BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)

Op zoek naar een perfecte schroefset? :)
Plaats reactie