Inmiddels rijd ik al 1,5 maand met de Twinair Sport en ik moet zeggen dat het steeds meer begint te bevallen. In het begin moest ik heel erg wennen aan het gedrag van de motor. De eco stand vind ik wat prettiger rijden, het is allemaal wat geleidelijker hoewel het wel een slakkengangetje is soms. Het "laagtoerig" rijden is ook heel prettig.
Helaas al wel een probleem ondervonden, ik had een geluid in mijn stuurkolom bij het naar rechts draaien van het stuur. Auto is hiervoor teruggeweest bij de garagen en onder garantie is het gehele stuurhuis vervangen. Er bleek inderdaad speling in het stuurhuis te zitten, dus een defect vanaf de fabriek al. Maar perfect opgelost.
Verder had ik bij de garage ook aangegeven dat ik een bijgeluid uit de motororuimte hoor als ik met het gas speel. Het is een beetje een ratelend / rafelend geluid tussen de 1500 en 2000 toeren bij gas los laten. Mij is verteld dat het een zogenaamde vertrager is (?) en dat het bij de motor hoort. Ik had als vervangende auto een Panda Twinair en daar dacht ik het ook wel een beetje te horen. Iemand ook zo'n soort geluid?
Verbruik volgens boordcomputer voorlopig op 14,2 afwisselend met eco knoop uit en aan.
Kortom: het was echt wennen komende van een 100HP maar begin de auto steeds fijner te vinden.