Dag Punto-collega's
Ondanks deze vrolijke begroeting wel een probleempje met mijn GP,
had al lange tijd dat heel soms bij hoge snelheid (denk 120-140 km/h) soms de motor een hele korte hapering gaf. Voelde alsof ik het gas een halve seconde helemaal losliet en weer intrap, maar dan abrupter. Een keer laten uitlezen, gaf geen storingen aan.
Vandaag reed ik terug van de supermarkt met juist zeer lage snelheid (misschien 40 km/h) toen deze zelfde hapering gebeurde, maar hij leek wat heftiger dan ik nog had meegemaakt. Het gele motor-lampje op het dashboard ging ook branden en de melding "laat controleren motor" verscheen. De motor was bij dit incident ook nog vrij koud.
Ik ga dit sowizo laten uitlezen zo snel mogelijk, maar heeft iemand dit meegemaakt of ideeën over wat er aan de hand kan zijn? Ga altijd liever geïnformeerd naar de specialist kan je zomaar wat centjes schelen nietwaar.
Alvast bedankt!
korte hapering motor en nu voor t eerst met dash indicatie..
korte hapering motor en nu voor t eerst met dash indicatie..
--------------------------------------
GP 12-2006 1.4. 16V Sport + Blue&Me
--------------------------------------
GP 12-2006 1.4. 16V Sport + Blue&Me
--------------------------------------
Re: korte hapering motor en nu voor t eerst met dash indicat
Het was een vervuilde gasklep, uitlezen+schoonmaken incl BTW 32,50. Daar kan ik wel wat mee.
--------------------------------------
GP 12-2006 1.4. 16V Sport + Blue&Me
--------------------------------------
GP 12-2006 1.4. 16V Sport + Blue&Me
--------------------------------------
Re: korte hapering motor en nu voor t eerst met dash indicat
Ik heb dit ook al een paar keer gehad. Nooit een lampje zien branden oid. Weet niet of het echt kwaad kan?
Re: korte hapering motor en nu voor t eerst met dash indicat
Wat mij werd verteld is dat die gasklep electronisch wordt aangestuurd. Bij vervuiling kost dit steeds meer stroom om te regelen en kan de klep soms ook even niet reageren. De GP stelt zichzelf af op hoe jij rijdt en dit word dan dus in de war geschopt. Kan me voorstellen dat bij erge vervuiling dit niet goed is voor je verbruik e.d. Als je weet dat dit is wat aan de hand is hoef je niet te laten uitlezen (geeft toch geen resultaat als je geen melding hebt gehad) en kun je dus gewoon vragen of ze even naar de vervuiling kijken. Het schoonmaken was zo gebeurd en kost dus ook geen drol. Ik zou t gewoon ff laten doen.
Suc6 ermee!
Suc6 ermee!
--------------------------------------
GP 12-2006 1.4. 16V Sport + Blue&Me
--------------------------------------
GP 12-2006 1.4. 16V Sport + Blue&Me
--------------------------------------
Re: korte hapering motor en nu voor t eerst met dash indicat
Ah top. Ga binnenkort wel ff bij mijn maatje langs, die weet vast hoe hij dat schoon moet maken. Thanks voor de tip!